De pictogrammen op bureaublad in Windows 10 zijn volledig geblokkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Sorry, maar ik kon niet anders dan eenmalig ,via mijn laptop , jullie te bereiken om voor mijn probleem van jullie een mogelijke oplossing te krijgen. Ik zal binnenkort 10 euro storten.

Ik heb gisteren een paar veiligheidsprog's, o.a. Emsisoft Antimalware geïnstalleerd . Maar ik was vergeten dat ik reeds Antimalwarebytes... had. Dus 2 prog's met hetzelfde doel blijken elkaar tegen te werken. Gevolg: bij het aanklikken ( r. of L;) van om het even wat op het bureaublad : niets reageert. Zelfs pc uitzetten gaat niet ( duwen op de aan en uit knop op CPU) Revo Uninstaller reageert njet , Configuratiescherm, enz...
Is er iemand die een oplossing weet? om mijn weer te doen draaien?

Dikke merci op voorhand,

Koekoek
 
skippy en qtex: de operatie is niet gelukt: de 1ste toepassing van jullie beschrijving lukte tot : herstart daar na de pc en druk op F8 toets maar er verscheen geen zwart dosscherm ,maar het geblokkeerde bureaublad, waar niets reageerde.

Bij volgende 2 pogingen verscheen het bureaublad. De eerste keer kon ik msconfig typen , en ik was vertrokken.
De 2 andere pogingen kreeg ik het bureaublad , maar kon START enz.... niet meer openen. Tegelijk krijg ik midden op het regelmatig, wanneer ik op iets klik een foutmelding.
Wat gaat er nu fout, vooral bij de eerste keer? Ik ga het morgen nam. nog eens proberen

Toch al een dikke merci en goeienacht
 
je zegt de eerste toepassing : dit is niet de eerste...!
*dit is gewoon een andere manier om in de veiligemodus te komen met internet verbinding (standaard is deze niet actief ) wil jij via de F8 toets naar de veiligemodus dan dien je de opdrachtprompt (administrator) te starten ..
je geeft vervolgens de opdracht bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy en je klikt op enter..
vervolgens dien jij bij een opstarten dan de F8 toets te gebruiken ...(het snel opstarten dient uit te staan )...

***persoonlijk zou ik eerder opstarten via de acronis opstart cd en zodoende de eerder gemaakte back-up terug plaatsen..
welke versie van acronis word er gebruikt en ben je in het bezit va zo een opstart cd .
 
Ik heb na 1 hard reset opnieuw opgestart, maar kan noch msconfig, noch bij klikken op starten instellingen: reageert niet maar altijd een toepassingsfout melding .

Ik heb op 6/2/13 een acronis true image 2013 NL met serienummer aangekocht(69,95 euro voor 3pc's ) via downloding en op cd gebrand ,maar op pc zit een gedownloade exemplaar 2016 en daar is ook de recente back-up mee gemaakt!!
Mag ik opstarten met 2013 ? Ik kan misschien aan een opstart cd 2016 geraken.
Mag men opstarten als nog alles in de HD zit?
 
je dient de opstart cd te gebruiken van 2016 aangezien je ook met deze versie de backup heb aangemaakt ...
de vraag "Mag men opstarten als nog alles in de HD zit? " snap ik hier dus niet aangezien de terug geplaatste backup toch op deze HDD moeten komen te staan ...m.a.w. opstarten vanaf de opstart cd ...en met de externe schijf aangesloten waarop dus deze backup staat zodat je deze kunt benaderen ...
 
je kan toch niet starten vanaf de HDD je systeem loopt toch steeds vast !
jij dient op te starten vanaf de acronis opstart cd daar boven op dient dus de externe schijf waarop de back-up aanwezig is ook aangesloten te zijn zodat je deze kunt selecteren éénmaal je in de acronis recovery mode zit ..bij het terug plaatsen van deze back-up word inderdaad alles wat nu op de HDD staat vervangen door de gegevens van deze back-up.
 
Ik dacht te kunnen beschikken over een cd acronis 2016 van een van mijn buren, maar heeft hem verkocht, en 2018 aangeschaft. Dus ga ik online de cd acronis 2016 bestellen. Ik vermoed dat deze versie nog een tijdje zal kunnen gebruikt worden.?
Welke schade zou cd 2013 veroorzaken bij terugzetten back-up?
 
ik denk dat als jij de opstart cd gebruikt van 2013 gewoon de backup niet te benaderen is ...(je kunt eens proberen ...) de opstart cd van versie 2016 is niet online te koop dacht ik ..
**ik heb hier de opstart media van de acronis 2016 ...je brand deze op een cd of je maakt je een opstartbare usb stick aan ..deze kun je via Wetransfer ophalen via deze link ...(deze link blijft 7 dagen geldig daarna vervalt die ).
 
Een opstart cd is een opstart cd en zou niet versie afhankelijk mogen zijn. Ik heb hier nog een hele oude Acronis boot cd waarmee ik gewoon een backup kan terug zetten die gemaakt is met versie 2016

Maar je kunt vanuit versie 2016 een ISO downloaden en branden zodat deze schijf bootable is.
 
qtex: van harte dank voor de link en( het vele werk voor mij ): ik heb via CD Burner XP deze iso gebrand.

Als proef (want het terugzetten is voor morgen) heb ik de cd acronis.. in het cd station gelegd: het hele scherm vol met " chinese " namen: efi,bootmenu enz..Maar ik zie nergens : terugzetten van de backup !!!
ook heb ik de aansluiting van externe schijf in het gleufje en zie ik mijn 2laatste systeem back-ups.

Vraag: wat moet ik aanklikken om het systeem in gang te zetten?
Nogmaals dank aan alle medewerkers van pctuts .
 
je dient de gebrande cd niet via de verkenner te benaderen ... je heb deze gebrand met cd burner xp zeg je..
heb je deze dan ook gebrand op x16 en werd tevens het brandproces afgesloten na het branden ...werd nadien nagegaan of de cd goed gevonden werd ..indien zo dan zou je het onderstaande vermeld moeten zien ..

f53260eede-Ashampoo_Snap_2018.02.23_00h29m56s_001_.png

*je dient effectief op te starten vanaf deze cd ..m.a.w je dient in je bios te zijn om de drive als eerste bootoptie in te stellen ...
 
de opstartmedia van acronis 2016 ondersteund de gewone oudere bios als ook de nieuwste tevens kan deze gebruikt worden op zo wel een 32 bit systeem als ook op de x64 bit systeem wat de opstart cd versie 2013 niet kan ook ondersteund versie 2013 geen nieuwe bios .
*men kan via de opstartmedia 2016 ook oudere back-ups benaderen die aangemaakt werden onder versie 2013 ,2014 en de versie 2015
 
QTEX en collega's :Sorry dat ik zo laat reageer, maar wegens gezondheidsproblemen, slaap(of rusten) ik overdag tot 16,00 uur, uiteraard onderbroken door maaltijden .En dan zit soms aan mijn pc, soms tot 12,uur, maar wel veel onderbroken.
Ik heb gedaan, wat u me aanraadde: pc starten en bij de eerste zichtbare lijn op delete gedrukt: verschijnt: PC alles verwijderen , PC herstellen, enz... dit laatste heb ik gekozen : (eerst cd en back-up hdd aangesloten ) ik heb nu zwart scherm met midden het blauwe win10 logo in 4 verdeeld en onderaan de zin: Pc opnieuw instellen : staat nu op 62%.
Zou ik er zo geraken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan