Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb hier een laptop Windows 7. Alle documenten, afbeeldingen, enz... zijn verdwenen. Zelfs in de prullebak zitten ze niet. Zou er een programma bestaan om ze eventueel nog terug te zetten? Dit is een week geleden gebeurd.
Beleefde groeten.
 
Dit begrijp ik eigenlijk ook niet hoor Ranger. Dit is een computer die ik heb van iemand, maar ik zie dat die persoon liegt tegen mij. Hij zegt wel degelijk dat hij geen internet heeft en als ik dan kijk naar systeemherstel, dan zie ik dat hij op een zaterdag 2 bedreigingen had bij het downloaden van YouTube, op 19/09 een herstelbewerking ongedaan gemaakt is geweest, op 18/09 is AVG ge¨nstalleerd geweest (zonder internet??? hij heeft me wel foefjes wijs gemaakt hé)
Er staat een antivirus op, en hoe word die actueel gehouden als er geen internet gebruikt word ?
 
Beste Bernard,

De uitvoer die je kreeg is de standaard uitvoer.
Je kunt Recuva ook vragen de mappen weer te geven, dan is het niet zo'n rommeltje.
Let wel Op! dat je de bestanden dient terug te zetten op een andere (B.v. externe) schijf.
 

Bijlagen

  • Recuva.jpg
    Recuva.jpg
    81.2 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Dag Wisperbird, kan U me even op weg helpen aub? Moet ik dan opnieuw Recuva starten? Ik heb nu al die bestanden (meer dan 200.000) op een externe schijf staan.
Groetjes.
Beste Bernard,

De uitvoer die je kreeg is de standaard uitvoer.
Je kunt Recuva ook vragen de mappen weer te geven, dan is het niet zo'n rommeltje.
Let wel Op! dat je de bestanden dien terug te zetten op een andere (B.v. externe) schijf.
 
Ja je moet dan Recuva opnieuw starten en de opties instellen zoals in het toegevoegde plaatje.
Zie vorige post.

Ik kon ook geen chocolade maken van die gigantische berg bestanden.

Succes.
 
Dit begrijp ik eigenlijk ook niet hoor Ranger. Dit is een computer die ik heb van iemand, maar ik zie dat die persoon liegt tegen mij. Hij zegt wel degelijk dat hij geen internet heeft en als ik dan kijk naar systeemherstel, dan zie ik dat hij op een zaterdag 2 bedreigingen had bij het downloaden van YouTube, op 19/09 een herstelbewerking ongedaan gemaakt is geweest, op 18/09 is AVG ge¨nstalleerd geweest (zonder internet??? hij heeft me wel foefjes wijs gemaakt hé)

Het allereerste wat ik zou doen , want dat probleem met die verdwenen documenten zal vrijwel de oorzaak zijn van een serieuze besmetting. De gerecupureerde bestanden zullen waarschijnlijk ook besmet kunnen zijn. Gans die computer onder handen nemen met antimalware software (geen gewone antivirus) , desnoods eens vooledig scannen met een opstartbaar antivirus schijfje en hiermee infecties laten verwijderen.

Dag Wisperbird, kan U me even op weg helpen aub? Moet ik dan opnieuw Recuva starten? Ik heb nu al die bestanden (meer dan 200.000) op een externe schijf staan.

Scan die externe schijf ook maar eens goed.

Photorec is het ideaalste tooltje om dit soort problemen aan te pakken.
De link naar Clickx is een uitlegje , dus daar niet downloaden.
Data Recovery for Windows & Mac,Specialized in Photo, Video and Music Recovery



Gewiste foto’s en bestanden redden - downloads - Clickx
 
Voorzichtig met die externe schijf

Voorzichtig met die externe schijf

@Ranger,

Heb nog nooit verder hoeven zoeken dan Recuva.
En die externe schijf, ja dat is een probleem op zich.

@ TS,
Ik zou hem niet aan mijn PC willen hangen.
Ik zou een PC open schroeven en de schijf er in hangen.
En dan scannen met de Rescue CD van F-Secure.
LET OP, die PC moet dan wel bedraad verbonden zijn met het internet !!
Anders kan het programma niet zijn definities ophalen.

Koppel desnoods alle andere schijven los, maar in geen geval die pc starten.
Alleen booten van CD

Succes.
 
Laatst bewerkt:
@Ranger,

Heb nog nooit verder hoeven zoeken dan Recuva.
En die externe schijf, ja dat is een probleem op zich.

@ TS,
Ik zou hem niet aan mijn PC willen hangen.
Ik zou een PC open schroeven en de schijf er in hangen.
En dan scannen met de Rescue CD van F-Secure.
LET OP, die PC moet dan wel bedraad verbonden zijn met het internet !!
Anders kan het programma niet zijn definities ophalen.

Koppel desnoods alle andere schijven los, maar in geen geval die pc starten.
Alleen booten van CD

Succes.

Photorec recepureert niet alleen data, het kan ook door virus versleutelde mappen en bestanden decrypteren. Decrypteren neemt zeer veel tijd in beslag (soms dagen) en bewerking mag niet onderbroken worden.
Als men zo een een Rescue CD installeert op een Opstartbare USB stick , kan men die Updaten op een malwarevrije computer . Aan de besmette computer aansluiten en een deep scan uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan