Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Gisteren avond is er een update van de drivers voor de grafische kaart (NVIDIA GeForce Experience) geweest.

Nu zijn de bureaubladpictogrammen allemaal verdubbeld in grootte en langs Instellingen - Systeem - Beeldscherm - Geavanceerde Beeldscherminstellingen - Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen - Pictogrammen aanpassen gebeurt er niets meer. Onmogelijk de pictogrammen kleiner of groter te maken.

De driver met Systeemherstel verwijderen is onmogelijk omdat er geen herstelpunten zijn (moet eerst voor elke schijf handmatig in werking gesteld worden en dan zelf een herstelpunt aanmaken).

Iemand een suggestie om dit terug in orde te brengen (vorige grootte)?
 
Ik heb hier ook last van sinds een paar dagen dat de bureaublad icons allemaal links staan na het opnieuw opstarten, maar ik zet iedere keer de backup terug als het weer verkeert staat, ook ik heb eset virus scan erop staan en die word gewoon iedere keer ge-update, maar kan ik ook een andere viurus scanner erop zetten zodat het probleem is verholpen of werkt dat dan niet ?
 
Ik heb hier ook last van sinds een paar dagen dat de bureaublad icons allemaal links staan na het opnieuw opstarten, maar ik zet iedere keer de backup terug als het weer verkeert staat, ook ik heb eset virus scan erop staan en die word gewoon iedere keer ge-update, maar kan ik ook een andere viurus scanner erop zetten zodat het probleem is verholpen of werkt dat dan niet ?

Als u iedere keer de backup terugzet verdwijnen ook de nodige updates van Eset om het probleem op te lossen.

Open uw Eset virusscanner en haal handmatig de updates binnen. klik op het naar beneden wijzend kleine driehoekje rechts boven naast het witte vinkje op groene ondergrond. Klik in de lijst op "info" en kijk of er bij het 7e item "opschoonmodule" het nummer 1113 staat. Indien ja, start uw pc terug op het probleem zou moeten verdwenen zijn.

Als dat niet lukt kunt u het eens proberen met de registersleutels te veranderen zoals uitgelegd in dit topic.
Als het dan nog niet helpt is de enige mogelijkheid W10 volledig verwijderen en terug installeren plus een andere virusscanner gebruiken.
 
het opschoonmodule" het nummer 1113 staat er. registersleutels veranderen helpt ook niet. weet maker windows inmiddels hiervan ? misschien kunnen die een oplossing vinden ?
Ik ga dus nu maar voorlopig na de backup alle bureaublad icoontjes in een nieuwe map zetten op het bureaublad totdat ik tijd heb om weer windows 8.1 op mijn pc te gaan zetten.
en windows 10 maar gauw vergeten totdat ze een goedwerkende windows 10 hebben uitgebracht
 
en windows 10 maar gauw vergeten totdat ze een goedwerkende windows 10 hebben uitgebracht
het ligt NIET aan de Windows 10
ik heb hier de Windows 10 Pro build 10240 al sinds deze ter beschikking werd gesteld ( zelfs al 1 dag eerder )!
ik heb nog geen problemen gehad ...
het ligt veel eerder aan u zelf of aan een ander programma !
*ik ben zeer tevree over de Windows 10
echter het punt wat mij tegenvalt is dat men zelf niet meer kan beslissen welke update's men binnen haalt.
**aangezien er ook voor de Win7 - 8 en de 8.1 een update uitgebracht werd om je doen en laten op de computer door te sturen naar Microsoft is deze Windows 10 een verademing op dit 14 jaar oude systeem.
 
Ik vind juist dat Windows 10 Pro op PC & Windows 10 Home op mijn oude Laptop prima werken.
Doe eerder je beklag bij Eset.
Zie #33 & #86
Je moet begrijpen dat het niet Windows is dat de blunders van Eset gaat rechtzetten.
Het is trouwens niet de eerste keer dat er PC problemen zijn bij Eset gebruikers.
Als je nu eens je backup terugzet met je Modem uit.
En daarna Eset uitschakeld en nadien verwijderd.
Werkt dan niet alles normaal.
 
het opschoonmodule" het nummer 1113 staat er. registersleutels veranderen helpt ook niet. weet maker windows inmiddels hiervan ? misschien kunnen die een oplossing vinden ?
Ik ga dus nu maar voorlopig na de backup alle bureaublad icoontjes in een nieuwe map zetten op het bureaublad totdat ik tijd heb om weer windows 8.1 op mijn pc te gaan zetten.
en windows 10 maar gauw vergeten totdat ze een goedwerkende windows 10 hebben uitgebracht

Het probleem is er enkel gekomen door een fout van Eset en NIET van W10 want enkel pc's met het av van Eset hebben er last van.
Hebt u al geprobeerd om de updates handmatig binnen te halen?
 
Er zijn nog steeds pc's waarbij de (handmatige) update van Eset niet gewerkt heeft.
De update doet wat ze moet doen, maar na een korte pauze worden de 2 registersleutels terug gezet naar de foutieve inhoud.
Voor deze pc's is men nog steeds naar een oplossing aan 't zoeken.
 
echter het punt wat mij tegenvalt is dat men zelf niet meer kan beslissen welke update's men binnen haalt.

En hoe staan de instellingen voor de updates?
Als je nog andere Microsoft producten geinstalleerd hebt staan, beslis je hierover niet meer, voor de winows updates wel. Of wel staan je update nstellingen niet juist.
 
Ik ben ook een heel tevreden gebruiker van W10 en ik gebruik AVG als AV bij. Het gaat hier heel goed bij. Het is naar mijn mening een veel beter systeem als de 8.1 die ik hiervoor had.
 
@Ranger wederom ga je weer beweren dat jij als gebruiker in de Windows 10 zelf kunt bepalen welke Windows update je installeert !
ik heb je hier omtrent al meer dan 1 x vermeld dat dit dus niet meer kan ....

wij als gebruikers van de Windows 10 hebben géén zeggensschap meer over welke update we willen installeren ...
Ashampoo_Snap_2015.10.02_22h11m12s_003_.png

wij als gebruikers kunnen wel aangeven dat we (jij of ik ) niet wensen te upgraden naar de volgende build ....

bij kiezen hoe de updates worden aangeleverd heb je enkel de keuze om deze update's rechtstreeks via Microsoft op te halen of via andere computers op het netwerk of het internet ....

**indien jij wel een beslissing kan doen betreffende welke update's er moeten /mogen geinstalleerd worden ...wel laat het ons dan eens zien want nergens ben ik zulke instelling tegengekomen !

**laat het ons zien aan de hand van bewijzen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan