Windows 10 Upgrade Windows 10 - 64 bit OEM versie naar Windows 10 Entreprise

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Beste

Sinds deze upgrade krijg ik de melding dat de Entreprise versie niet geactiveerd kan worden ?, nochtans staat deze versie op mijn PC
Heb de versie gekocht van de Microsoft website

Krijg deze foutmelding 0X803F7001

Wie zou kunnen helpen?

Groeten Albert
 
Misschien nog even de voornaamste vragen herhalen: Welke versie heb je nu? Heb je die enterprise aangekocht via de Microsoft Store?

Gebruik voor koppelen met andere PC's en betere beveiliging

Daarvoor heb je geen enterprise versie nodig. Tenzij je een domein zou opzetten heb je hooguit een Pro versie nodig.

Betere veiligheid? Dat is maar afhankelijk van hoe je dat configureerd. Maar voor thuisgebruik kan ik je alvast zeggen dat je die eventuele features nooit gaat gebruiken, of weten hoe je die moet gebruiken. Zoals bijvoorbeeld "Virtualization-based security". Dat is echt geen out-of-the-box feature. Zulke dingen vragen heel veel inzicht in security rond accounts en brengt heel veel extra configuratie met zich mee, domain based dan nog.
 
Om nu even terug te komen op je aangekochte licentie. Ik was even afgeleid van het echte "probleem". nl volgende;
Windows 10 enterprise of education kan niet aangekocht worden via de Microsoft Store. Dit zijn enterprise producten die enkel beschikbaar zijn onder een volume license model voor bedrijven. Zulke licenties kunnen nooit aangekocht worden door particulieren.

Dus... hoe zit de vork nu echt in de steel?
 
Ik heb hier ook een paar Enterprise draaien en kan bevestigen dat dit t.o.v. een Pro versie voor een thuisgebruiker géén enkel voordeel oplevert... zelfs nadelen want de upgrade is eigenlijk gestoeld op een WSUS bedrijfsserver ipv. Windows Update rechtstreeks van Microsoft. Qua timing loopt die ook vaak wat achter met die upgrade, logisch omdat bedrijven nooit voorop lopen maar liever wat wachten.
 
Filmpje in het Engels naar zonder audio ... goed kijken gewoon !


Wel spijtig dat je de installatie ongedaan hebt gemaakt (blijkbaar ? waarom ? ) en nu terug op Home zit.
Hoe had je de installatie upgrade eerst gedaan naar Enterprise ?
 
Weet niet hoe dit kan
Had pro versie besteld en kwam de entreprise versie.
Ben via herstel terug op de "oude" home versie0

Kijk, we gaan je hier niet doodslaan ofzo... omdat die key waarschijnlijk aangekocht is via de één of andere "licentie" verdeler. Want zomaar een Enterprise key ontvangen bij aankoop van een Pro, daar hecht ik weinig geloof aan. Zelfs de aankoop van een echte pro licentie bij Microsoft is voor particulieren meestal veel te duur (200 a 300€).

Wil je die enterprise licentie zonder problemen gebruiken, is een herinstallatie met een ISO voor een enterprise meestal de aangewezen methode.
Of via de één of andere workaround zoals het filmpje hierboven mss?
 
Vreemd... Heb even de prijzen opgezocht van Microsoft zelf:

Windows 10 Home: 145€
Windows 10 Pro: 259€
Windows 10 Pro for Workstations: 439€

Prijzen via andere kanalen varieren zeer sterk.
Dus indien dit via Microsoft zelf verlopen is, kan145€ overeenkomen met een Home licentie.

Wat ik niet goed begrijp is, je hebt een factuur ontvangen van 1 Pro licentie, en je zegt een Enterprise licentie te hebben.
Ok, maar waar staat dan dat je licentie een enterprise licentie is?

Ik wil gewoon even een beeld krijgen van de situatie. Voor hetzelfde geld ben je ergens opgelicht, zou je dan toch ook wel willen weten hoop ik?
 
Laat ons nu even veronderstellen dat de licentie die je hebt gekregen werkelijk een enterprise is ... dan is dat zeker door een vergissing, maar het zou ook verklaren waarom je niet kan upgraden.
Het is nl. zo dat je van een Home naar een Pro kan gewoon door een sleutel in te brengen en te activeren ... dan worden de features die een Pro tot Pro maken opgehaald en geactiveerd en klaar is kees.

Dat dit van Home naar Enterprise ook zou kunnen zou me verbazen gezien het grote verschil tussen die versies en ik heb er nog nooit van gehoord. Aangezien Enterprise in bedrijven wordt geinstalleerd zou dat ook niet nuttig zijn want die upgraden nooit vanuit een Home versie !

Wat je dus zou kunnen proberen is een installatiemedium van een Enterprise te pakken te krijgen en te installeren met je nieuw gekochte licentie. Waterkansje dat het werkt.

VRAAG / heb je de procedure uit post #9 uitgevoerd ???
 
Ja ik had de procedure uitgevoerd maar bracht geen oplossing

Ook denk ik niet dat een fraude in het spel is, ik had namelijk de upgrade uitgevoerd via mijn MS account en het kanaal van Windows 10
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan