Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

sinds een maand loopt mijn grafische kaart steeds vast en crast
naar het schijnt zou het een conflict zijn tussen mijn i7 intel en de ati kaart
en zou dit kunnen opgelost graken met een nvidia kaart te plaatsen
is dit zo

en kan iemand mij helpen om te weten welke nvidia kaart ik moet kopen en hoeveel dit zou kosten

thx
 
Aan zo'n hardware conflict kun je zelf niet zo veel doen behalve de laatste driver updates installeren voor de ati kaart. Lukt dit niet is het hopen dat de fabrikant op de hoogte is van zo'n conflict, zodat hiervoor betere drivers ontwikkeld worden.

Uiteraard is een keuze voor een andere grafische kaart ook een optie, maar zoek wel eerst goed uit of hiermee ook geen problemen zijn.

Welke kaart kan afhankelijk zijn van de gebruikte i7 processor. De kosten hiervan varieren uiteraard van merk en type.
 
de Acer welke jij gebruikt is een laptop m.a.w. de video kaart is een on-board kaart d.w.z. deze zit vast op je moederbord ...
is het dan de bedoeling van u om de nvidia kaart extern aan te sluiten ?
 
wel het liefst zou ik willen dat deze conflikten opgelost kunnen worden
want gebruik de laptop veel om te gamen
is nochtans zwaar genoeg ervoor
maar heb vroeger steeds nvidia gehad en nooit geen problemen gekent
en ben niet echt zo een computer technicus
( vroeger wel maar de tijd staat niet stil e )
weet iemand wat de beste oplossing zou zijn
 
als speccy opgestart werd
klik op bestand links boven vermeld en kies opslaan als tekst bestand ...
kopieer/plak deze dan hier in een volgende bericht .
 
Overzicht
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 2670QM @ 2.20GHz 63 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Acer JE70_HR (CPU1)
Grafisch
Algemeen PnP-beeldscherm (1280x720@60Hz)
Intel HD Graphics Family (Acer Incorporated [ALI])
2048MBATI AMD Radeon HD 7670M (Acer Incorporated [ALI]) 58 °C
Harde schijven
699GB Western Digital WDC WD7500BPKT-00PK4T0 (SATA) 39 °C
Optische schijven
MATSHITA DVD-RAM UJ8A0AS
Geluid
Realtek High Definition Audio
Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
(is het zoiets ??????? )
 
Maar een hardware conflict met een laptop waar je zelf geen andere hardware in heb gezet zou niet mogelijk moeten zijn.
Persoonlijk ben ik geen fan van Acer, maar ik ga er van uit dat deze fabrikant deugdelijke computers levert.

Hoelang heb je dit probleem al of wordt de laptop erg warm tijdens het spelen ?
 
de Intel HD Graphics Family (Acer Incorporated [ALI]) is de grafisch controller dit is dus niet je videokaart zoals jij dacht ..
je video kaart is de 2048MB ATI AMD Radeon HD 7670M
 
Dan denk ik eerder aan een koelingsprobleem. Misschien draait de fan van de grafische kaart niet goed meer of zit daar erg veel stof.
Ook kan de koeling van de processor door stof slecht zijn. De processor en de grafische kaart werken nauw samen.

Het beste is als je dit durft, om de laptop open te maken en alle koellichamen en ventilatoren eens goed schoon te maken.
 
je vermeld nu dat er een warmte probleem is ...dit betekend meestal stof in de laptop ...
deze kun je vermits dat je zelf handig bent ook zelf verhelpen door er je handleiding er bij te nemen en de laptop open te maken om de stof er uit te blazen ...met een pres lucht flacon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan