Hardware D:\ = niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,
Toen ik vanmorgen verkenner opstartte verscheen verkenner gewoon in beeld.
Maar in dat beeld was vervolgens te lezen:
d:\ Niet toegankelijk. De parameter is onjuist.
De interne harde schijf bevat 3 partities, c, d, en e.
c en e zijn wel toegankelijk en ook alle externe harde schijven zijn toegankelijk.
Kortom; alles (ook internet) werkt gewoon, behalve de programma's die informatie nodig hebben
die op de d-partitie staan.
En die informatie bestaat uit mijn belangrijkste gegevens zoals documenten, foto's, muziek.
Geprobeerd via "schijfbeheer" nog wat wijzer te worden. Maar ook daar was behalve een blanco scherm
slechts te lezen: "Verbinding met VDS (Virtual Disk Service) maken", hetgeen niet lukte.
Overigens betreft het hier een desktop PC van bijna 7 jaar oud, die dus langzamerhand aan vervanging toe is.
Maar het zou toch wel leuk zijn, indien ik met uw hulp de d-partitie weer aan de praat krijg
 
Helaas, schijfbeheer is niet meer in beeld te krijgen.
Als ik linksonder in de opdrachtregel "schijf" type komen verschillende opties in beeld
die met "schijf" te maken hebben. Alle opties uitgeprobeerd, maar geen een levert resultaat op.
Ik hoopte dat er een simpele oplossing voor handen zou zijn, maar helaas.
Laat maar zitten verder en bedankt voor de reactie.
 
rechtsklikken op het start-icoon geeft de optie Schijfbeheer weer ...
Gedaan.
Kwam in eerste instantie weer een blanco scherm in beeld.
Na ongeveer een halve minuut wachten verscheen plotseling het complete beeld.
In het kader voor de d-schijf was te lezen:
(D:)
773,85 GB RAW
In orde (standaargegevenspartitie)

In reactie #2 deelde wivy mede: D kan in RAW veranderd zijn.
En dat blijkt dus het geval te zijn.
Als dat inderdaad de veroorzaker van het probleem is, hoe dat dan op te lossen ?
 
oei een klusje van minstens 24 uur, heb al wat ervaring opgedaan met data recovery; een hdd vab 4TB nam 72 uur in beslag en 85% van mijn data was gered. helaas woon ik niet in je buurt ... en de gebuikte software is niet echt goedkoop ..... .
 
oei een klusje van minstens 24 uur, heb al wat ervaring opgedaan met data recovery; een hdd vab 4TB nam 72 uur in beslag en 85% van mijn data was gered. helaas woon ik niet in je buurt ... en de gebuikte software is niet echt goedkoop ..... .
Dat zijn geen opbeurende woorden.
Als ik met deze bejaarde PC naar een winkel ga met mensen die er hopelijk verstand van hebben (ik in ieder geval niet) en die
zijn er ook 24 uur mee bezig a € 50 per uur, dan is de keuze voor mij niet moeilijk.
Dat wordt een nieuwe PC, die hopelijk weer heel wat jaren meegaat.
Ik ben niet veeleisend en al zeer tevreden met een middenklasse PC.
En dacht aan een HP Pavilion TP01-2952ND verkrijgbaar bij Coolblue in Nederland voor € 599.
Goede keuze of zijn er betere in die prijsklasse ?
Hoe dan ook, allemaal bedankt voor de reacties tot nu toe.
 
Ik zou persoonlijk de HP Pavilion ook niet aanraden, zoals elke particulieren reeksen trouwens. Kijk liever naar HP Probook dan. Die zijn wel iets duurder, maar wel dubbel zo goed gebouwd dan de andere series. Dell is zoals voorgesteld ook heel goed, maar ik denk nog iets duurder dan de HP Probooks (afhankelijk van het model natuurlijk)
 
Ik heb al zowel erg goede HP's als Dell's gehad in de voorbije 35 jaar ...
Maar dan inderdaad wel elke keer de hogere ranges : HP Elitebook of Probook / Dell Latitude of Workstation

Heb je dat nodig ? Die vraag moet je jezelf stellen en de prijsafweging maken. Niet iedereen rijdt met een topwagen ook hé ...
 
als de ' D ' deels is van een ssd of een ssd zelf is en ' TRIMMING ' ingeschakeld is dan is de Data verdwenen en echt niet meer te ' recoveren ' met GEEN enkel recovery programma.
dit ter aanvulling ...... dit weet ik uit ervaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan