Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Gisteren avond is er een update van de drivers voor de grafische kaart (NVIDIA GeForce Experience) geweest.

Nu zijn de bureaubladpictogrammen allemaal verdubbeld in grootte en langs Instellingen - Systeem - Beeldscherm - Geavanceerde Beeldscherminstellingen - Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen - Pictogrammen aanpassen gebeurt er niets meer. Onmogelijk de pictogrammen kleiner of groter te maken.

De driver met Systeemherstel verwijderen is onmogelijk omdat er geen herstelpunten zijn (moet eerst voor elke schijf handmatig in werking gesteld worden en dan zelf een herstelpunt aanmaken).

Iemand een suggestie om dit terug in orde te brengen (vorige grootte)?
 
Maar in dat geval ben ik mijn Autocad Mechanical 2014 plus bijbehoren kwijt, want deze versie is niet meer te downloaden op de site van AutoDesk.
En op een nieuwe (gratis) versie heb ik geen recht meer (account is vervallen en een nieuwe aanmaken gaat niet meer). En kopen... daar kan ik geen duizenden Euro's aan besteden. Zo zijn er nog een aantal progjes die niet te vervangen zijn.

dan doe je er inderdaad er eerst goe aan om de Windows 7 image terug te plaatsen !
deze Windows 7 ga je dan eerst op fouten controleren door dat je een sfc /scannow opstart als zijnde de administrator ....
pas als de sfc aangeeft dat er geen systeembestanden dienen hersteld te worden ...!
en pas als deze Windows 7 weer up2date is ga je deze indien gewenst terug upgraden naar de Windows 10.
**éénmaal de Windows 10 er op staat maak jij dan ook een Image aan van deze Windows 10....
bijgevolg hoef je niet telkens terug te gaan naar de Windows 7!

**geef de sfc in de Windows 7 echter aan dat er fouten werden gevonden en dat deze niet hersteld konden worden !!!
dan dien jij eerst de Windows 7 te herstellen voor dat je deze ga upgraden naar de Windows 10 !
de Windows 7 kan vermits het opstarten vanaf een Windows 7 dvd hersteld worden ....
ook kan de Windows 7 vermits een opdrachtprompt (administrator) hersteld worden en dit door dat je dism.exe opstart via de opdrachtprompt ( onder voorbehoud dat er zich op de C van de W7 een .Wim bestand aanwezig is !)

*een .wim bestand is te vergelijken met een .iso
deze word dan gebruikt om de nodige bestanden op te halen zodat het huidig systeem W7 hersteld kan worden .
 
Ik weet niet of het probleem intussen opgelost is, maar nu denk ik aan iets.
J.W. De vorm van je scherm wat is dat ? Rechthoekig of vierkantig ?

Gedurende een jaar (gerekend vanaf het ogenblik dat W10 beschikbaar was) kan men een volledige versie van W10 gratis downloaden en deze activeren met de licentiecode die in de upgrade zit.

Een Upgrade versie , geen nieuwe volledige installatie versie.
 
Ik weet niet of het probleem intussen opgelost is, maar nu denk ik aan iets.
J.W. De vorm van je scherm wat is dat ? Rechthoekig of vierkantig ?



Een Upgrade versie , geen nieuwe volledige installatie versie.

Het scherm is rechthoekig.

Om W10 gratis te kunnen installeren moest men in het bezit zijn van W7, W8 of W8.1
Vanaf deze versies kan men upgraden naar W10.

Vanaf het ogenblik dat deze upgrade uitgevoerd is kan men de licentiecode opsporen.
Vanaf het ogenblik dat men deze licentiecode heeft kan men systeemherstel doen en terug gaan naar W7, W8 of W8.1
Natuurlijk niet langer dan een maand wachten want daarna kan men niet meer terug met systeemherstel.
Men kan natuurlijk W10 verwijderen en een back-up van het vorige besturingssysteem terugzetten en W10 downloaden om een dualboot te maken.
Men kan natuurlijk ook enkel W10 downloaden en deze installeren.
Het moet wel dezelfde versie zijn als het vorige besturingssysteem: home - home, pro - pro
Eenmaal W10 geïnstalleerd kan men deze activeren met de licentiecode die men de upgrade gehaald heeft.
 
Zopas eens gaan kijken...
De problemen zijn opgelost. Alles staat terug zoals het moet.
Bij de updates was een nieuwe 'opschoon module' en deze heeft alles terug in orde gebracht.
 
Ik weet niet of het probleem intussen opgelost is, maar nu denk ik aan iets.
J.W. De vorm van je scherm wat is dat ? Rechthoekig of vierkantig ?



Een Upgrade versie , geen nieuwe volledige installatie versie.

Zonet afgehaald van het W10 forum

<<Can I reinstall the Free Windows 10 on my computer after upgrading?

Once you’ve upgraded to Windows 10 for the free upgrade offer on an activated Windows 7 or Windows 8.1 PC, you will be able to do a clean install of Windows 10 on the same PC anytime in the future. You’ll be able to create your own installation media like a USB drive or DVD to use to install Windows 10 again after you’ve upgraded the first time.>>
 
Welke update ?
Bedoel je hier de driver update van de grafische kaart mee ?

Ik denk dat u niet meer méé bent (lachen)(lachen)(lachen), de fout zat niet in de update van de drivers voor de grafische kaart, maar bij Eset (virusscanner).

Er is hiervoor een automatische update uitgebracht met een "opschoon module (1113)" en daardoor zijn de problemen van de baan.
 
Zonet afgehaald van het W10 forum

<<Can I reinstall the Free Windows 10 on my computer after upgrading?

Once you’ve upgraded to Windows 10 for the free upgrade offer on an activated Windows 7 or Windows 8.1 PC, you will be able to do a clean install of Windows 10 on the same PC anytime in the future. You’ll be able to create your own installation media like a USB drive or DVD to use to install Windows 10 again after you’ve upgraded the first time.>>

Daar valt dus te lezen.
Windows 10 kan als Upgrade tot na een jaar van uitgave gratis gedownload worden. Eénmaal in bezit kan men de Upgrade uitvoeren op een geactiveerde windows7 of Windows 8.1 computer op elk gewenst ogenblik. (Mag dus ook binnen 10 jaar zijn bijvoorbeeld.) Met deze Upgrade die je naar een DVD schijfje gebrand hebt of op een USB opstartbare stick geïnstalleerd kan men altijd op jouw computer ook altijd op elk gewenst ogenblik een nieuwe installatie uitvoeren. En ik blijf bij mijn besluit , met een Upgrade versie kun je geen Dual boot installeren. Upgraden is een bestaande versie opwaarderen naar een nieuwere hogere versie.
 
<<Once you’ve upgraded to Windows 10 for the free upgrade offer on an activated Windows 7 or Windows 8.1 PC, you will be able to do a clean install of Windows 10 on the same PC anytime in the future. >>

Eenmaal dat er een gratis upgrade naar W10 gedaan is vanaf een geactiveerde W7 of W8.1 bent u in staat om op dezelfde pc in de toekomst steeds een CLEAN INSTALL van W10 uit te voeren.

Dat wil zeggen dat er op die pc geen upgrade versie van W10 meer staat.


 
Dat wil zeggen dat er op die pc geen upgrade versie van W10 meer staat.

Dat betekent dat bij de clean install de windows map en program files zal verwijdert worden , en een nieuwe zal aangemaakt worden. maar de systeembestanden blijven bestaan.
Doe eens de test . Formateer een harde schijf vanuit de laptop/desktop waarop windows geïnstalleerd word. Haal nu de harde schijf uit de desktop of laptop en steek er de nieuwe geformateerde harde schijf in.
zet de computer/laptop aan, en zie wat er op het scherm verschijnt. Niet verbaasd staan wat je zal te lezen krijgen.
 
Kan ik na de upgrade Windows 10 opnieuw op mijn pc installeren?

Ja, zodra je met de gratis upgrade-aanbieding Windows 10 hebt geïnstalleerd, kun je op hetzelfde toestel opnieuw een (schone) installatie uitvoeren. Je hebt geen productcode nodig om op dezelfde hardware een heractivering uit te voeren. Als je een belangrijke wijziging aan je hardware aanbrengt, moet je mogelijk contact met klantenservice opnemen om je bij de activering te helpen. Je kunt ook je eigen installatiemedia, zoals een USB-station of een installatie-dvd, maken en die gebruiken om te upgraden of om een nieuwe installatie uit te voeren. Zie : https://www.microsoft.com/nl-be/windows/windows-10-faq

Windows 10 goes one very large step further.

When you upgrade from Windows 7 or Windows 8.1, the Windows 10 setup program checks your current activation status and reports the result to the activation servers. If you're "genuine" (that is, properly activated), the Windows activation server generates a Windows 10 license certificate (Microsoft calls it a "digital entitlement") and stores it in conjunction with your installation ID and the version you just activated (Home or Pro).

It didn't need a product key to do that activation. All it needed was the proof from the Software Licensing Manager utility that your underlying activation was legit.

You can now wipe that hard disk completely, boot from Windows 10 installation media, and install a squeaky clean copy.

The Setup program asks you to enter a product key, but in a major change from Windows 8 and 8.1, it allows you to skip entering that key

Microsoft quietly rewrites its activation rules for Windows 10 | ZDNet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan