Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Plots is mijn schijf waar alles op staat: afbeeldingen, documenten, enz, en vooral mijn Schijfkopieen/Images. Hierdoor kan ik niet meer terugzetten naar een vorige toestand.
Het systeem zegt telkens dat ik deze schijf moet formatteren om ze toegankelijk te maken. Dat doe ik dus niet, want dan ben ik alles zeker kwijt.
Hoe kan ik deze schijf weer gewoon toegankelijk maken om aan mijn bestanden te kunnen komen?
 
Recovery draait nog steeds. Een eerste keer niet goed gelukt en nu een tweede poging gestart. 2 TB is blijkbaar geen lachgeding om te recoveren...
Ik bijt op mijn nagels voor al mijn werk en de artikels in voorbereiding...
 
Mogelijk werkt dit voor U ook ?

Mogelijk werkt dit voor U ook ?

Ik herinner mij ooit een soortgelijk probleem, waarvoor ik dagenlang heb zitten zoeken naar een bruikbare oplossing.

Ik heb destijds ook geweigerd om de disk te (her)formatteren omdat ik overtuigd was dat een miraculeuze manuele interventie wel ergens te vinden was op internet.
Fora en artikels hadden weinig geholpen en waren meestal wel verregaand te ingewikkeld. Men weet eigenlijk nooit goed waarmee men bezig is als leek.

Al surfend kwam ik op een commerciële software, welke misschien wel een onleesbare schijf zou kunnen herstellen.
Proefversie van 30 dagen gedownload en wat zitten neuzen wat het allemaal aankon en jawel er is een "herstelling" functie bij verscholen.
Toch maar op geklikt en het wonder gebeurde : enkele seconden later verrees de schijf van morsdood naar springlevend zoals Lazarus.

Geen uitleg er bij gezien maar DEZE sofware klaarde de klus. Voor een erg redelijke prijs heb ik de software als dank later aangeschaft.
 
Ondertussen heb ik al heel wat *.docx files terug. Een groot aantal mét naam, maar jammer genoeg ook een paar honderd (!) met alleen nummers als: [000000].docx.
De meeste geopende zijn goed, maar dan moet ik ze wel herbenoemen. Dat is een monikkenwerk... en ik ben verre van een monnik, wel integendeel...

Over Afbeeldingen en Muziek maak ik me geen zorgen. Vele foto's van mijn Smartphone staan op Dropbox en op mijn SD-kaart in mijn gewone camara. Zo nodig vind ik ze wel op deze manier terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan