Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
Excellente Youtube filmke om te zien hoe je upgrade van 7, 8 naar 10

Excellente Youtube filmke om te zien hoe je upgrade van 7, 8 naar 10

Mannekes,

Ik zorg voor jullie: hier nóg een filmke die perfect uitlegt hoe je van Win7 en 8(.1) naar 10 kunt gaan en wat je er mee doet/

https://youtu.be/nuCpdlMFvUY
 
Toch vind ik dat ze die tegels te fel promoten. Ik heb er nog een paar staan. Iets wat ik dan weer heel handig vind heeft hij niet getoond en dat is als je op de 4 vierkantjes met je muis rechts klikt dat er daar ook heel veel achter zit. Dat zie je op foto 2.

win10.1.jpg

win10.2.jpg
 
je kan ook Classic shell installeren bijgevolg verkrijg je het Windows 7 start menu ... de tegels kun je ook uitzetten dan !

Ik vind de combinatie eigenlijk wel gemakkelijk. De dingen die ik het meest gebruik heb ik in tegel, dan moet je niet zo mikken. Maar al de rest staat gewoon links in de tabel gelijk het al altijd geweest is tot ze met windows 8 op de proppen kwamen.
 
Vanaf de eerste dag heb ik "StartIsBack" geïnstalleerd. Dat zal ong. het zelfde zijn als Classic Shel. Bye bye tegels.

Allemaal waar, maar dit betekend niet dat in de besturing het programma voor die tegels verwijderd is.
Zo heeft Windows 8 en 10 nog veel meer rommel die ik liever niet in een besturing wil zien, maar wel onnodig kostbare schijfruimte in beslag neemt.

Vroeger was ik altijd bezig met slipstreamen van een besturing om alle onnodige ballast er uit te flikkeren.

Microsoft zou bij mij goed scoren met een besturing als ik een vraag krijgt tijdens het installeren of ik wel of geen tegels geinstalleerd wil hebben en als ik voor NEE kies dit mij geen onnodige schijfruimte kost.
 
Nou dacht ik dat ik er van af was. Ik had alles verwijderd en uitgeschakeld.

Krijg ik toch zojuist weer een update van Microsoft binnen en daar is dat kreng weer.

W10.jpg


En voor wie niet meer kan wachten, heb even geduld tot zeker na 29 juli 2015

W10_2.jpg
 
wil jij van dat kreng verlost zijn dan dien je in het onderste afbeelding op het menu links boven te klikken ...
en je klikt dan verder op "bevestiging weergeven "
nu zie jij vervolgens de optie om de aanmelding te annuleren ..
vervolgens springt er een ander scherm op waar je 2 keuzes vermeld zie staan ..
"mijn reservering behouden " en " aanmelding annuleren " jij neemt hier dan " aanmelding annuleren "

Ashampoo_Snap_2015.07.15_11h32m19s_001_.jpg
 
Wel grappig dat mijn ASUS Netbookje met een legale Windows 7 Starter besturing met SP1 hier tot op heden geen melding over gekregen heeft terwijl deze geheel up-to-date is.

Een zoekactie op Google heeft mij nog niet verteld dat de Starter editie in aanmerking komt voor Windows 10 en dat is toch wel een rustgevende gedachte.

Zelfs Microsoft spreekt niet over de Starter editie.

Het is onze opzet dat de overgrote meerderheid van alle apparaten met Windows 7 SP1, Windows 8.1 Update en Windows Phone 8.1 in aanmerking komen. Er gelden wel bepaalde hardware/software-vereisten en mogelijk zijn niet alle functies op elk apparaat beschikbaar. Apparaten moeten zijn verbonden met internet en Windows Update moet zijn geactiveerd.

Opmerking: er kunnen providerkosten aan verbonden zijn. De upgrade geldt niet voor de volgende versies: Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise en Windows RT/RT 8.1. Klanten met Active Software Assurance in volumelicenties kunnen buiten dit aanbod profiteren van aanbiedingen voor bedrijven om naar Windows 10 te upgraden. De beschikbaarheid van de Windows 10 upgrade voor Windows Phone 8.1-apparaten varieert per hardware leverancier of mobiele provider.
 
De appstore is ook veranderd en is ook beter geworden. Nu zie je tenminste hoe groot een game is dat je wil binnen halen en hoveel er al binnen gehaald is. Bij windows 8.1 had je enkel puntjes die weg en weer gingen.

apps.jpg

Heel duidelijk deze keer.

apps1.jpg

apps2.jpg
 
Dat ik het niet weet hoor Lana? Moet zijn van niet zeker, want hij gaf deze update aan vanavond.

Ben eens in mijn updates gaan snuisteren en dit is iets wat al 3 keer in mijn lijst staat sinds ik windows 10 op mijn cloudbookje heb. Het staat er in totaal zelfs 5 keer in waarvan 2 keer mislukt. Er is wel iedere keer een andere datum.
 
je gaat hier de fout in door te denken dat deze update jouw insider preview gaat verwijderen ...
dit is de mrt scanner van Microsoft ...die kun je opstarten door in het zoekvenster mrt te vermelden ..
en vervolgens klik je dan verder op mrt.exe
dit is dus een bijkomende scanner die je gehele systeem scant op dergelijke besmettingen ...
indien ik deze scanner opstart dan scant hij hier dus al de aangesloten externe schijven als ook de SSD en de 2 HDD's
bijgevolg duurt deze scan dan ook meer dan 10 uur voordat deze gedaan is !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan