Hardware D:\ = niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,
Toen ik vanmorgen verkenner opstartte verscheen verkenner gewoon in beeld.
Maar in dat beeld was vervolgens te lezen:
d:\ Niet toegankelijk. De parameter is onjuist.
De interne harde schijf bevat 3 partities, c, d, en e.
c en e zijn wel toegankelijk en ook alle externe harde schijven zijn toegankelijk.
Kortom; alles (ook internet) werkt gewoon, behalve de programma's die informatie nodig hebben
die op de d-partitie staan.
En die informatie bestaat uit mijn belangrijkste gegevens zoals documenten, foto's, muziek.
Geprobeerd via "schijfbeheer" nog wat wijzer te worden. Maar ook daar was behalve een blanco scherm
slechts te lezen: "Verbinding met VDS (Virtual Disk Service) maken", hetgeen niet lukte.
Overigens betreft het hier een desktop PC van bijna 7 jaar oud, die dus langzamerhand aan vervanging toe is.
Maar het zou toch wel leuk zijn, indien ik met uw hulp de d-partitie weer aan de praat krijg
 
als de ' D ' deels is van een ssd of een ssd zelf is en ' TRIMMING ' ingeschakeld is dan is de Data verdwenen en echt niet meer te ' recoveren ' met GEEN enkel recovery programma.
dit ter aanvulling ...... dit weet ik uit ervaring.
Het is geen SDD.
Dus het wordt toch maar een nieuwe PC.
Waarschijnlijk de Sinclair ZX81.
Iets trager, maar geen problemen meer met partities. :)
 
oei de ZX81 van Sinclair, één van mijn vroeger home computers: Basic en Machinetaal. had de mijne destijds uitgebreid met 16KB, een groot keyboard en een taperecorder voor data, en een monitor (groen scherm) ... De opvolger: commodore 64 was veel beter .... Basic,Pascal,GEOS en een Disk Drive 1/4". deze toestellen bevatten inderdaad geen HDD .... en een vluchtig geheugen .... 8 bit. internet geen echte aansluiting, wel via een akoustische modem, wat een open telefoonlijn betekent ... kassa voor PTT!
misschien beter voor een goede tweedehands met een Win 10 erop?
maar ja zoals al eerder vermeld ' niet iederéén rijdt met een luxe wagen ', per slot van rekening het is jouw budget.
 
Tja, een 2e hands fiets kopen omdat je een lekke band hebt.....
niet iederéén bezit een grote bagage aan computer kennis, de ' D ' herformateren en klaar is Kees, data is dan helaas verloren .....
en mensen die bereidt zijn om op ' afstand ' hulp te bieden zijn schaars .....
mensen die roepen, beter weten en geen hulp bieden vind je genoeg ... nietwaar?

hierbij verlaat ik deze topic.
 
het is een vrij Forum, iederéén heeft recht op zijn eigen mening ....
grappig? ... er verscheen een glimlach ... en wat leuke herinneringen.
Gelukkig schat u mijn laatste opmerking wel op de juiste waarde.
Hoewel ik dit forum weinig bezoek is het me opgevallen dat Philip V
zich ver verheven voelt boven personen, die weinig kennis van zaken hebben
en daarom hier om hulp komen vragen.
Bovendien vindt hij het nodig om bezoekers, die niet precies reageren op een wijze zoals hij
dat graag wil, de mantel uit te vegen zoals nu.
PhlipV, misschien is het u opgevallen dat ik enkele malen voor de reacties heb bedankt, maar naar uw mening
blijkbaar niet genoeg. De volgende keer, zal ik na elke reactie uitvoerig dank zeggen.
Bent u nu echt zo'n zuurpruim of lijkt het maar zo ?
 
Vind het best grappig dat je op één afgewogen zinnetje met mij reageert met een scheldtirade aan mijn adres en dan betoogt dat ik iemand de mantel uitveeg !!!
Splinter zien in andermans oog, maar niet de balk in het eigen oog, zegt het gezegde dan hé.
Ik heb immers niemand de mantel uitgeveegd, enkel aangegeven dat een Sinclair ZX81 naar voren schuiven niet echt serieus kon worden genomen. Punt ... meer staat er niet.

PS : nee, ik hoef geen bedankjes, maar enige appreciatie is altijd mooi meegenomen. Niet in dit geval, want ik achtte mij niet bevoegd om u advies te geven op dit domein, dat hebben anderen gedaan tot je hen belachelijk begon te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan