Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
In mijn laptop : Acer Aspire 5740G zit een schijf van 640Gb. Deze heeft 3 partities. Daar zou ik graag een complete copy of clone van hebben.
Heb dit geprobeerd met Macrium reflect. Kan perfect de 3 partities naar de schijf slepen, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding.
Mijn externe harde schijf op G: is niet toegankelijk volgens het programma. Het is een 2,5" schijf. Ook op een andere schijf in een gewone externe bay met SATA lukt dit niet. Blijkbaar is er een beperking in het free programma "Macrium Reflect".
Wie weet een programma waar ik van die 3 partities een clone kan nemen.
 
je kan nooit een externe schijf gebruiken om op te starten ...ook al zet je er dus een kloon op
dit werkt dus niet hetzefde als met een usb stick ...
afhankelijk dus hoe groot nu de laptop schijf is kun je desgewenst gebruik maken van een usb stick ...( dacht dat ik ergens gezien had dat de grootste usb stick nu een 124GB was )
 
Laatst bewerkt:
je kan nooit een externe schijf gebruiken om op te starten ...ook al zet jze er dus een kloon op
dit werkt dus niet hetzefde als met een usb stick ...
afhankelijk dus hoe groot nu de laptop schijf is kun je desgewenst gebruik maken van een usb stick ...( dacht dat ik ergens gezien had dat de grootste usb stick nu een 124GB was )

Mijn huispc doet dit perfect. Dacht dat er geen verschil was met een laptop.
Ik moet wel vermelden dat ik de schijf in mijn huispc inplug. Maar dat moet normaal wel kunnen want anders heeft het weinig nut een cloon te maken. Ze geven trouwens software mee om opstartbaar te maken.
 
wil jij beweren dat je de desktop kunt starten vanaf een externe schijf ...dus vanaf de kloon !
dit is dan voor mij de eerste keer dat ik dit hoor !

ene de grootste usb stick heeft maar liefst 256GB opslag ...USB-stick met 256 GB geheugen - Grenswetenschap

Heb hier inderdaad een beoordelingsfout gemaakt. Als ik de externe schijf op mijn huispc selecteer zie ik de activiteit op de schijf. Windows start op (zie het Win logo... sluit af en start opnieuw op vanaf de originele schijf.
Daar de 2 schijven exact hetzelfde zijn moet je natuurlijk verder kijken om te zien wie er wie is.
Dus mijn proeven met schijf van laptop mag ik herdoen en dan opstarten met schijf van IN de laptop.
Sorry voor het misverstand.
 
Zolang we onze fouten durven toegeven blijft het prettig werken.
Daar kan je alleen maar je eigen de duivel mee aandoen.
Als ik iets verkeerd voor heb mag je dit altijd meedelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan