E-mail Blokkering smpt, wat kan ik doen

FredjeF

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, sedert enkele weken heb ik een geblokkeerd smpt, dit komt door mijn provider omdat er vanuit mijn netwerk veel spammails wordt verzonden. Ik heb al dikwijls een scan gedaan van Malwarebytes, Bitdefender (free) en adwcleaner, geen resultaat. Ook enkele online antivirus laten uitvoeren, ook niks gevonden. Ook al eens opnieuw een installatie (vanaf een usbstick) gedaan. Dan was het even kalm maar vandaag kreeg ik opnieuw een melding dat de smpt geblokkeerd werd. Dan opnieuw scans laten uitvoeren, en ook nog eens Hitmanpro en Spybot scan laten doen. Telkens wordt er niks gevonden. Ook op een tweede laptop al die scans gedaan, geen resultaat. Als ik aan mijn provider vraag wanneer en hoe dat spammails verzending gebeurd krijg ik een vaag antwoord en ook in die zin van 'lost het maar op'. Nu is dus mijn vraag, wat kan ik nog doen om de boosdoener uit de laptop te halen (als die er zich ergens ingenesteld heeft)?
 
Sorry, dat ik niet zo duidelijk was. Wat betreft die spoofing: als je je mailwachtwoord veranderd, hoe kunnen die dat dan weten dat het mailwachtwoord veranderd is? Of hebben die dat niet vandoen om dergelijke mails te kunnen versturen?
 
zo diepgaand reikt mijn expertise dan ook weer niet ... maar je zou vooral van de providers te weten moeten kunnen komen wat er nu precies aan de hand is ... spoofing is maar één van de mogelijke redenen en eigenlijk komt het niet zo vaak voor als men soms denkt...
 
Dank je wel Gouwepeer. Ik heb jouw tip gebruikt, helaas in Em Client werkt het niet. Dan eens geprobeerd in Outlook (de nieuwe versie): daar heb ik na het instellen van de account een mail kunnen versturen, een tweede keer ook met een bijlage. En dat werkt wel. Waarom het niet werkt in Em Client (dat heb ik destijds gekocht als lifetime abonnement - was toen in aanbieding) weet ik niet, ik zal eens een ticket aanmaken bij hun.
Ondertussen heb ik ook een ticket aangemaakt bij ovh.nl, op antwoord wacht ik nu nog. Ik zal, zeker weten, hier het resultaat weergeven nadat ik het antwoord gehad heb. Tis ook om anderen, die dat ook kunnen meemaken met die mails, te helpen. Mensen helpen mensen, niet waar?
 
Via poort 25 mail je met een onbeveiligde verbinding en wordt volgens mij door verschillende providers geblokkeerd (waarschijnlijk kan @Black Tiger daar meer over vertellen).
Dat kan ik bevestigen. Steeds meer providers, maar belangrijker.... ook steeds meer hosters blokkeren deze poort voor SMTP verkeer. In servers met Directadmin is dit bijvoorbeeld al sinds de nodige maanden einde oefening, tenzij de hoster de Exim configuratie aanpast, velen doen dat niet.
Ik heb zelf alleen een aanpassing gemaakt zodat er ook nog zonder TLS gebruik kan worden gemaakt van SMTP op port 587 en dat heeft te maken met klanten die nog ip camera's hebben die geen TLS kennen. :)

helaas in Em Client werkt het niet.
Bijzonder vreemd want met EmClient zou dat ook gewoon moeten kunnen werken. Dus ja daar moeten zijn bij EMClient dan inderdaad maar eens naar kijken. Het zou kunnen dat je in EMClient dan STARTTLS moet kiezen i.p.v. TLS als die keuze er tenminste is.

Ik heb begrepen dat je die EMClient al gedeinstalleerd en weer geinstalleerd hebt. Maar ik ben benieuwd naar het antwoord van support en of er niet iets in het register zit wat die spam veroorzaakt en tevens die instelling van EMClient.

Had je ADWCleaner al gedraaid zoals ik voorheen vroeg?
Want Lange Pier kan wel zeggen dat AV's niets met spoofing of spam doen en wellicht klopt dat wel, maar ze kunnen wel iets doen aan malware die dat veroorzaakt. Alhoewel je dat soort malware tegenwoordig niet vaak meer ziet.
Ik ben er wel eens een tegen gekomen die zich genesteld had en die dan ook doodleuk de nieuwe wachtwoorden doorgaf, dus zo kan men ook aan nieuwe wachtwoorden komen. Normaliter zou dat boven water moeten zijn gekomen door je andere testen, dus ik verwacht niet dat dit het geval is, maar zeg nooit nooit.
Maar een scan met ADWCleaner kan nooit kwaad, met regelmaat vindt die toch dingen die andere tools niet vinden.

Je kunt mail versturen met Outlook, dus dat mail account is niet geblokkeerd.
 
Terug
Bovenaan