Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb min avast van mijn laptop verwijderd, altijd die reclame ertussen, en heb nu allee windows defender opstaan
mijn zoon zegt dat dit een heel goed anti virusprogramma is
is het verstandig om het zo te laten alleen de defender laten werken


greets

ed
 
de Windows Defender gebruik ik hier ook maar daar boven op draai ik hier ook de Malwarebijtes pemium ....
je kan indien je er jaarlijks geen 33€ aan wil spenderen ook de gratis versie van Malwarbijtes gebruiken ....
tuurlijk kun je een betalende beveiligings paket niet gaan vergelijken met deze Defender een betalende is altijd beter ..
*niet dat ik jaarlijks er 33€ aan hoeft te geven want de licentie die ik gebruik van Malwarebijtes is een live-time licentie en deze verloopt nooit .
 
'Een heel goed anti-virus programma', die woorden zou ik bij Microsoft defender nooit in de mond nemen. Ze zijn nooit sterk geweest in AV bestrijding, en ik denk niet dat ze dat nu ineens wel zijn. Is het echt slecht? Nee, dat nu ook niet. Er zijn verschillende gratis alternatieven die volgens mij 'beter' zijn.
Persoonlijk zou ik Malwarebytes niet kopen. Ik heb zelf lang geleden een licentie hiervan gekocht, maar heb nooit de meerwaarde van de 'volledige' versie geaprecieerd. Vond die 'meerwaarde' (toen) eerder een minderwaarde tov de gratis versie. Overhead op je systeem die helemaal niet loonde, zo ondervond ik dat toen. Misschien dat het ondertussen wel verbeterd is... kan zijn.

Gratis alternatieven voor Avast zijn;
Sophos Home (gebruik ik zelf, zowel professioneel als voor thuisgebruik)
Avira
AVG
...
 
AVG wil ik niet meer gebruiken, ik gebruik nu momenteel zonealarm, maar ik krijg er ook reclame van. Ik vind het ook niet zo overzichtelijk dat ik ook wel iets anders overweeg en zoals DDragong80 schrijft zou Sophos home een uitstekend alternatief moeten zijn. Ik overweeg dit AV ook nu. maar dan zal ik wel de firewall van Microsoft wel weer gaan gebruiken, want nu gebruik ik die van zonealarm.
 
De beste is ....

De beste is ....

De beste antivirus ? Die klassering is constant veranderlijk. Dan is de ene beter, dan weer is een andere als beste getest. Trouwens er zijn voortdurend vergelijkende reviews vanuit verschillende "labos" . Op hetzelfde moment zullen de resultaten aangeven dat "de beste" niet dezelfde is als de andere "beste".


Persoonlijk vind ik spijtig dat er eigenlijk geen enkele aandacht is voor het testen van ontvangen persoonlijke support.

Veel softwaremakers stellen een gebruikersforum als het ultieme middel om je te helpen, in de plaats van echte persoonlijke help.

Het is alsof men je naar de universitaire faculteitsbibliotheek zou sturen als je komt aandraven voor een specifiek gezondheidsprobleem Je zal daar wel ergens zelf de oplossing vinden om je kwalen op te lossen. Kijk dus eerder uit naar wat voor soort hulp je werkelijk krijgt als je een security probleem moet oplossen.

Dat is de beste antivirus !
 
Hallo, dit wil ik toch even delen.
Ik wou Sophos eens uitproberen en nu bleek dat het mijn Firefox beinvloedde.
Ik had namelijk problemen met het openen van sommige sites.
Heb hem dan weer onmiddellijk verwijderd en alles was weer normaal.
Ik gebruik nu alleen Malwarebytes en ben er zeer tevreden mee.
 
Hallo, dit wil ik toch even delen.
Ik wou Sophos eens uitproberen en nu bleek dat het mijn Firefox beinvloedde.
Ik had namelijk problemen met het openen van sommige sites.
Heb hem dan weer onmiddellijk verwijderd en alles was weer normaal.
Ik gebruik nu alleen Malwarebytes en ben er zeer tevreden mee.

Ik gebruik incidenteel ook Firefox en standaard beveiliging is bij mij al vele jaren Sophos Endpoint Security. De betaalde versie.

Sophos.jpg

Hier geen problemen met websites.

Gaat het hier misschien om een onveilige website zodat het logisch is dat Sophos ingrijpt ?

Geef eens een adres van een website die problemen geeft.


Sophos2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan