Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Bij C: zou ik E: en H: willen voegen ,zie printsceen.
Maar hoe? heb reeds geprobeerd met Easus partition manager, maar het lukt mij niet. Schermafbeelding (2).jpgIk vermijd iets fout te doen ,dat moeilijk kan hersteld worden.
Dank
Koekoek (goeienacht)
 
Qtex: geeft het eventueel problemen voor de vlotte werking van de pc , als de C: een logical partition blijft? M.a.w. biedt een primaire partitie bepaalde voordelen voor de werking van de pc?
 
@ Koekoek

zelf heb ik nu alleen maar Primaire partities in gebruik ...
maar ik weet nog dat dit best kan om Windows op een Logische partitie te gebruiken ,en dit zonder problemen te moeten onder vinden.

**kijk maar naar dit voorbeeld waar men de Windows 8 op een Logische partitie gebruikt om de Windows8 eerst uit te proberen zonder dat men de win7 en de recovery partitie dient te verwijderen ...
Ashampoo_Snap_2013.08.04_05h39m55s_001_.png
 
Laatst bewerkt:
@qtex
Je hebt wel een dual boot, met Windows 7 en Windows 8. Maakt verschil in de keuze van partities. Windows kan namelijk niet booten van een logische partitie. Je Windows 8 kan in deze situatie wel op een logisch volume staan.
 
deze print screen komt niet van mezelf ... dus m.a.w. Koekoek dient te zorgen dat de C partitie die nu aangezien word als een " logische partitie " te converteren naar een " Primaire Partitie " wil hij géén opstart problemen krijgen ...( zie nr 26)
 
Easus Partition Master
Ik weet niet of dit van toepassing is op de gratis versie.
Anders hier te downloaden : Download EaseUS Partition Master Free 9.2.2 - Technical Details - FileHippo.com
Dit heb ik uit de handleiding van Easus Partition Master.

Omzetten van Logical naar primaire
Deze operatie is voor het omzetten van een Logical volume naar een primair volume en is van toepassing op standaard MBR-schijven.
Elke standaard MBR-schijf kunnen elk maximaal vier primaire volumes of maximaal drie primaire volumes plus een
onbeperkt aantal logische volumes hebben. Om een ​​volume voor systeem-of opstartvolume te maken, moet u het converteren naar
primair volume.
Om een logisch volume te converteren naar primaire:
1. Rechtermuisknop op het logische volume dat u wilt converteren naar primaire en klik vervolgens op Converteren naar primaire.
2. Klik op OK om te converteren naar primaire
De hangende operatie zal worden uitgevoerd door te klikken op Toepassen (APPLY). Als u het programma afsluit zonder te klikken op (APPLY) gaat de lopende operatie verloren gaan.

Opmerking:
1. Een standaard MBR-schijf kan slechts maximaal vier primaire volumes of maximaal drie primaire volumes plus opeenvolgende
logische volumes.
2. Als de schijf meer dan een logisch volume heeft, kunt u een logisch volume alleen converteren naar primaire als
er twee of minder primaire volumes op de schijf zijn.

oppervlaktetest
Deze functie wordt gebruikt voor het controleren van slechte sectoren op een schijf. EASEUS Partition Master zal elke sector controleren
en weer geven wanneer zij een slechte sector constateert.
Om Surface test uit te voeren:
1. Met de rechtermuisknop op de schijf die u wilt controleren en klik op Surface-test of selecteer in het hoofdmenu Disk>
Oppervlaktetest.
2. De operatie wordt onmiddellijk uitgevoerd.
 
het omzetten van een Logical naar een Primaire Partitie met het Easeus Partition tool heeft de TS al geprobeerd met als resultaat dat dit niet mogelijk was ..zie bericht nr:26
( kan best zijn dat dit enkel mogelijk is in de volledige aankoop versie ..)
 
ik heb zojuist de free Easeus Partition Maneger opgehaald en geinstalleerd ook al gebruikte ik de Acronis Disk Director (aankoop versie )....
wat blijkt je kunt een boot partitie niet converteren naar een Primaire partitie ....
in dit geval dient de TS " Koekoek " een herinstallatie te doen...

immers geeft zowel de Easeus als de Acronis een waarschuwing , indien je dit toch probeert ....
de 1ste is van de Easeus de andere lomt van de Acronis

Ashampoo_Snap_2013.08.04_11h48m46s_004_.png Ashampoo_Snap_2013.08.04_11h50m48s_005_.png
 
Macrium Reflect kan enkel de partitie herstellen indien je er van te voren een image van heb aangemaakt ...
m.a.w.
je maakt met macro reflect een image aan van al de primaire partities aanwezige op de HD met het besturingssysteem...door een onoplettendheid verander je een primaire partitie naar een logische ....
en de bestanden wil je niet verloren laten gaan dan zet je de eerder aangemaakte image terug ,zodoende word de logische partitie weer een primaire partitie
 
Qtex Bij u Aconis Disk Director Staat wel Convert To Logical en niet naar primaire.


indien er géén Logische partities aanwezig zijn op de HD dan geeft deze inderdaad de melding " Convert to Logical " weer .
maar indien er dus wel een logische partitie aanwezig is op de HD dan zie je de melding " Convert to Primaire " weer gegeven .

Ashampoo_Snap_2013.08.04_12h25m33s_001_.png
 
ook PartitionGuru kan geen partitie met een besturingssysteem converteren ....

Ashampoo_Snap_2013.08.04_12h39m36s_002_.jpg

betreft punt 2 :
The logical partition is in either end of the extended partition
wat vrij vertaalt betekend :
dat men enkel de logische partitie kan converteren naar een primaire partitie indien deze zich op een andere plaats bevind dan de eerste partitie waar het besturingssysteem zich op bevind .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan