E-mail Blokkering smpt, wat kan ik doen

FredjeF

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, sedert enkele weken heb ik een geblokkeerd smpt, dit komt door mijn provider omdat er vanuit mijn netwerk veel spammails wordt verzonden. Ik heb al dikwijls een scan gedaan van Malwarebytes, Bitdefender (free) en adwcleaner, geen resultaat. Ook enkele online antivirus laten uitvoeren, ook niks gevonden. Ook al eens opnieuw een installatie (vanaf een usbstick) gedaan. Dan was het even kalm maar vandaag kreeg ik opnieuw een melding dat de smpt geblokkeerd werd. Dan opnieuw scans laten uitvoeren, en ook nog eens Hitmanpro en Spybot scan laten doen. Telkens wordt er niks gevonden. Ook op een tweede laptop al die scans gedaan, geen resultaat. Als ik aan mijn provider vraag wanneer en hoe dat spammails verzending gebeurd krijg ik een vaag antwoord en ook in die zin van 'lost het maar op'. Nu is dus mijn vraag, wat kan ik nog doen om de boosdoener uit de laptop te halen (als die er zich ergens ingenesteld heeft)?

Sorry, dat ik niet zo duidelijk was. Wat betreft die spoofing: als je je mailwachtwoord veranderd, hoe kunnen die dat dan weten dat het mailwachtwoord veranderd is? Of hebben die dat niet vandoen om dergelijke mails te kunnen versturen?

zo diepgaand reikt mijn expertise dan ook weer niet ... maar je zou vooral van de providers te weten moeten kunnen komen wat er nu precies aan de hand is ... spoofing is maar één van de mogelijke redenen en eigenlijk komt het niet zo vaak voor als men soms denkt...

Dank je wel Gouwepeer. Ik heb jouw tip gebruikt, helaas in Em Client werkt het niet. Dan eens geprobeerd in Outlook (de nieuwe versie): daar heb ik na het instellen van de account een mail kunnen versturen, een tweede keer ook met een bijlage. En dat werkt wel. Waarom het niet werkt in Em Client (dat heb ik destijds gekocht als lifetime abonnement - was toen in aanbieding) weet ik niet, ik zal eens een ticket aanmaken bij hun.
Ondertussen heb ik ook een ticket aangemaakt bij ovh.nl, op antwoord wacht ik nu nog. Ik zal, zeker weten, hier het resultaat weergeven nadat ik het antwoord gehad heb. Tis ook om anderen, die dat ook kunnen meemaken met die mails, te helpen. Mensen helpen mensen, niet waar?

Terug
Bovenaan