Status
Niet open voor verdere reacties.
1 Voor 1 heb ik even de eigenschappen eens bekeken van de onderdelen van de C-schijf,een slokkop vind ik niet.
Er is nog maar 3 GB vrij. Al goed is er nog de D-schijf en een externe HD.
Kruipt het vol back-up of zo en onzichtbaar?
 
Knippen (Cntr-X) en Plakken (Cntr-V) moet lukken. Denk ook aan de plaats voor je Herstelpunten en je Pagefile die groot is. Misschien ook je Onedrive map (kan niet zien op Pagesniffer omdat het beeld niet scherp is) verplaatsen. Je bent goed op weg. Je hebt twee mappen "Documents" die zéér groot zijn. Die moeten op D:! En waarom twee?
 
Ctrk+X kende ik nog niet.Voor Ctrl en L muisklik zou ook zoiets moeten bestaan,altijd maar die Ctrl ingedrukt houden is vervelend.
Zit nu al op 13 GB vrij op C;\\ .
Je hebt die 4 bib-doc-afb-muz bij computer maar achter je naam(user) herhalen zich die nog eens. En daar zat veel GB.
Ik knip het zoveel mogelijk naar die Lacie (0,5 TB) met zijn externe voeding.
 
Hobbyman je citeert .

Zelf maar wat verwijderd. CC van Piriform ook gebruikt om de browser te ontdoen van downloads.

Hiermee verwijder je de downloadgeschiedenis maar niet de gedownloade bestanden . Wil je die bestanden van je harde schijf verwijderen , doe je dit op dezelfde manier zoals andere bestanden zoals afbeeldingen enz.... verwijderen.
Maak ook de prullenbak leeg of de verwijderede bestanden nemen nog schijfruimte in beslag.
 
Ctrk+X kende ik nog niet.Voor Ctrl+L muisklik zou ook zoiets moeten bestaan,altijd maar die Ctrl ingedrukt houden is vervelend
.

Je **moet** Ctrl-X gebruiken, en Ctrl-V op te plaatsen want op een andere manier doen, zal Windows niet informeren.
De veiligste manier gaat via de Eigenschappen: Voordat de bestanden in de map 'Documenten' kunnen worden overgezet, moet eerst vanuit de Windows Verkenner een Submap in de gebruikersmap op de D:-datapartitie worden aangemaakt (bijvoorbeeld D:\Xxxxxxx\Documenten). Klik vervolgens met de rechter muisknop op de originele map (C:\Gebruikers\Xxxxxxx\Documenten), kies Eigenschappen, tabblad Locatie, knop Verplaatsen, navigeer naar de reeds aangemaakte map D:\Xxxxxxx (Xxxxxxx = inlognaam).
de knop Map selecteren. Klik tot slot op de knop Toepassen gevolgd door de knop Ja om niet alleen de complete map Documenten (inclusief bestanden)
automatisch naar de nieuwe locatie te verplaatsen, maar tegelijkertijd ook Windows te informeren over de nieuwe opslaglocatie. ► Maar: met Ctrl-X en Ctrl-V schijnt ook te gaan.
► Wat er vervelend is om op de Ctrl knop te drukken begrijp ik niet..!◄ Je gebruikt tenslotte een sneltoets om het gemakkelijker te maken..!

- We weten nog altijd niet als je D: nu een andere schijf is of een Partitie? Wat is hun respectievelijke Bruto grootte? Is die LaCie je D:? En waarom heb je twee keer Documents op je C:?
- En heb je de plaats voor je Herstelpunten verkleint?
- En je Pagefile (=Wisselbestand) ook verkleint tot 800 MB (begin én einde)?
- En heb je het Faqman artikel (Computeridee)gelezen en gedaan wat er staat?
- Schijfopruiming gebruiken met allemaal vinkjes te zetten!
►►►(antwoord a.j.b.)

Je mappen Documenten Afbeeldingen en Muziek moeten weg én verplaatst zijn!

Zéker 10 GB moet je gemakkelijk winnen!
 
Als ik naar Spacesniffer Kijk zie ik het volgende:
OP je C van 50,1 GB heb je al Music 6,9 GB - Downloads 6,3 GB -Documents 3,2 GB
Dat is al 16,4 GB dat je beter verplaatst naar D
Dan ga je in plaats van 3 GB ongeveer 20 GB over hebben
 
...en goed #19 lezen om op de juiste manier te verplaatsen naar D:. Dus ook voordat deze bestanden naar D: kunnen worden overgezet, moet eerst vanuit de Windows Verkenner een Submap in de gebruikersmap op de D:-datapartitie worden aangemaakt.
 
Ik heb nu al ca 22 GB weg geknipt naar H (Lacie).Laptop is al sneller.
Bibliotheken-afb(of doc,muz,video) bestaat.Achter users/naam/ bestaan die 4 mappen ook .Alles in de C:\ schijf.
Daarbij nog,ik heb eigenhandig ooit wat van C:\ naar D:\ geknipt. Toen was de laptop stuk.
Geen te moeilijke vragen AJB (#19)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan