Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb hier een laptop Windows 7. Alle documenten, afbeeldingen, enz... zijn verdwenen. Zelfs in de prullebak zitten ze niet. Zou er een programma bestaan om ze eventueel nog terug te zetten? Dit is een week geleden gebeurd.
Beleefde groeten.
 
Photorec recepureert niet alleen data, het kan ook door virus versleutelde mappen en bestanden decrypteren. Decrypteren neemt zeer veel tijd in beslag (soms dagen) en bewerking mag niet onderbroken worden.
Als men zo een een Rescue CD installeert op een Opstartbare USB stick , kan men die Updaten op een malwarevrije computer . Aan de besmette computer aansluiten en een deep scan uitvoeren.

Bestanden decrypteren? Ik zie wel dat Photorec een aanrader is, met zeker zeer goede troeven. Bedankt alvast voor de tip. Maar bestanden decrypteren is daar toch helaas niet bij. En begrijpelijk ook, daar zoiets doorgaans onmogelijk is zonder de "sleutel".
 
Bestanden decrypteren? Ik zie wel dat Photorec een aanrader is, met zeker zeer goede troeven. Bedankt alvast voor de tip. Maar bestanden decrypteren is daar toch helaas niet bij. En begrijpelijk ook, daar zoiets doorgaans onmogelijk is zonder de "sleutel".

Ik zal mijn bijdrage verbeteren. Door een virus versleuteld bestand herstellen.
 
Ik zal mijn bijdrage verbeteren. Door een virus versleuteld bestand herstellen.

Encryptie is encryptie, ongeacht de bron. Virus, legale software, eigen software, ... situatie blijft hetzelfde. Photorec kan zoiets niet oplossen.
Als je dat kan aantonen met een bewijs, wil ik er gerust naar kijken. Maar op de officiele website van Photorec is daar totaal niets van terug te vinden.
 
Testdisk kan evenals Photorec geen bestanden/data decrypteren. Dus dat is onmogelijk. Een AES encryptie is tot op heden nog niet ontsleuteld kunnen worden.
Wel kunnen deze tools bestanden terughalen die "gewoon" verwijderd zijn. Zoals Lana al aangaf onlangs, wanneer een virus een copy maakt, deze versleuteld en daarna het origineel verwijderd. Dan, en alleen dan kan je die bestanden in het beste geval terughalen.
De tool(s) beschreven in de links van Tweakers, gaan om een tool waarbij ook geen zekerheden gegeven worden. Men is er bij een paar situaties wel in geslaagd de Private key uit de code van het virus te halen. In dat geval kan die gebruikt worden om die problemen op te lossen. Maar aangezien er veel meer varianten zijn op het origineel (nieuwe private key), is dit meestal ook vrij zinloos.

Ik wil hiermee niet moeillijk doen. Maar AES decrypteren mbv een tooltje is onmogelijk (anno 2015). Testdis, photorec, ... kunnen dit niet. Geen enkele tool kan dit. Je gaat trouwens ook geen info op die website van die ontwikkelaar vinden daarover. Moesten ze dit ondersteunen (wat wereldnieuws zou zijn! En een internationale ramp wereldwijd!), dan denk ik toch zeker dat ze dit met veel lof op hun website zouden vermelden.
 
Ja, vragen om welk OS het gaat, daar moet je nu niet voor gestudeerd hebben. Kijk, we kunnen hier in discutie blijven gaan. Maar als je een manier weet om AES te cracken, let me know! Want dan kom ik even langs en dan wordt ik multi miljardair...

Al die recovery tools op een AES encryptie loslaten is hetzelfde als met een emmertje de zee gaan leegscheppen. En als er een tool bestaat voor een bepaald virus (wat ook mogelijk is), dan komt dat doordat die tool de middelen heeft (de private key) om die bestanden te ontsleutelen. Dmv slechte virus code, de ontwikkelaar zelf, ...)

Is het zo moeillijk om harde feiten door te nemen? Ik denk dit en dat... terwijl de harde feiten op de websites van de ontwikkelaars dit zelfs niet kunnen verantwoorden? Zo wordt er een hoop onzin en valse hoop weeral eens de wereld ingestuurd. Kom met feiten en ik ben bereid te lezen wat er staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan