Status
Niet open voor verdere reacties.
De laptop schakelt soms spontaan uit.
Uit in de zin van uit.
Netspanning blijft aanwezig, batterij is nieuw en opgeladen.
Het doet zich voor onder Windows (Vista) vanaf HDD of Linux (Mint) vanaf USB stick.
Onder Linux is niet eens een HDD noodzakelijk.
Vista en Mint doen het verder prima.
Vanochtend wilde ik in dit forum al een bericht plaatsen met behulp van deze laptop (onder Linux), het bericht was bijna compleet en poef...
Een probleem met de koeling lijkt hoogst onwaarschijnlijk.
Na het uitschakelen kan ik gelijk weer inschakelen en dan kan ik er soms (weer) uren mee werken.
Een nieuwe ventilator is gemonteerd, net als een nieuwe koelvin en stof is er ook al niet te vinden.
Bovendien lijkt de temperatuur in orde, de laptop staat op een tafelblad en voelt nauwelijks lauwwarm aan.
Heeft iemand een suggestie?
 
Nee.

We zijn nu een maand verder.
Een/de fout is door mij niet gevonden.
Alle gevolgen heb ik bestreden.
Een nieuwe HDD met het succesvol overzetten van OS en data, nieuwe koeling: ventilator en heatpipe.
Het zorgvuldig installeren van die heatpipe is wel belangrijk, zorg er voor dat de koelribben goed aansluiten aan de ventilator.
Hoe nauwkeuriger dat gebeurt, hoe minder lek er plaats vindt en hoe beter de koeling functioneert.
Mijn schoonzoon heeft het apparaat weer in gebruik en vertelt mij dat het ding prima werkt.
Alleen werkt hij er nog nauwelijks mee, behalve als hij een stuk tekst moet produceren.
Omdat hij de laptop zo lang niet kon gebruiken, heeft hij een iPod gekocht en is daar aan verknocht geraakt.
Komende dinsdag zie ik het apparaat weer en zal er mee aan het werk gaan.
Ter plekke een ander probleem oplossen, een communicatieprobleem.
Niet tussen die twee, meer tussen de apparaten in huis.
Desgewenst mag het draadje worden gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan