Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
ik had gelijktijdig foto's genomen maar was vergeten de flits af te zetten bijgevolg zie je enkel de flits op het scherm ...
anders had ik hier ook de overige foto's bijgezet ..

En ik had bij het echte werk van mijn instalatie van windows 10 mijn gsm niet bij mij. Die lag aan de lader+ ik had er niet echt aan gedacht om er foto's van te maken.
 
Hier een min puntje: "Microsoft verplicht updates Windows 10 in Home-versie" Linkje

Graag blijf ik de baas over mijn eigen pc, ik heb dat ding zelf betaald en dan wil ik een maker van een besturing niet alle rechten geven en dingen laten doen die ik niet wil.
Graag bepaal ik zelf hoe en wanneer ik een update wil uitvoeren. Soms komt zoiets niet gelegen en heb ik alle datasnelheid nodig en een mogelijke reboot na zo'n update kan ook op een verkeerd moment komen.
Het is in het verleden gebeurd dat er een verkeerde update was uitgekomen waardoor systemen het opstarten weigerden.
 
Ik ben blij dat ik de update al gedaan heb naar win10, volgens een medewerken op Tweakers is het niet mogelijk op mijn F205TA de overstap te maken naar win10.

Ilex
@Frederiksen3 juni 2015 02:45

Mededeling van Microsoft:
We’re working on bringing upgrade to low capacity devices

The reason Windows 8.1 devices using WIMBOOT are not yet able to upgrade to Windows 10 is because many of the WIMBOOT devices have very limited system storage. That presents a challenge when we need to have the Windows 8.1 OS, the downloaded install image, and the Windows 10 OS available during the upgrade process. We do this because we need to be able to restore the machine back to Windows 8.1 if anything unexpected happens during the upgrade, such as power loss. In sum, WIMBOOT devices present a capacity challenge to the upgrade process and we are evaluating a couple of options for a safe and reliable upgrade path for those devices.
 
je kan de upgrades uitstellen aanvinken maar kun je ook de "aanbevolen instelling" veranderen ....!
met de upgrades word eerder de volgende komenende build's mee bedoeld ...
bijv : nu heb je build 10240 maar in december brengen ze build 10260 uit deze kun jij dan nemen of weigeren ....
 
Herstel je Windows binnen 1 maand !

Herstel je Windows binnen 1 maand !

heb je een upgrade uitgevoerd naar de Windows 10 en ben je er niet tevreden over ...!
dat kan dus ... niet getreurd je heb de mogelijkheid om terug te gaan naar je vorige Windows ....en dit binnen 1 maand .
ga via het tandwieltje naar de instellingen en klik op systeemherstel ...
hier zie je dan de optie vermeld staan " Terug naar de Windows 8.1 " ( omdat hier dus eerder er de Windows 8.1 op stond ....)
klik op de toets aan de slag en er word een rollback uitgevoerd .... voorwaarde is dat je de Windows.old niet verwijderd heb !
*neem afstand van je pc en laat alles op zijn beloop ..

Ashampoo_Snap_2015.07.19_01h29m32s_001_.jpg
 
Waarschijnlijk een Bug !

Waarschijnlijk een Bug !

nadat ik dus de upgrade te niet gedaan heb door de optie toe te passen aanwezig via de instellingen bij Windows 10 om zo terug te kunnen gaan naar de Windows 8.1..
stelde ik achteraf vast dat er inderdaad werd terug gegaan naar de Windows 8.1 MAAR !!
er scheelde het één en ander ...

*er kon geen internet verbinding aangemaakt worden ....
dit terwijl er wel een internet verbinding aanwezig was ...zelfs een reset van de modem/router leverde niets op ...
de probleemoplosser bevestigde ook dat er een geldige internet verbinding was maar dat de host server niet gevonden kon worden ....
dit terwijl bij apparaatbeheer alles in orde was ook in de services stond alles aan ...

*dan maar geprobeerd om een eerder veilig gestelde acronis image terug te plaatsen .... helaas gaf deze steeds een foutmelding en was het niet mogelijk om ook maar een image te gebruiken .... dit zelfs nadat ik dan ook opgestart was met de opstart cd van de Acronis ....hier gaf deze dan de melding dat de Linux kenel niet gelezen kon worden ..

*vervolgens opgestart via de Redo opstart cd ... ook dit lukte niet om de eerder aangemaakte backup te gebruiken ...
het is precies dat Microsoft belette om terug te gaan en dit terwijl ze zelf deze optie hebben voorzien ...

*in nood doet men rare dingen en besloot ik dan maar om via de pc-instellingen de pc te vernieuwen met behoud van bestanden en instellingen ...
deze optie starte dan ook op maar gaf vervolgens een foutmelding van " benodigde bestanden konden niet gevonden worden " en daarop plaatste ik een usb stick die voor zien was met de Windows 8.1 installatie bestanden ...... vervolgens ging nu het vernieuwen van start ... MAAR !!
ook hier bemerkte ik achteraf dat geen bestanden en instellingen behouden werden .... integendeel op het beeldscherm stond er een snelkoppeling ...
klikte ik deze snelkoppeling aan dan werd er een vermelding weergegeven van al de software die verwijderd werden ...gelukkig heb ik mijn belangrijkst bestanden als ook de setup.exe's van al mijn software op een externe schijf staan als ook de licenties ....

*vervolgens was de pc hernieuwd geworden en diende ik me via het Microsoft account in te loggen .... wel van het moment ik dit gedaan had kreeg ik de melding dat ik mijn herstelcode diende in te geven ... echter de herstelcode die ik in mijn bezit heb is deze voor de Windows op de SSD
de Windows8.1 welke ik eerder geupgrade had bevond zich op de HDD en hier had ik bijgevolg geen herstelcode van !

*feit is nu dat ik de Windows 8.1pro op de HDD niet terug krijgt zoals deze eerder was alhoewel ik dus over verschillende herstel opties bezat !
zou Microsoft hier iets mee te maken hebben ... zouden zij iets hebben voorzien in de Windows 10 dat er voor zorgt dat je enkel terug naar de Windows 8.1 kunt gaan indien je een verse installatie doet ..!
*het schijnt zo !
*wees dus bij deze gewaarschuwd ...

noteer effe ook dat beiden Windows(en) legaal zijn geactiveerd ...
en dat het hier gaat zonder dat er UEFI of Secure boot aanwezig is aangezien deze desktop ruim 12 jaar is .
 
Oei Qtex, niet fijn dit te lezen maat. Daar laat Microsoft ook wel ferme steken vallen. Ze willen kost wat kost iedereen aan de windows 10 hebben precies. Wat steekt daar achter? Dat zal later nog wel blijken. Er zal wel een addertje onder het gras steken. Want ze zijn te gretig naar mijn gedacht om iedereen GRATIS naar de windows 10 te krijgen. Bil is te veel op geld gemunt.

Maar dit ff terzijde, waarom wilde je terug naar windows 8.1 als ik vragen mag? Ik vind de 10.0 echt veel fijner als de 8.1. Je hebt de voordelen van windows 7 gemengd met de voordelen van windows 8 en 8.1 en alles lijkt voor mij veel logischer in elkaar te steken. Ik vind in ieder geval beter mijne weg in 10.0. Er mocht wel wat meer kleur in gezeten hebben.
 
straf is het feit dat zij zelf de optie voorzien hebben om de upgrade binnen een maand terug te draaien !!
daarna werden dus de bovenstaande problemen waargenomen !
 
Maar dit ff terzijde, waarom wilde je terug naar windows 8.1 als ik vragen mag? Ik vind de 10.0 echt veel fijner als de 8.1. Je hebt de voordelen van windows 7 gemengd met de voordelen van windows 8 en 8.1 en alles lijkt voor mij veel logischer in elkaar te steken. Ik vind in ieder geval beter mijne weg in 10.0. Er mocht wel wat meer kleur in gezeten hebben.


** ik ben eerder terug gegaan omdat ik benieuwd was of dit dan ook mogelijk was zoals men aangeeft ...
 
Met te proberen heb je weer iets bij geleerd ;)

dat klopt maar het is nog steeds niet mogelijk om een eerder gemaakte backup (image - te gebruiken ...
bijgevolg dienen er 207 updates geinstalleerd te worden als ook al de software ...dit is voor volgende week ..
 
Laatst bewerkt:
dat klopt maar het is nog steeds niet mogelijk om een eerder gemaakte backup (image - te gebruiken ...
bijgevolg dienen er 207 updates geinstalleerd te worden als ook al de software ...dit is voor volgende week ..
moet sebiet naar mijn petekinds verjaardags feestje.

En als je uw schijf formatteer ?
 
Ben ik blij dat ik dit niet meemaak. Ik ben nerveus in u plaats. Kan geen format C doen en dan helemaal opnieuw beginnen met 1 van je opgeslagen herstelpartities? Ik ben maar eens aan het denken he maat. Met XP was dat de beste manier van doen. Misschien is dit nu ook wel eens de oplossing? Volledig met een schone lei beginnen?
 
dan ben ik toch verder van huis want dan dien ik er toch eerst een nieuwe Windows te voorzien ...
je bedoelt waarschijnlijk om de partitie waarop de Windows aanwezig is te formateren ...
om dan vervolgens op te starten met de acronis opstart cd om zodoende de eerder gemaakte image terug te plaatsen ...
**is dit dan ook mogelijk ...weet ik niet , omdat ik dat dus nooit eerder heb toegepast !

dan nog dien ik dus evenzeer de 207 updates op te halen en mijn software te installeren indien ik dus met een schone lei herbegin !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan