Windows 10 32 bit versie van W10 vervangen door 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste, heb een pc met 32 bit W10 maar de processor is 64 bit . Deze pc veranderd van eigenaar (door overlijden) en mag geformatteerd worden. Heb met media creation een 64 bits Windows 10 op stick gemaakt maar de pc aanvaard die niet, waarschijnlijk omdat ik hem op een 32 bits systeem wil gebruiken.
Mijn theorie is dus de pc formatteren en van op de lege pc (ssd schijf) dan terug W10 64 bit te installeren.
Ik heb een nieuwe licentie gekocht want dat zou nodig zijn als je van 32 naar 64 overstapt.
Graag jullie hulp want het formatteren is niet meer zo eenvoudig zoals het vroeger was.
Grt
Jdr
 
Wel mijn netbookje had als ik keek bij info in de instellingen bij type systeem, 32 bits besturingssysteem- x 64 processor. Vandaar dat ik altijd de 32 bits gekozen heb. heb het nochtans heel vaak her geïnstalleerd. Want updaten deed hij niet. Als er een update was haf hij dat wel netjes aan, maar ik had 8 GB vrije ruimte nodig. Maar met zijn eMMC dingetje van 32GB waarvan hij er steeds maar 28GB aangaf. Als je daar dan je Windows opzet en 1 of 2 programma's gelijk office dan staat dit dingetje meteen vol. Dan heb je niet eens ruimte meer om up te daten. Dan deed ik iedere keer met media creation tool een clean install.

Welke processor erin stak is is een intel atom Z3770 quad core geklokt op 1.46 GHz. Dit is een passief gekoelde processor.
Als ik deze systeemconfiguratie zo lees zal er ook niet veel meer dan 4GB intern RAM geheugen ingezeten hebben en dan heeft een update naar een 64 bits versie geen enkele zin.
Meestal zit het geheugen bij dit soort netbookjes dan op het moederbord gesoldeerd zodat uitbreiding onmogelijk is.
 
Als ik deze systeemconfiguratie zo lees zal er ook niet veel meer dan 4GB intern RAM geheugen ingezeten hebben en dan heeft een update naar een 64 bits versie geen enkele zin.
Meestal zit het geheugen bij dit soort netbookjes dan op het moederbord gesoldeerd zodat uitbreiding onmogelijk is.
Had ik maar 4 GB gehad, ik had er slechts 2 GB voor handen. Dit zat inderdaad allemaal op het moederbord gesoldeerd, net als de eMMC van 32 GB, die zat daar ook vast op. Een veredelde tablet he, meer niet. Ik heb het kunnen vervangen door een Medion P6630 laptop. Het betreft een intel Core i3 M390 die geklokt is op 2.67 GHz, in dual core, 6 GB RAM( kan max 8 GB RAM aan), met win 10 Pro 64 bit. Ben er wel blij mee. Het is een hele verbetering tegenover mijn netbookje dat ik had. Groter scherm, sneller ook, meer opslagruimte 500 GB tegenover 32 GB met de Asus. Het is wel nog een gewone HDD, geen SSD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan