Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste pluis en ook alle andere,bedankt voor alle inzet!!!!!
ik ga het via de methode van pluis proberen.Baat het niet dan schaad het niet,ander bij de tweakers een ander mobo aanschaffen.
mag een slotje op
gr Seca
 
Nee, hier komt geen slotje op.

Ik wil weten of het gelukt is. En je geeft geen antwoord of er nog activiteit is met het floppy station.

Weet je, ik help je graag verder binnen de mogelijkheden die er zijn, want een verkeerde update van een BIOS is in veel gevallen moeilijk te repareren, zeker met zo'n oud moederbordje.

Ik zal je alvast verklappen dat ik in de loop der jaren al een bordje of 20 de clico in heb moeten kieperen van reparaties aan een pc met zo'n verkeerde update.

Mijn advies is ook altijd: Werkt een PC goed, begin dan NOOIT aan de bios update. Pas als er bepaalde problemen zijn met een pc en je vind de oplossing via een bios update, is dit het overwegen waard. Maar realiseer je dat zo'n update bepaalde risico's kan bevatten.
 
Beste pluis,
de pc is van mijn buur jongen,op je vraag of er activiteit is met het floppy station.het volgende het floppy station zit er niet meer in,heeft hij er eens uit gehaald.
Maar ik wil de moet niet opgeven,een kennis van mij heeft nog een oude pc staan daar zit er nog een in,die mag ik eruit halen.dan ga ik het proberen,en zal je op de hoogte houden.
er is trouwens een bedrijf in nederland dat biossen vervangt,of opnieuw doet flashen.In sommige gevallen zit het bios op het bord gesoldeerd,dan moet je het hele bord opsturen,ben je toch al gauw 35 euro kwijt.maar jou oplossing lijkt me de moeite waard,dus dat probeer ik maar,ik zal je hoe dan ook iets laten weten.
Ge seca
 
lees aub uw handleiding eens door ...je hoeft immers niet over een floppy te beschikken ...
je kan deze bios file ook op een usb stick zetten en deze gebruiken...
ik heb eerder al een paar hints neer gezet ...kreeg er géén reactie op.
 
Kans is eigenlijk zeer klein dat je flash nog gaat lukken. De BIOS maakt een eerste verbinding tussen je software en je randapparatuur. Maw wanneer de BIOS weg/defect is, ga je hoogst waarschijnlijk ook niet kunnen booten van eender welk apparaat. Tenzij er mss toch nog delen van de BIOS actief zijn... maar die kans is eerder zeer klein.
 
de kans is inderdaad klein , mij is het 1x gelukt .
(moet er wel bij zeggen dat ik dit maar 1x ooit heb toegepast , dit is 5jaar geleden nu ..en was een computer van een familie lid...hij zelf had de hoop opgegeven ...)
**kan me niet goed herinneren welke stappen in heb gedaan om de pc direct te starten met deze recovery tool ...
dacht me te herinneren dat ik eerst de optie met de bios battery en de jumper heb dienen toe te passen vooralleer deze vanaf de recovery stick de bios herstel opstarte .
 
deze dien je als fat32 geformateed te hebben ...en zover ik me herinner zorgde de file welke je naar de stick kopieert er voor dat deze dus ook kon gebruikt worden ...
belangrijk is dat je de naam van de map naar je bios noemt zodat deze ook herkend word...
 
lees aub uw handleiding eens door ...je hoeft immers niet over een floppy te beschikken ...
je kan deze bios file ook op een usb stick zetten en deze gebruiken...

Meestal staat USB niet in de boot sequence met oude moederbordjes, tenzij je dit eens zelf in de volgorde gezet hebt. Deze kans is aanwezig, maar erg klein.
Komt nog bij of het verpeste bios nog over een boot volgorde beschikt, want ook dit is niet altijd meer het geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan