Bios instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de Lente update van Windows 10 gedownload en geïnstalleerd. Helaas ging het bij het installeren op 75% fout. De Lenovo G710 blijf 2 uur draaien en deed niets. Ik heb een Windows 10 cd maar krijg hem niet aan de praat. De harde schijf via mijn Acer geformatteerd en in NTFS gezet. De bios boot staat Boot mode (leacy Supperd), Boot mode uefi first, Boot Priorty Enabled zo ook de PXE boot tolan. Wat staat er fout. Als ik zo opstart krijg ik no boot te lezen. Wat doe ik fout???????????????????
 
Heb je bij Boot mode ook andere mogelijkheden zoals bijvoorbeeld CSM of zoiets ?
Is er ook nog ergens een bootvolgorde in te stellen ? Zet deze dan op het station waar de schijf in zit.
 
De bios boot staat Boot mode (leacy Supperd), Boot mode uefi first, Boot Priorty Enabled zo ook de PXE boot tolan. Wat staat er fout. Als ik zo opstart krijg ik no boot te lezen. Wat doe ik fout???????????????????
Om mee te beginnen, eerst de vraag stellen en dan pas dat soort dingen doen.

Je hebt nu de "Legacy Support" op enabled staan? dat is hetzelfde als CSM, de bios wordt geëmuleerd in de UEFI.

En bij een UEFI systeem dien je de harde schijf in de GPT stijl te hebben, in de legacy of csm mode dient die in de MBR stijl te zijn, das vertel hoe dat staat.

Tevens dien je de schijf niet in te delen, alle partities eraf en in de bios de UEFI gebruiken en niet de CSM/Legacy, W10 deelt de schijf dan zelf in bij installatie en de laatste build ophalen en die op een USB stick zetten of een DVD, een CD is veuls te klein dus wat staat daarop die je hebt?

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10
 
Ik kan de bot mode nog wijzigen in UEFI. Dan blijft alleen de cd dvd rom staan. Als ik dan opstart krijg ik de melding efi dvd/cdrom (hl dt st bvbram gt80n) boot failed. Op oké gedrukt dan krijg ik efi netwerk boot file na okeeen ander netwerk met boot falend en danzefgt hijbootmanager selecteren choose anew boot device or to boot recovery media maar de laatste heb ik niet
 
Het probleem is opgelost. In de bios moet de Boot mode in Lagacy staan. Maar het belangrijkste is dat mijn harde schijf in Gpt modes stond en die moet in de MBR modes staan. Windows 10 is nu aan het installeren. Na 2 dagen stress ben ik weeropgelucht. Bedankt voor de reacties.:yahoo:en een :bravo: voor ons.
 
Ja dat dacht ik nu ook. Nadat ik W10 geïnstalleerd had kreeg ik de laatste update en werd de laptop ingesteld Daarna kreeg het scherm dat Edge werd uitgelegd en toen heb ik hem volgens de regels afgesloten. Lat in de middag wilde ik hem weer opstarten maar ik krijg een na het Lenovo logo een zwart scherm . Na controle kreeg ik ook de harde schijf niet meer te zien op mijn Acer laptop. Harde schijf toch kapot????????????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan