Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Ik heb onlangs een fout gedaan: ik heb mijn ext. WD schijf tijdens bestandsgeschiedenis onderbroken omdat ik die ergens anders wou gebruiken, en erger nog, op die WD schijf heb ik de bestandsgeschiedenis gewist omdat ik een ruimere schijf op mijn Win 8.1 pc wou aansluiten.

Nu komt het probleem: als ik die nieuwe ext. Medion schijf van 2 TB wil gebruiken, zit alles vast, ik kan niets meer wijzigen. Ik heb die WD schijf (1 TB ) terug aangesloten, maar alles blijft zoals in bijlage te zien is. Er komt op: "Terugzetten wordt uitgevoerd" en er gebeurt niets, er kan ook niets meer gebeuren omdat die FileHistory niet meer bestaat. Kan hier niet ergens gereset worden om terug een andere ext. HD te kunnen aanduiden, op de normale manier een schijf kiezen gaat ook niet omdat Terugzetten zogezegd nog bezig is.

Voor de rest werkt alles goed en ben ik zeer tevreden over de overstap van XP naar Windows 8.1
Hopelijk kan iemand mij helpen, liefst zonder dat ik terug helemaal opnieuw moet beginnen met install. Windows.

Mvg. Freddy
 

Bijlagen

  • Screen Shot 03-11-14 at 11.11 AM.jpg
    Screen Shot 03-11-14 at 11.11 AM.jpg
    27.6 KB · Weergaven: 121
Op de externe schijf is de bestandsgeschiedenis reeds gewist toen ik dacht hiervoor een grotere schijf in dienst te nemen, dus van daaruit kan ik niets meer beginnen.
Vanuit het configuratiescherm met de grote pictogrammen kom ik ook wel bij bestandsgeschiedenis, maar als ik daar op klik kom ik weer in het reeds getoonde scherm met de melding bestandsgeschiedenis terugzetten en dat de schijf is afgekoppeld. Ik geraak niet in die Geavanceerde instellingen om die oudere versies te wissen.
Ik heb dit ook via zoeken proberen in te geven, dan komt er even dat tandwiel op mauve achtergrond, wat direct weer verdwijnt zonder iets te tonen, het blijft dus in een kringetje draaien. Ik vrees toch opnieuw naar fabrieksinstellingen te moeten gaan en hopen dat het dan terug normaal is ?
 

Bijlagen

  • Bestandsgeschiedenis 2.jpg
    Bestandsgeschiedenis 2.jpg
    28 KB · Weergaven: 89
  • Bestandsgeschiedenis 3.jpg
    Bestandsgeschiedenis 3.jpg
    48.9 KB · Weergaven: 79
Inderdaad een lastig probleem wat ik nog niet eerder meegemaakt heb. Hiervoor moet ook ik Google raadplegen.

Een algehele format C lijkt mij wel heel erg drastisch. Ik denk niet dat het helpt, maar probeer eens een systeemherstel naar een datum van voor het probleem als dit mogelijk is.
 
hier sluit ik me bij aan ,met wat Lana aandraagt om eerst een herstelpunt te gebruiken ..
ik heb daarjuist nog eens zelf de test gedaan met eerst de bestandsgeschiedenis te starten en deze dan weer te stoppen mijn externe schijf welke ik gebruike daarvoor werd dus niet los gekoppelt en ondervond dus geen probleem ...
enerzijds heb ik ook de test gedaan met gebruik van een usb stick die dan werd losgekoppelt tijdens dat de overdracht bezig was ...
dit gaf dus hetzelfde resultaat als bij u " geen verbinding " daarop heb ik de stick terug aangesloten en de verbinding met de bestandsgeschiedenis werd hersteld ...
ook kon de overdracht gewoon verder gaan ..
hieronder een paar afbeeldingen ...
Ashampoo_Snap_2014.03.13_12h48m35s_003_.jpg Ashampoo_Snap_2014.03.13_12h51m00s_004_.jpg Ashampoo_Snap_2014.03.13_12h54m03s_005_.jpg
 
Ik heb nu terug gezien op een laptop hoe het er zou moeten uitzien: in de linkerkolom krijg ik alleen Configuratiescherm, en daaronder niets, ook niet die geavanceerde instellingen, dat is niet meer op mijn pc.
Ik ga nu voor de korte (lange) pijn: naar fabrieksinstellingen. Als het dan nog zo is, zet ik mijn Acronis B.U. van vorige week dan terug, en heb ik niet veel werk.
Is het probleem dan opgelost, ben ik blij maar heb ik veel werk en helpt mijn gemaakte Acronis B.U. niet.

Iedereen bedankt voor de hulp, zodra ik iets meer weet laat ik iets weten,
mvg, Freddy
 
Hallo,

De bestandsgeschiedenis is terug in orde! Ik heb ondertussen de basisbehoeften met instellingen e.d. terug geïnstalleerd. Nu nog een echte B.U. maken met Acronis en dan terug de zwaardere Foto en Videobewerkingsprog. er op, dan nog eens Eset en Malware scannen en dan een 2e B.U. maken.

We zullen nu wel nooit de oorzaak of oplossing van het probleem kennen, maar voor mij geen FileHistory en WindowsImageBackup meer. Geef mij maar TrueImage 2014 en vroeger bij XP Norton Ghost. Trouwens vroeger met XP naar een herstelpunt terug gaan hielp ook dikwijls niet vb bij Magix en Norton Antivirus progr.

Maar goed, iedereen heel bedankt voor de hulp, ik heb hier nu nog een paar dagen werk om de PC terug naar hiervoor te krijgen en hopelijk als het dan klaar is komt er dan geen andere aap uit de mouw! (dat was nu ook zo: pc was volledig op punt gezet toen ik nog eens een bestandsgeschiedenis wou maken!

Mvg, Freddy
 

Bijlagen

  • Bestandsgeschiedenis in orde.jpg
    Bestandsgeschiedenis in orde.jpg
    30.7 KB · Weergaven: 94
Fijn om te horen dat het tot zo ver opgelost is.
Je had een vaag probleem waar niet zo snel even een antwoord voor te geven was.

True Image is ook voor mij de beste oplossing om de PC terug te zetten naar het punt toen de image gemaakt werd. Goede keuze dus.
 
Ik heb met XP altijd met Ghost gewerkt; een droom, bij het minste onraad, image terug gezet, dit had ik ook nu met Acronis teruggezet, maar het hielp niet: waarschijnlijk was het kwaad ervoor geschied. Maar voor de rest heb ik wel gemerkt dat Acronis netjes alles had terug gezet, dus Acronis werkt ook op 8.1 in tegenstelling tot enkele revieuws bij Amazon.
 
Ja, er zijn al vele discussies gestart van backup of image. Van alles zijn voorstanders. Maar denk dat er al het meeste met de image's opgelost is geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan