Status
Niet open voor verdere reacties.
dan dien je ook eens na te gaan of de vga kabel tegoei is aangesloten ...
controlleer tevens ook het geheugen eens ...zitten de ram reepjes wel tegoei in het slot !
 
Er is ook een grafische kaart on board? heb je daar het scherm al op aangesloten? werkt het scherm daar wel op?
Zwart scherm, geen biepgeluidjes bij het aanzetten kan ook verwijzen naar een defecte processor (CPU) .
Misschien een vreemde vraag van mij. Hoe staat de computerkast (als het een toren is) nu momenteel? Rechtstaand of liggend.
 
Ik blijf bij mijn antwoord #9
Mijn vermoeden is dat je een verkeerde update hebt uitgevoerd voor de huidige bios versie. In dat geval is het moederbord waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Soms is het mogelijk om de BIOS chip te vervangen.

Alles duidt hierop.

De snelste oplossing is een nieuw moederbord aanschaffen. Let er wel op dat het bordje compatible is met de huidige processor en geheugen, andes moet je dit ook opnieuw aanschaffen.
Soms is het mogelijk om de BIOS Chip te verwijderen. Ik heb wel eens ergens een adres gehad die dat opnieuw kan Flashen, maar kan dit adres zo snel niet vinden. Dit is uiteraard niet kostenloos.
Ook kan de aanschaf van een nieuwe BIOS Chip een mogelijkheid zijn, dit kan erg lang duren. Meestal moet zo'n chip uit een ver buitenland komen en de weg om zo'n ding te bestellen is ook niet echt gemakkelijk.
 
Ik moet Pluis hierin gelijk geven. Dit heeft totaal niets te maken met VGA of RAM of HDD of.... Een Moederbord verkeerd flashen heeft tot gevolg dat het moederbord onbruikbaar wordt. Zonder BIOS is het gedaan... Buiten de stroomtoevoer gaan de rest van je apparaten (HDD, VGA, ...) in in vrij comatueuze toestand verkeren :)
Ik weet wel dat nieuwere moederborden een soort van rescue BIOS procedure hebben, maar ik heb daar helaas weinig kennis over en geen ervaring mee.
 
De Rescue procedure waar jij het over heb geldt naar mijn weten alleen voor het overclocken en niet voor verkeerd flashen.

Trouwens, je flashed niet het moederbord, maar de bios chip. Deze kan soms vervangen worden.
 
Zulke Award BIOS heb ik 100den keren geflashed. Ik herken de Flashtool trouwens. Probleem is dat die alles flashed wat je aanbied. Foute BIOS... en je kan een kruis maken over je MB.
 
Als er nog enige activiteit is in de floppydrive, dan staat hij in iedergeval in de boot sequence.

Lees dit eens allemaal goed door http://support.asus.com.tw/technicaldocuments/technicaldocuments_content.aspx?no=532
Helaas in het Engels, ik kan geen Nederlandse versie vinden.

De procedure moet natuurlijk op een andere pc met floppydrive plaatsvinden, omdat jouw pc niets meer doet. Zodra je de gehele procedure hebt gevolgd, start je met de gemaakte floppy op, uiteraard met de defecte pc.

Ik heb de benodigde bestanden ingepakt met winrar en voeg deze bij. Ook de laatste bios versie voor jouw moederbord zit er bij.


suc6 ermee, lukt dit allemaal niet dan is het moederbord naar de eeuwige jachtvelden.
 

Bijlagen

  • p5n-mx.rar
    513.4 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan