Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Bij C: zou ik E: en H: willen voegen ,zie printsceen.
Maar hoe? heb reeds geprobeerd met Easus partition manager, maar het lukt mij niet. Schermafbeelding (2).jpgIk vermijd iets fout te doen ,dat moeilijk kan hersteld worden.
Dank
Koekoek (goeienacht)
 
Ik had het verkeerd begrepen: ik heb C geselecteerd en krijg: unallocated space before:213560MB
partition size:277505MB (waarscijnlijk de C)
unallocated space after: 0,0 ( heb ik op 0,0 gezet)
cluster size: is niet leesbaar
Bij klikken op "Pending Operations": resize/move partition (C:) on disk 1. This operation need to reboot your comp. to excecute.
Mag ik dit doen na deze interventies?
 
Ik heb de printscreen vanop mijn laptop win 8 ( met ander emailaccount opgestuurd), van daar misschien de verwarring.De lopende discussie loopt op mijn desktop win 7. Ik heb easeus zeker als admin..
Ik ga nog eens proberen uitvoeren.
 
das juist wat Ddragon zei je dient eerst op " commit pending operations " te klikken en daarna nog eens te bevestigen met " continue "
dus in het totaal dien je 3 x een bevestiging te geven .
1> ok
2> commit pending operations
3> continue

**ik diende zelfs niet te rebooten met de acronis disk director
 
Dag heren : heb op ok, dan op Apply (bovenaan) en de verwerking begon, en daarna easeus reboot automatisch de pc. Heb E veranderd in D ,zodat C: nu 479,56 GB en D: 218,97 GB, dus gelukt.
Sorry , nog iets: onder status ( easeus scherm) staat bij C boot en onder type logical, bij D none onder status en bij type ook logical. Heb geprobeerd voor C: convert to primary, maar weigert dat. Heeft dat belang?
 
Sorry , nog iets: onder status ( easeus scherm) staat bij C boot en onder type logical, bij D none onder status en bij type ook logical. Heb geprobeerd voor C: convert to primary, maar weigert dat. Heeft dat belang?

indien je een schijf van logical naar een primaire wil omzetten (zonder een extra tool te gebruiken ) dan kun je dit enkel behalen door deze te formateren
( zelf heb ik de test gedaan met een lege interne HD ) **dus gezien je besturingssysteem zich op de C bevind is dit een herinstallatie wil je de C als een primaire schijf hebben.

met een tool zoals de Easeus Partition Maneger of de Acrnis Disk Director moet het je lukken.
**deze was in eerste instantie een "primaire " heb deze omgezet naar een locale om deze daarna terug om te zetten naar een primaire schijf ..
maar telkens er de bewerking via de Acronis Disk Director gestart werd en deze had het einde van de bewerking zo goed als bereikt dan sloot de computer (Windows8 pro x64) zich af met een interne fout om vervolgens terug op te starten ...echter de bewerking van de Acronis Disk Director werd volbracht.
 
@ Lucde bruyker

dit bericht van u heeft toch niets met het onderwerp te maken !

de vraag van de TS is nu hoe hij de C partitie "die gezien word als een logical partitie" kan omzetten naar een Primeire partitie ( zonder dat hij moet formateren )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan