Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly13

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb nog de 1e build van WIN 10 en de Anniversary update loopt steeds fout. Geen probleem voor mij, de huidige build werkt prima. Maar regelmatig laad de Anniversary update zonder dat ik het wil en bij de volgende keer opstarten begint hij te installeren. Ik heb al de Show or hide updates geprobeerd maar daar zie ik hem nooit. Heb me al gek gegoogeld maar niets gevonden. Ik heb wel de home en werk met een kabel, dus limited download via WiFi werkt ook niet. Heb al een oplossing gevonden via het register een nieuwe entry aanmaken: HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
DWORD value: DisableOSUpgrade = 1
Werkt ook niet.

Was nog vergeten te vermelden dat het wel lukt als ik enkel bestanden wil behouden, maar als ik bestanden en programma's wil behouden loopt het mis. ik krijg deze foutmelding : 0x8007002C - 0x4001E The installation failed in the SECOND_BOOT phase with an error during PRE_OOBE operation'

Iemand een oplossing
 
je zit dan nog steeds met de build 10240 opgescheept daar je vermeld dat je met de 1ste build van Windows 10 werkt ...dan is het ook normaal dat de Anniversary update steeds mislukt ... om dus up2date te worden dien je eerder wel eerst naar build 10586 te upgraden en daarna naar build 104393 daarna zal de Windows 10 build automatisch bijgewerkt worden ...naar de huidige build 14393.351

wil jij al dit werk van upgraden besparen dan dien je op te starten vanaf Windows 10 installatie media (dvd/usb) om een verse installatie te doen en om zo rechtstreeks naar build 14393.00 te gaan **er dient geen licentie te worden ingegeven ook al word dit tot 2x toe gevraagd .
je kan via de laatste link het media creation tool ophalen naar de build 14393.00 om je een dvd of een usb stick aan te maken ...

***wat betreft de foutmelding ""The installation failed in the SECOND_BOOT phase with an error during PRE_OOBE operation'"" dien je het snel opstarten uit te schakelen in energie beheer bij de instellingen van de aan/uit toets .
 
De reden dat ik nog steeds build 10240 heb is dat ik er ook nooit in gelukt ben 10586 en volgende te installeren. Die liepen ook steeds vast. Die tip over snel opstarten heb ik ook al ergens gelezen, maar vind niet waar ik dat kan instellen. Als ik doe wat je zegt, een opstart DVD maken met Media Creation Tool, kan ik dan bestanden EN programma's bewaren , of word dit een clean install ?
 
eenmaal je de dvd heb dien je de bestanden op deze dvd naar een map op je bureaublad te kopieren en dan de setup.exe te starten ..om de upgrade te kunnen doen ..zoals ik eerder vermelde vind je het snel opstarten bij de energie instelingen van de aan/uit toets> instellingen beheren die momenteel niet beschikbaar zijn > vinkje uitzetten bij snel opstarten
 
Sorry, maar als ik naar PC instellingen ga, energiebeheer, en gedrag van aan/uit knoppen, instellingen beheren die momenteel niet beschikbaar zijn ,zie ik daar nergens de mogelijkheid snel starten uit te schakelen.
Image2.jpg
 
OK. Heb gevonden dat je eerst hibernate on moet zetten om snel starten te kunnen uitzetten. Dit gedaan en ook DVD gemaakt en op Desktop gezet. Niet gelukt. Bestanden alleen lukt, bestanden en programma' s niet
 
je bedoeld dus dat je wel de upgrade kunt doen zonder het behoud van programma's .
wel in dat geval zal er de programma's er nadien door u er terug opgezet kunnen worden .. in veronderstelling dat je nog over de installatie bestanden van de programma's beschik welke jezelf heb aangekocht ... en de daar bijhorende licenties.
 
Dat bedoel ik dus. Heb echter voor het ogenblik te weinig tijd om alle programma's opnieuw te installeren. Maar weet nu dat het kan.

PS: Ik krijg geen mail als er gereageerd word op deze post. Moet ik ergens iets instellen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan