barst in beeldscherm...met alle gevolg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt zal ik proberen
Heb laptop kleindochter ook windows 7 waarvan scherm niet meer te lezen was wegens gebroken scherm geprobeerd te lezen via een gewoon scherm aan te koppelen met vga ? kabel Lukt in begin wel maar opeens niet meer dit scherm vil voortdurend in slaapstand, wist niet waardoor dit kwam en probeerde een systeemherstel te doen toen ik nog een keer beeld kreeg op aangekoppeld scherm .had systeemherstel gedaan maar bij heropstarten was weer beeld weg en kon niet meer verder en heb noodgedwongen pc moeten uitzetten en heropstarten.
EN dit lukt nu niet meer . Er komt wel onleesbaar beeld terug op door het gebroken scherm en kan uitmaken dat ere een ernstige fout is gebeurd en dat ik het bepaalde handelingen moet uitvoeren. En nu heb ik natuurlijk geen beeld meer op aangekoppeld scherm ==> slaapstand!Meschien dat dit met herstel cd zou lukken op mijn pc ook een windows 7
 
ik heb je bericht verplaatst naar een nieuw topic...
jij wilt dus nu een recovery disc gebruiken om de windows te kunnen herstellen zodat deze verder opstart .
je heb de laptop met het gebarste scherm voorzien van een externe scherm vermits gebruik te maken van een vga kabel....
wat je denkelijk vergeet is indien deze laptop gevallen is geweest dat er zich in de laptop ook een fout kan bevinden ...
want je vermeld dat het aansluiten van de externe scherm ook niet zonder problemen gaat ...
 
Ik ga er van uit dat als er een barst in het beeldscherm zit, dat hij gevallen is.
Ik vrees dat niet alleen het beeldscherm kapot is van de laptop, maar ook een defect is met de videokaart. Het kan de fan zijn die niet meer draait of losgeraakt is , waardoor de videokaart niet goed meer gekoeld wordt en deze z'n werk niet goed kan doen.

Met een goed functionerende videokaart, kun je een extern beeldscherm zonder problemen aansluiten.
 
barst in beeldscherm...met alle gevolg

Heb je link gedownload en gebrand maar ik zag nergens een iso bestand branden en heb gekozen voor een data cd. ik zal dit in de loop vcan de week proberen want ik moet de lader ook hebben van die pc want die batterijen zijn leeg. Tot later ik laat iets weten
Grtjs pandora6039
 
je mag deze NIET branden als DATA

welke tool je ook neemt om de iso te branden , je dient deze te branden als een beeldbestand op een schijf ( image to disc )
gebruik je imgburn is dit de eerste optie ..." write image file to disc "
 
Hallo ieder
Ik heb het verhaal niet van in het begin verteld, maar het komt niet door wat jullie verondserstellen.
Zo is het echt gebeurd . Een beetje ruzie tussen de 2 kleinkinderen ,de kleinste wilde ook de (eigen) lader van zijn pc terug die zijn zus op haar pc gebruikte en dit duurde te lang met gevolg .....kwaad en sloeg het scherm dicht van de pc van zijn zus dicht en met gevolg scherm gebarsten. En danis zij aan een apart scherm geraakt om zo verder te werken,ik heb dit dus eerst uitgeprobeerd met dan de resultaten in mijn 2de mail. dus het heeft wel gewerkt tot dit scherm voortdurend in slaapstand kwam. En die lader is ook kapot en daardoor gebruikte de zus ook de lader van broer.
 
ook door het hard neer klappen van dat scherm (en dit moet al tamelijk hard geweest zijn omdat er dus een barst in zit ) kan er ook binnen in de laptop iets beschadigt zijn ....het vermoeden dat eerder geuit is geweest , betreffende de ingebouwde videokaart is niet uit te sluiten ...
maar dat weten we pas echt indien je de windows recovery disc gebruikt heb ....
 
Laatst bewerkt:
Hoe dan ook, ik zou de laptop eens open maken en kijken of er zichtbare schade is, want alleen met een een defect scherm is er zonder problemen een extern scherm op aan te sluiten.

Lukt dit niet, dan is er volgens mij hardwarematig is anders aan de hand.
 
zit het geheugen en de hdd nog wel op de juiste plek?
ik heb het eens gehad mee een laptop.( was ook gevallen)
En dat hadden ze niet verteld..
ik had alles weer netjes op zijn plaats geprikt/vastgezet.
En , daarna draaide hij weer als vanouds
 
Een HP Pavilion entertainment product WC157EA#UUG; serienrCNF0027740. type Div7 3100eb.
IK heb ook een link gekregen van het te downloaden bestand en het via zip geëxtract naar mijn doc.. Maar dit lukt dan niet om die bestanden te selekteren en zegt dat het niet juiste cd is. IK gebruik CD-RW. INvalid or onsuported :reasen : furst image file is less than 2048 bytes in size
 
IK heb ook een link gekregen van het te downloaden bestand en het via zip geëxtract naar mijn doc.. Maar dit lukt dan niet om die bestanden te selekteren en zegt dat het niet juiste cd is.

over welk bestand heb je het hier ....
indien dit de iso is dat je bedoelde : deze moet je niet uitpakken maar rechtstreeks branden met imgburn op een cd( dit heb ik je al eens meegedeeld )
betreft het de link naar imgburn ....wel indien zo krijg je een uitvoerend bestand na het uitpakken welke je dient te installeren om de iso op cd te kunnen branden ....
 
Hallo ieder ik had van iemand ook de link gekregen van het zip bestand voor herstelschijf, maar in al mijn berichten is deze niet meer te zien. Kan dit? Ik had deze dus geëxtract naar mijn downloads maar deze bestanden k
 
sorry ergens verkeerd gedrukt. Maar deze bestanden kan Image burn niet branden zoals in vorig bericht vermeld.
Dan heb ik een antwoord gekregen om dit zip bestand niet te extracten maar direkt te branden maar dit lukt ook niet.Kan ik deze link opnieuw verkrijgen.Dank
 
ik had je een zip bestand door gelinkt ,van een herstelschijf ...nu zie ik ook dat deze is verwijderdt ?

je zegt nu "" ik had deze geëxtract naar mijn downloads ""
dit mag je NIET doen , je dient deze op te halen en dan met imgburn te branden ..".write image file to disc "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan