Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Goedemorgen! Ik heb nu 2 PC´s met W10 (1x Home en 1x Pro)
Hoe kan ik het gebruik van bestanden (zoals word, foto´s e.d.) tussen deze PC´s delen?

bijvoorbaat Dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is er een manier (liefst simpel ;=) om te zien of te testen of het inderdaad goed geregeld is? Ik gebruik dus AOMEI Backupper (incremental backup).....

Een manier zou ik zo snel niet weten.
Zelf doe ik dit door zelf goed na te denken over welke bestanden mij dierbaar zijn en niet nooit zou willen missen.

Verder maak ik ook nog een disk image voor het geval een systeem door een besmetting onbruikbaar wordt. Daarna mijn laatste gesynchroniseerde bestanden terug zetten en eventuele programma's installeren die er voor de disk image nog niet op stonden.
 
Ik kan geen vragen meer bedenken. Allemaal heel bedankt voor de hulp weer! Gewoon aan de slag gaan, fingers crossed en er voor gaan lijkt het beste. Ik heb er het volgende aan over gehouden: een backup op een aparte harde schijf voor beide PC´s (eventueel een kopie daarvan op een aparte schijf voor de zekerheid) en er maar vertrouwen in hebben! Oh ja, wat ik er ook aan over heb gehouden is een nog grotere waardering voor de inzet van de helpers van PCtuts. Een welgemeend (y):yahoo:
 
Backuppen zou ik als je geen RAID gebruikt op een externe schijf doen die alleen aan staat als hij aan moet staan voor een backup of het terug zetten van een backup.
Zodoende heeft zo'n schijf weinig bedrijfsuren en slijt hij nagenoeg niet en zal hierdoor betrouwbaar blijven. Al doe je natuurlijk niets aan de wet van Murphy

Desnoods neem je een derde pc er bij, hoeft helemaal geen snelheidsmonster te zijn. Als er maar een goede betrouwbare harddisk in zit en een betrouwbare besturing. Start deze alleen op als het nodig is voor een backup en hang hem aan het netwerk en zorg dat de backups naar deze derde pc weggeschreven kunnen worden. Zorg dat alle pc's elkaar kunnen zien en deel eventueel wat gedeeld moet worden.

Deze zou zelfs ergens op zolder kunnen staan en draadloos met de router verbonden. Maar dan moet je wel naar zolder om hem op te starten en af te sluiten. Of dat dan weer handig is, is niet mijn beslissing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan