Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is GEEN verkoper maar degene die de PC's in elkaar zet en formateert enz.

Iemand die Acer Laptop's in elkaar zet? -)5

Je moet inderdaad goed uitkijken met het Flashen van een BIOS. Als je de juiste versie hebt, kan er in principe niet zo veel fout gaan.

Maar ik wil toch wel een waarschuwing geven.
+/- 2 jaar terug heb ik eens opgeruimd en ongeveer 10 moederborden weggegooid van mensen die ook een BIOS update zelf hadden geprobeerd.
Hiervan heb ik de moederbords vervangen door een nieuwe. Herstel was niet meer mogelijk. De enige mogelijkheid was de BIOS Chip te vervangen, maar hier heb ik het gereedschap niet voor en zie maar eens aan zo'n Chip te komen. Zoiets kan lang gaan duren.
Een moederbord vervangen met besturing er op is in enkele uren gepiept.
 
Iemand die Acer Laptop's in elkaar zet? -)5

Je moet inderdaad goed uitkijken met het Flashen van een BIOS. Als je de juiste versie hebt, kan er in principe niet zo veel fout gaan.

Maar ik wil toch wel een waarschuwing geven.
+/- 2 jaar terug heb ik eens opgeruimd en ongeveer 10 moederborden weggegooid van mensen die ook een BIOS update zelf hadden geprobeerd.
Hiervan heb ik de moederbords vervangen door een nieuwe. Herstel was niet meer mogelijk. De enige mogelijkheid was de BIOS Chip te vervangen, maar hier heb ik het gereedschap niet voor en zie maar eens aan zo'n Chip te komen. Zoiets kan lang gaan duren.
Een moederbord vervangen met besturing er op is in enkele uren gepiept.

Iemand die Acer Laptop's in elkaar zet? -)5 = NEEN gewone desktops enz.
maar denk dat ik er best zal afblijven van die Bios om meer problemen te vermijden.
Bedankt.
 
In wat moet ik dat dan wijzigen , er staat nu bij : current power policy een 0.

En wat bedoel je met :zet de pc volledig uit , na dat ik dat heb veranderd of wat ??sorry maar ben maar een beginneling en niet meer van de jongsten

probeer dan eens een aantal andere waarden tot en met 5. het zijn verschillende 'energiebesparende' instellingen. de optie 0 (nul) zet de desktop pc volledig uit als je op de aan/uit knop drukt zoals je verlangt. vergeet niet dat je na elke registerwijziging je pc dient te heropstarten om het van kracht te laten worden... indien dat niet je oplossing geeft denk ik dat je register automatisch ververst bij heropstart. die optie is in het register: 'blockautorefresh DWORD=0' bij registry settings. ik weet alleen niet van buiten waar die sleutel zit... dat wordt even googlen :p
 
probeer dan eens een aantal andere waarden tot en met 5. het zijn verschillende 'energiebesparende' instellingen. de optie 0 (nul) zet de desktop pc volledig uit als je op de aan/uit knop drukt zoals je verlangt. vergeet niet dat je na elke registerwijziging je pc dient te heropstarten om het van kracht te laten worden... indien dat niet je oplossing geeft denk ik dat je register automatisch ververst bij heropstart. die optie is in het register: 'blockautorefresh DWORD=0' bij registry settings. ik weet alleen niet van buiten waar die sleutel zit... dat wordt even googlen :p

zet de desktop pc volledig uit als je op de aan/uit knop drukt zoals je verlangt
Ten eerste het is een laptob en ik wil hem niet afzetten met de aan/uit knop maar met de AanUit knop in t' menuStart.
zal maar van alles afblijven voor ik nog meer problemen krijg, maar toch bedankt
 
We gaan hier slotje op doen want blijkbaar wil je onze raad niet opvolgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan