Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Een probleem komt nooit alleen, had nog een oude xp pro die goed ging, vandaag wou ik die gebruiken en ik kreeg de melding
"ongeldige boot ini" ik kon dus ook niets met de pc doen,
hij laadt wel verder op maar als ik een programma of iets dergelijks wou doen liep hij vast,
ik heb vroeger nog eens een nieuwe booi ini geschreven maar ik ben helemaal vergeten hoe ik dit heb gedaan
je moet er nog andere bestandjes bij betrekken, dit weet ik nog maar voor de rest,
kan iemand me zeggen hoe dit te doen en waar ik die boot ini kan vinden, in de windows map denk ik en dan systeem 32?? en dan???
heb maar een windows draaien, geen andere versies op de pc

GREETS

ED
 
hopelijk ben je dan ook in het bezit van deze xp cd want deze heb je nu nodig ...
lees het volgende eens door ...

1..plaats de windows XP cd in uw computer
2..reset de computer (herstarten)
3..druk op een toets zodra het bericht “”DRUK op een toets als u de computer vanaf decd-rom wilt opstarten“ word weer gegeven.
4..in het welkomsscherm bij setup druk je op (ENTER )om de setup te starten dus niet op (R). 5..accepteer de gebruikers overeenkomst door op F8 te drukken.
6...als de inhoud van uw schijf word getoond, selecteer je met de pijltjestoetsen de partitie waarop windows xp is geinstalleerd. meestal is die standaard al geselecteerd en hoef je hier niets te doen.
7...druk nu op (R) om uw installatie te repareren... deze optie is heellaas niet altijd beschikbaar note: Na de reparatie - installatie moet je alle updates , patches (servicepack’s) opnieuw geinstalleerd worden....

**een opstartherstel zoals dit in de Windows 7 en hoger kan is helaas niet mogelijk met de XP.
 
Da's lang geleden, volgens mij kwam je daar via de startknop en dan msconfig het Tabbladje BOOT.INI

boot.ini staat in de rootmap dus in de meeste gevallen op de C schijf. Probeer ook eens c:\boot.ini /a:h via de prompt
 
[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /noguiboot
Deze kun je wel gebruiken, mits XP op de eerste partitie en op de eerste schijf staat.
 
lana boot.ini staat ook niet tussen opstarten in msconfig

Dat had ik ook niet gezegd. Ik zei het Tabblad BOOT.INI

Afbeelding gevonden via Google. Heb XP al jaren niet meer. Uiteraard zijn voor XP geen Updates meer beschikbaar.

bootini1.gif
 
blijven mijn programma's er nog opstaan, en zijn er nog updates voor xp beschikbaar?
ed

als je datgene toepast wat ik eerder vermelde dan word dus de xp hersteld alsof je een verse XP geinstalleerd heb ..alles ben je dus kwijt en zoals eerder al werd meegedeeld dien je al de updates weer te voorzien .
 
lange Pier, dit heb ik vroeger ook al eens gezien in een les hardware, maar waar moet ik dit intikken of zetten

ed

Je kunt het gewoon in kladblok aanmaken en opslaan als boot.ini en in de root zetten maar dan dient de schijf in een andere PC erbij te hangen of zijn opgestart met de de Hirens Boot CD met de MiniXP of van een window PE maar meestal is er meer aan de hand maar dat zal nog moeten blijken.
http://windowsmatters.com/2015/01/10/gandalfs-windows-7-pe-x86/
Of met de installatie cd in de repair console een nieuwe bouwen.
http://www.computerhope.com/issues/ch000648.htm
 
lana wat bedoel je met attributen
ik zie het zo
C:\boot.ini /a:h

maar de pc zegt dat dit geen geldige opdracht is
als ik volgens Qtex zijn uitleg werk moet ik zien dat ik mijn windows pro sp3 vind,
hij zegt toch nog dat ik alles terug moet updaten maar ik dacht ook dat er daar geen meer van zijn
ed
 
als ik volgens Qtex zijn uitleg werk moet ik zien dat ik mijn windows pro sp3 vind,
hij zegt toch nog dat ik alles terug moet updaten maar ik dacht ook dat er daar geen meer van zijn
ed

een iso kan ik je bezorgen van de xp pro sp3 maar deze is Engelstalig !
denk niet dat je daar mee geholpen bent .

de iso van XP Home 32 bit heb ik hier ook en deze is dus wel in het Nederlands ( daar ben je dus waarschijnlijk ook niets mee aangezien je de licentie heb van de pro versie )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan