Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
In mijn laptop : Acer Aspire 5740G zit een schijf van 640Gb. Deze heeft 3 partities. Daar zou ik graag een complete copy of clone van hebben.
Heb dit geprobeerd met Macrium reflect. Kan perfect de 3 partities naar de schijf slepen, maar bij het opstarten krijg ik een foutmelding.
Mijn externe harde schijf op G: is niet toegankelijk volgens het programma. Het is een 2,5" schijf. Ook op een andere schijf in een gewone externe bay met SATA lukt dit niet. Blijkbaar is er een beperking in het free programma "Macrium Reflect".
Wie weet een programma waar ik van die 3 partities een clone kan nemen.
 
Driveclone gaf bij de installatie een fout. Zowel op huispc als op laptop. Bij het maken van de clone stopt het programma met foutmelding na het aanmaken van de partities op laptop. Dus werkt niet.
Heb nu ook minitool-drivecopy gevonden. Indien tijd genoeg, probeer ik deze morgen eens.
 
een programma dat je zeker nog niet ken is TeraByte UnLimited v2.82
deze is zeker de moeite waard ..
heeft meerdere opties aan boord
-image for Windows ..zoals je kunt zien ..
Ashampoo_Snap_2013.10.27_20h31m01s_003_.png Ashampoo_Snap_2013.10.27_20h32m09s_004_.pngAshampoo_Snap_2013.10.27_20h42m40s_005_.jpg
- image for Linux
-image for Dos
en veel meer ..
 
Clone met Acronis True Image 2014, lukt niet om laptop op te starten van die schijf. Wil systeemherstel doen om reden van wijziging hardware.
Dus hier helpt een clone niet.
#12 Bedoel je daarmee dat je uw laptop wilde opstarten vanaf die Clone schijf terwijl de originele in de laptop zit.
 
Je kan beter eerst een opstartmedia maken.
Dan de ISO op een CD Schijfje branden en dan je laptop opstarten vanaf dat CD schijfje dan kiezen voor acronis en kiezen voor klonen. Goed kijken dat de schijf in je laptop de bronschijf is en de kloon die je wil maken de doelschijf.
Als de kloon gemaakt is sluit je uw laptop en verwijderd je kloon.
Als je dit zou doen op een 2,5 inch sata HDD kan je hem daarna gewoon wisselen.

000000002.pngacronis 01.png
 
Je kan beter eerst een opstartmedia maken.
Dan de ISO op een CD Schijfje branden en dan je laptop opstarten vanaf dat CD schijfje dan kiezen voor acronis en kiezen voor klonen. Goed kijken dat de schijf in je laptop de bronschijf is en de kloon die je wil maken de doelschijf.
Als de kloon gemaakt is sluit je uw laptop en verwijderd je kloon.
Als je dit zou doen op een 2,5 inch sata HDD kan je hem daarna gewoon wisselen.

Bekijk bijlage 11531Bekijk bijlage 11532

Dit doe je met Acronis True Image 2014 ook. Je maakt een opstartschijf en kunt daarna de schijf clonen. Maar laptopschijf startte niet op.
 
Ik kloon gewoon mijn 3,5 inch van in mijn PC naar een sata 3.5 inch HDD
Ik verwissel ze gewoon en dat werkt altijd.

Ja, maar waarom de schijf uithalen uit de laptop als het nog niet nodig is. Ik wil gewoon een cloon ervan voor als er iets mocht gebeuren dat ik dan alles nog heb. Data is dan niet zo van belang. Daar heb ik een copy van. Maar alle instellingen en drivers en programma's...... Als ik om de 2 of 3 maand een nieuwe cloon neem, zit ik veilig.

Ik heb geen probleem om van mijn huispc mijn 3,5 inch te clonen.
Het is een ander verhaal om de 2,5 inch uit de laptop te clonen.
 
zoals ik Mik versta wil hij dus een mogenlijkheid hebben om van zijn huidige systeem een kloon te bewaren op bijvoorbeeld een externe schijf ...
om in geval van problemen deze kloon vanaf de externe schijf terug te zetten op de interne schijf dit inplaats van gebruik te moeten maken van een image ...wat eigenlijk op zich gemakkelijker is .
 
Dat duurt hoogstens 10 minuten.
Ik heb een HP Touchsmart 3oo-1025 PC waar je maar een schijf kan inbouwen.
En ik controleer dat gewoon door eens te wisselen.
Dat is Windows 8.1 met mijn Seagate Schijf van 1TB die trouwens gemiddeld 4 graden minder warm wordt dan de originele WD Schijf van 500 GB
Ik heb op beide de upgrade gedaan naar Windows 8.1 Pro.
https://www.dropbox.com/s/l2iio9z087z6ysu/Windows 8.1.png

Luc, sorry, maar je schrijft voortdurend over je huispc. Voor mij is huispc geen probleem, daar heb ik een perfecte cloon van.
Bij mij gaat het om een laptopschijf die in mijn laptop blijft zitten. Op die laptop staan meerdere partities. Deze moeten allemaal mee op de cloon. Daarna moet de cloon de laptop kunnen opstarten. Dus als ik een eventuele crasch heb, kan ik de externe schijf gewoon inpluggen of vervangen en verder werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan