Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Is Avira een beter anti-virus dan Avast, Avast vertraagt het systeem toch wel wat en heeft veel spam tijdens zijn uitvoering van zijn scannen, meldt veel problemen(zogezegd?)
maar als je die dan wil oplossen dan moet je ervoor betalen.
Avira zou dit niet hebben maar is die wel evengoed.
Avast is onlangs uitgeroepen tot te beste free ant-virius!
Heeft iemand ervaring met Avira?

groetjes,

ed
 
Er is niet zoiets als "een betere", of beter gezegd "een beste" AV. Dit is vrijwel altijd een momentopname en vooral situatie afhankelijk. Persoon x is bijvoorbeeld beter af met AV A, terwijl persoon z altijd tevreden geweest is met AV B. Uiteraard zijn er buiten de standaard detectiemethoden en updates ook features die handig van pas kunnen komen. Zoals een toegevoegde firewall, Email scanning, ...
Ik gebruik zelf Sophos (zowel enterprise producten als home use, welke ook gratis is), en ben er al bij al zeer tevreden van. Maar is dit product feiloos? Neen! Zulke producten kunnen de schade beperken of in het beste geval voorkomen. Maar de kans bestaat altijd dat die steken laat vallen bij nieuwe virussen. Is Avira een goed product? Ja...
 
Op mijn hoofd-PC heb ik betaald: Emsisoft. Emsisoft combineert Bitdefender en Avira en voegt er eigen werk bovenop. In zeven jaar tijd nooit maar één probleem gehad. Op mijn tweede PC heb ik Sophos (is gratis) en heb slechts één jaar ervaring, maar wel goede.
Over anti-virus en anti-malware zijn al ellenlange discussies gevoerd. Beschouw dit dus als het mededelen van mijn eigen goede ervaring met deze twee programma's om PC's te beveiligen. Niet meer, niet minder.
 
Hoi,

Is Avira een beter anti-virus dan Avast, Avast vertraagt het systeem toch wel wat en heeft veel spam tijdens zijn uitvoering van zijn scannen, meldt veel problemen(zogezegd?)
maar als je die dan wil oplossen dan moet je ervoor betalen.
Avira zou dit niet hebben maar is die wel evengoed.
Avast is onlangs uitgeroepen tot te beste free ant-virius!
Heeft iemand ervaring met Avira?

groetjes,

ed

Denk dat al die aannames niet kloppen, heb ze wel eens getest en spam heb ik sowieso niet gezien, wel dat je allerlei meuk kunt installeren maar dat kun je uitvinken.
Wel na de installatie hebben sommige een vervelende eigenschap om reclame uitingen te moeten plegen maar verschil is belasting heb ik niet ondervonden, alles werkte net zo snel als voorheen.

En zoal je ziet geven sommige toch hun persoonlijke voorkeur, de meeste doen gewoon wat ze moeten doen, melden en in quarantaine zetten van ongewenste software, in dit geval als test een crack geopend.

Betaalde versies vind je hier, kun je ze vergelijken, de gratis zijn de uitgeklede versies ervan maar de virus definities zijn gelijk.
Test antivirus software for Windows 10 - April 2017 | AV-TEST
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan