Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
je gaat hier de fout in door te denken dat deze update jouw insider preview gaat verwijderen ...
dit is de mrt scanner van Microsoft ...die kun je opstarten door in het zoekvenster mrt te vermelden ..
en vervolgens klik je dan verder op mrt.exe
dit is dus een bijkomende scanner die je gehele systeem scant op dergelijke besmettingen ...
indien ik deze scanner opstart dan scant hij hier dus al de aangesloten externe schijven als ook de SSD en de 2 HDD's
bijgevolg duurt deze scan dan ook meer dan 10 uur voordat deze gedaan is !

Als het overkwam alsof ik dacht dat ik nu mijn insider kwijt ging zijn, dit dacht ik dus niet hoor. Dit heeft totaal niets met insider te maken toch? Is een scanner. Eentje die ik nog niet heb gebruikt als ik het goed voor heb.
 
Ben eens in mijn updates gaan snuisteren en dit is iets wat al 3 keer in mijn lijst staat sinds ik windows 10 op mijn cloudbookje heb. Het staat er in totaal zelfs 5 keer in waarvan 2 keer mislukt. Er is wel iedere keer een andere datum.

Windows 10 is er nog niet, dus zal het de Technical preview zijn.
Windows 10 komt pas na 29 juli voor de consument op de markt en tevens als gratis update.

Microsoft start uitrol definitieve Windows 10-versie naar Insiders - Techzine - ICT Nieuws - Software - ICT community voor mobiele gebruikers
 
het kwam me allezins zo over dat jij verbaast was om een update binnen te krijgen ...
daar bovenop komt dan nog de vraag van Lana " Je had toch de Technical Preview geinstalleerd ?"
en dan jouw antwoord hierop " Dat ik het niet weet hoor Lana? " daar door kreeg ik hier het vermoeden van ....

*het betreft inderdaad een bijkomende scanner te zijn die jezelf dient te starten indien je deze wilt laten draaien ...
deze start dus nooit vanzelf op en 1 maal maandelijks krijg je hier voor ook de update's voor binnen ....
deze heeft steeds dezelfde KB nummer en deze is KB890830
 
Windows 10 build 10240

Windows 10 build 10240

de Windows 10 build 10240 is vrij gegeven voor de insiders ...
dit zou dan hoogstwaarschijnlijk ook de versie worden die op 29/07 uitgerold word via de Windows update ...
vermits kleine aanpassingen ...deze versie is eerder bedoeld om na te gaan of de Windows update werkt zoals dit dient te werken ....
d.w.z. dat Microsoft elke update kan door drukken op ieder systeem.

wat mij ten eerste opviel is dat Microsoft deze als een ESD bestand aanlevert ...
waarom een ESD en geen ISO
omdat een ESD veel compacter is en daardoor ook veel kleiner ...
want men heeft dit dan ook gedaan om de servers te ontlasten als deze eenmaal uitgerold word naar de gebruikers toe .

het tweede dat mij hier opviel is dat indien je power iso op je systeem heb staan of ultra iso ( dit zijn 2 betalende programma's )
wel deze programma's kunnen ook om gaan met een ESD bestand ...
je hoeft deze dan niet zelf om te zetten naar een ISO bestand ..om je een dvd of een usb stick aan te maken .

Letop het ESD bestand kan ook uitgepakt worden door de esd-decrypter welke je hier kunt ophalen .

**na dat de Windows 10 via de update is binnen gekomen vind je deze terug in de verborgen folders ....je dient deze dan ook weer te geven .
het ESD installatie bestand vind je dan op de locatie C:\$Windows.~BT\Sources​.
 
Ik heb hier echt wel het gevoel dat ik hier TOTAAL verkeerd begrepen ben geweest hoor. Ik vond het een RARE NAAM voor een update. Meer ook niet hoor beste heren. Mijn insider blijft nog tot minstens het einde van de maand en daarna zie ik het wel wanneer die omschakelt naar een gewone windows 10 home. Ik heb er geen last van dat er daar insider rechts onderaan mijn scherm staat hoor.
 
de Windows 10 build 10240 is vrij gegeven voor de insiders ...
dit zou dan hoogstwaarschijnlijk ook de versie worden die op 29/07 uitgerold word via de Windows update ...
vermits kleine aanpassingen ...deze versie is eerder bedoeld om na te gaan of de Windows update werkt zoals dit dient te werken ....
d.w.z. dat Microsoft elke update kan door drukken op ieder systeem.

wat mij ten eerste opviel is dat Microsoft deze als een ESD bestand aanlevert ...
waarom een ESD en geen ISO
omdat een ESD veel compacter is en daardoor ook veel kleiner ...
want men heeft dit dan ook gedaan om de servers te ontlasten als deze eenmaal uitgerold word naar de gebruikers toe .

het tweede dat mij hier opviel is dat indien je power iso op je systeem heb staan of ultra iso ( dit zijn 2 betalende programma's )
wel deze programma's kunnen ook om gaan met een ESD bestand ...
je hoeft deze dan niet zelf om te zetten naar een ISO bestand ..om je een dvd of een usb stick aan te maken .

Letop het ESD bestand kan ook uitgepakt worden door de esd-decrypter welke je hier kunt ophalen .

**na dat de Windows 10 via de update is binnen gekomen vind je deze terug in de verborgen folders ....je dient deze dan ook weer te geven .
het ESD installatie bestand vind je dan op de locatie C:\$Windows.~BT\Sources​.

Ik heb gekeken en mijn computer zegt dat hij gekeken heeft om 16.2Ou en dat ik up to date ben. Heb je een idee of ik ergens kan zien welk build nummer ik eigenlijk heb?
 
wil jij zien welke versie je draait ...
type dan " winver"( zonder haakjes ) in het zoekvenster en klik verder op winver.exe
in het scherm dat er dan te voorschijn komt staat de build versie genoteerd ..

Ashampoo_Snap_2015.07.17_17h39m06s_001_.png
 
QTex, bedankt maat voor de info.
ik heb dus de nieuwe update nog niet gehad, zal voor een van dezer dagen zijn. Heb het al gemerkt dat er vertraging op zit. Als jij zegt dat er een versie is of een update, dat ik die pas een paar dagen later krijg dan wanneer hij daadwerkelijk uit komt. Nu ja, dat is op zich niet erg he. Maak mij er ook geen zorgen in hoor.

Ashampoo_Snap_2015.07.17_20h12m11s_002_.jpg
 
Laatst bewerkt:
het komt nog goed ... geduld !

**ik heb je email adres verborgen ...het is niet de bedoeling dat iedereen deze ziet !

Hahaha, had het ook pas gezien eens het op het forum stond en heb het toen ook aangepast, vandaar dat het er nu 2 keer staat. 1 keer geklungeld door mij en eentje proffesioneel gecamoufleerd door u Qtex.
 
heb zojuist ook de Windows 8.1 pro geupgrade naar de Windows 10 pro ...
er diende zelfs geen sleutel ingegeven te worden daar deze de legale licentie vond van de Windows 8.1
vervolgens activeerde ook de Windows 10 pro..
Ashampoo_Snap_2015.07.18_15h36m28s_001_.png

het upgraden werd van uit een opgestarte Windows 8.1 gestart ...met het plaatsen van de stick .
de usb stick werd met het Windows 7 usb/dvd tool voorzien van de Windows 10 iso
deze werd dan via de verkenner geopend en hier startte ik de setup.exe op ....
Ashampoo_Snap_2015.07.18_16h23m21s_002_.png

-vervolgens ging deze van start ..met de voorbereiding ...!
**er word vermeld dat je de pc zelf niet meer mag en kan gebruiken tijdens deze procedure !

hier onder word nu de procedure besproken ..
-aanbevolen word om ook de updates mee te nemen ..( standaard aangevinkt )
-men dient vervolgens akkoord te gaan met de voorwaardes opgelegd door Microsoft.
-er word vervolgens gestart met het zoeken naar updates ( dit heeft zijn tijd nodig !)
-men ziet daarna de vermelding " de installatie word voorbereid "
-er word nagegaan of er voldoende ruimte aanwezig is ..
-daarna krijgt men de optie om de bestanden en instellingen te behouden ( wil men deze niet behouden dan klikt men op geavanceerd verder )

**ik koos er echter voor om gewoon een upgrade te doen met behoud van bestanden en instellingen .
Windows 10 word geinstalleerd verschijnt er op het scherm ...en de pc word herstart.
je krijgt de vermelding te zien " Windows word voorbereid Schakel de computer niet uit " **laat dus alles gebeuren !
***het duurde hier wel effe maar vervolgens gaat de upgrade dan van start !

-je ziet nu een geheel ander scherm verschijnen ...
in het midden een grote cirkel die tot 100% gaat en vanonderen zie je drie bewerkingen ...
elke van deze bewerking gaat tot 100% en daarna herstart de pc zich .
**het upgraden gebeurd dus in 3 stappen...
van 0% > 30% worden bestanden gekopieerd.. als bij "bestanden kopieeren de 100% is behaald dan herstart de pc zich )
daarna gaat hij verder met de volgende stap en deze is van 30% tot de 75% betreffende het installeren van de onderdelen en de stuurprogramma's (ook hier weer herstartte de pc zich bij 100%) .

**het lijkt soms dat hij blijft hangen , dit is echter niet zo ! *wees geduldig en laat alles op zijn beloop !

de laatste fase is van 75% tot de 100% betreffende het configureren van de instellingen ....
**de pc word nog 1x heropgestart en is dan klaar voor gebruik.
alles verliep hier vlot ..
en ik wens iedereen dan ook veel upgrade plezier .
 
ik had gelijktijdig foto's genomen maar was vergeten de flits af te zetten bijgevolg zie je enkel de flits op het scherm ...
anders had ik hier ook de overige foto's bijgezet ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan