Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag had ik hulp bij volgend probleem, ik heb een HP envy all in one 5530 printer, ik kan een foto,
een mail afprinten doch als ik in Word of een PDF wil printen doet hij niets.
Ik heb alles al eens met de Revo verwijderd en hetzelfde probleem blijft, Ik werk met windows 10 en office 2016.
Iemand een oplossing aub?
Suzy
 
word en pdf

word en pdf

Als via USB print i.p.v. via wifi, heb je dan ook problemen?

Ik heb ook gezien dat deze printer alleen compatibel is met:

  • Compatibiliteit PC Win XP, Vista, Windows 7, Windows 8

Misschien ligt hier ergens de oorzaak.

hetgeen je zegt over compatibel klopt niet, deze printer werkte 8 maanden in W10 zonder 1 probleem.
Na de laatste verwijdering eergisteren, terug geinstalleerd met de bijgeleverde cd en op de site van HP een update gaan halen. Zojuist een pdf binnen gekregen via mail en deze kan ik wel afprinten dus waarom niet in Adobe reader zelf ? Een document kopieeren en plakken in Edge print hij ook af waarom niet in Word zelf ? Ik heb reeds verschillende instellingen uitgetest zonder resultaat. In ieder geval dank voor het mee zoeken.
icon14.png
 
@suzy waarschijnlijk dien jij eerst de adobe acrobat reader als de standaard app in te stellen en dit voor pdf bestanden ... in de hier onder staande afbeelding kun je nalezen hoe je dit dient te doen ...
e47af0fb34-Ashampoo_Snap_2016.01.19_15h10m47s_013_.png


Ashampoo_Snap_2016.01.19_15h06m29s_011_.png

download adobe acrobat reader dc *zet de vinkjes uit voordat je de download start .. de meegeleverde extra's wil je liever niet !

**hier lukt het dus wel om een pdf via de adobe acrobat reader dc of een word bestand af te printen op een Windows 10
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2016.01.19_15h06m29s_011_.png
    Ashampoo_Snap_2016.01.19_15h06m29s_011_.png
    4.8 KB · Weergaven: 88
als jij een pdf aanklikt waar opent deze dan ..?
word deze dan geopend in de edge browser of word deze dan geopend in de adobe acrobat reader dc !
indien dit de edge is volg je de handeling op hier boven beschreven .
 
word en pdf

word en pdf

Sla de betreffende documenten eens op onder een andere folder. Bijvoorbeeld C:\temp. Dus niet onder je gebruikersprofiel!
Maakt dit verschil voor het afprinten?

Dat is al, en geen verandering, pdf opent in adobe reader en docs in word maar er komt geen commando naar de printer. De Pdfs van Pctuts sla ik op en kan ze toch niet afprinten, een pdf van het bedrijf waar ik werk weer wel, een pdf van de kwb weer niet, leg dat maar eens uit, de ene wel de andere niet. Ik heb de nieuwste Adobe reader, hetzelde in word, met photoshop iets afdrukken geen probleem, een recept van internet geen probleem, het is iets tussen m'n printer en sommige pdf' en word docs.
icon5.png
 
het kan het ook zo zijn dat er op het betreffende pdf of word document een beperking tegen het afdrukken opgelegd werd ...
dit kun je nagaan in het pdf > open deze met de adobe reader en klik op "bestand" kies " eigenschappen " en vervolgens " beveiliging "
 
op de pdf's van pctuts zijn dus geen beperkingen opgelegd tegen het uitprinten of het kopiëren er van ...
het ligt dan waarschijnlijk aan de printer instellingen !

Ashampoo_Snap_2016.01.19_18h35m50s_016_.jpg
 
word en pdf

word en pdf

op de pdf's van pctuts zijn dus geen beperkingen opgelegd tegen het uitprinten of het kopiëren er van ...
het ligt dan waarschijnlijk aan de printer instellingen !

Bekijk bijlage 16116

Hallo allemaal, dank jullie wel, de oplossing is gewoon internet explorer 11 gebruiken en alles is ok.
Wat een gedoe voor zo een simpele oplossing, wel dank voor Ranger
icon14.png
, door jou ben ik dieper gaan zoeken en zo tot deze uitkomst gekomen. 1000 x dank aan allen, Suzy
icon11.png
 
let wel op dat het gebruik van de IE11 in de Windows 10 niet meer verder ontwikkelt word de bedoeling van Microsoft is om de Internet Explorer langzaam aan te verwijderen uit de Window 10.
*dit is dus maar een tijdelijke oplossing !
alhoewel het wellicht nog 1 jaar kan duren voordat de IE echt verdwijnt uit de Windows 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan