Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
In mijn laptop : Acer Aspire 5740G zit een schijf van 640Gb. Deze heeft 3 partities. Daar zou ik graag een complete copy of clone van hebben.
Heb dit geprobeerd met Macrium reflect. Kan perfect de 3 partities naar de schijf slepen, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding.
Mijn externe harde schijf op G: is niet toegankelijk volgens het programma. Het is een 2,5" schijf. Ook op een andere schijf in een gewone externe bay met SATA lukt dit niet. Blijkbaar is er een beperking in het free programma "Macrium Reflect".
Wie weet een programma waar ik van die 3 partities een clone kan nemen.
 
De free versie gaat tamelijk traag. Ja kan daar geen compressie opzetten waardoor je veel aan snelheid verlies wanneer je naar USB schrijft. Zit ook sowieso een snelheids limitatie op. Maar net met een Windows 8.1 getest. Clone ging snel, terugzetten ging snel. Systeem boot correct. (UEFI and secure boot in BIOS enabled). Aanpassen van partitie grootte ook mogelijk.

Spreek je hier van een clone of een mirror. Want een clone moet je niet terugzetten. Je kan ze gewoon als schijf vervangen en opstarten. Een mirror is altijd bedoeld om terug te zetten en bevat daarom geen bootpartities.
 
Mik heb jij nu een clone van Windows 8 of van Windows 8.1.
Het is maar om te zeggen dat ik mijn Windows 8 kloon schijf gewoon eens terug geplaatst heb en daarop ook via store 8.1 gedownload heb en geinstalleerd.
En dit zonder ook maar een melding.
Daarna gewoon de schijven weer wisselen.
 
Mik heb jij nu een clone van Windows 8 of van Windows 8.1.
Het is maar om te zeggen dat ik mijn Windows 8 kloon schijf gewoon eens terug geplaatst heb en daarop ook via store 8.1 gedownload heb en geinstalleerd.
En dit zonder ook maar een melding.
Daarna gewoon de schijven weer wisselen.

Ik heb Windows 7.
Had graag een clone van mijn laptopschijf gehad om dan over te stappen naar Windows 8.
Maar tot hiertoe is er maar één die voldeed. HDClone, maar deze heb ik niet geprobeerd om op te starten.
Heb de free versie nog altijd maar heeft 7u nodig in deze versie om mijn schijf van 640Gb te clonen. Dus dit moet ik met meer tijd nog eens herproberen voor ik de aankoop doe.
Probleem met laptop is dat er 3 partities op staan en die moeten alle 3 gecloond worden op dezelfde schijf als één schijf. (net zoals het origineel)
Maar als U een clone hebt van W8, met wat hebt U die dan genomen? Ik heb geen probleem om de huispc te clonen. Het is een schijf in één partitie. Dat gaat perfect met Macrium reflect free. Maar die (free) doet het niet op mijn laptop.
 
Sorry Mik ik had te laat gezien dat het over Windows 7 gaat.
Ik heb dit gedaan met acronis true image 2013 betaalde versie.
Maar als je ooit Windows 8 gaat klonen en je plaatst deze kloon dan in je laptop dan ga je zien dat de update naar Windows 8.1 onmiddellijk zichtbaar is in de STORE.
 
Sorry Mik ik had te laat gezien dat het over Windows 7 gaat.
Ik heb dit gedaan met acronis true image 2013 betaalde versie.
Maar als je ooit Windows 8 gaat klonen en je plaatst deze kloon dan in je laptop dan ga je zien dat de update naar Windows 8.1 onmiddellijk zichtbaar is in de STORE.

Heb je dan een clone gemaakt van meerdere partities op 1 schijf? of is dat 1 partitie?
Het probleem bij mij gaat hem om de meerdere partities. Dit lukt met de meeste niet. Alleen HDClone moet ik nog eens herdoen. Want daar ben ik niet zeker dat die opstart.
 
Ik hou het simpel ik gebruik geen meerdere partities. Maar volgens mij moet dat met acronis true image wel gaan.

Ja, je houd het vermoedelijk simpel. Maar heb je al eens gekeken via schijfbeheer op Uw laptop? Meestal zijn er meerdere partities. VB. Een partitie met herstel en drivers. Een partitie met D: schijf. Dat zijn direct 3 partities. Als je dat wil clonen, zit je met dit probleem.
 
Een Clone is volledig gelijk. Dus er is GEEN verschil.
Dit was de kloon van Windows 7

HP PC Clone 18 03 2013.jpg
 
Spreek je hier van een clone of een mirror. Want een clone moet je niet terugzetten. Je kan ze gewoon als schijf vervangen en opstarten. Een mirror is altijd bedoeld om terug te zetten en bevat daarom geen bootpartities.

Clone en mirror zijn in die context hetzelfde.
HDClone kan een exacte copy maken (all in) met volgende;
Disk to Disk
Disk to Image
Partition to Disk
Partition to Image

Disk is dus all in.
 
Ja, je houd het vermoedelijk simpel. Maar heb je al eens gekeken via schijfbeheer op Uw laptop? Meestal zijn er meerdere partities. VB. Een partitie met herstel en drivers. Een partitie met D: schijf. Dat zijn direct 3 partities. Als je dat wil clonen, zit je met dit probleem.

Een clone is een exacte copy. Vormt geen probleem dus.
 
Een clone is een exacte copy. Vormt geen probleem dus.

Maar bijna alle programs gaven ofwel een probleem of startten niet opnieuw op. Voor het ogenblik loopt Driveclone. Heeft van de 3 partities een copy gemaakt en is gestopt zonder data te kopiëren. Opnieuw opgestart (partities bestaan nu dus al) en wacht af wat het geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan