Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen updates hoor. Ook geen beveiligings updates. Heb speciaal zelf op de knop gedrukt om te zien of er updates waren, maar nopes. Ik wacht zelfs nog steeds naar die build wat was het nu weer die na 1062 kwam? Die heb ik ook nog niet ontvangen. Nu die beveiligings update dat ze klaar hebben ook nog niet.
 
er werden deze week 1 belangrijke en 5 optionele updates uitgebracht ...

Ashampoo_Snap_2015.07.23_14h53m26s_001_.jpg

build 10240 zou volgens verschillende bronnen de versie kunnen zijn die uitgerold zal worden ...echter indien men nog onregelmatigheden kon vaststellen op de insider preview build 10240 dan kon er waarschijnlijk nog een andere build ontstaan voor de uitrol plaats vind .
 
de update waren voor vista, win 7, en win 8.
Windows 10 zal deze nog niet krijgen, of ze zitten er al in.
Want bij mij weten is win 10 nog niet gelanceerd en is nog altijd in beta.
 
VRAAGJE: De Pc van mijn kleinzoon - die nu perfect werkt - heeft door Medion nog steeds USER zonder paswoord. Ik laat het voorlopig zo omdat het geen problemen heeft.
► Nu is er toch vanzelf het Windows 10 venstertje gekomen, rechtsonder, en heb ik kunnen reserveren, hoewel er géén MS-account is. Is dat niet wat vreemd? Zal Win10 dan toch kunnen geïnstalleerd worden - ondanks het feit dat er geen MS-account is?

Graag een antwoordje a.j.b.

Walter
 
@ Walter men zal er destijds bij de support van Medion eerder een Lokaal gebruikers account hebben aangemaakt ..

*controleer maar eens welk account via de Pc-instellingen vermeld staat en als hier een lokaal account vermeld staat dan kan je kiezen om deze te koppelen aan het MS Account bijgevolg kan je kleinzoon zich inloggen op zijn MS account.
 
merci,

User is een Lokaal Account.

Maar: er is nog helemaal geen MS-account gemaakt. Daarom juist vind ik dat vreemd dat er desondanks een reservering voor W10 is.
 
indien ik mee ben dan diende de support van Medion deze verse installatie ook te activeren ...
en hier word dan de SN/nummer of zo iets gebruikt wat deze laptop koppelt aan je kleinzoon omdat deze er destijds dus wel een MS account op had ... indien je deze nu gaat koppelen dan zal de Inloggegevens van je kleinzoon gevraagt worden ..
 
hij kan zeker een ander MS account aanmaken maar volgens ik me herinner heb jij jouw MS account gebruikt om deze te activeren maar dit was voordat jij de Desktop binnen gebracht heb voor herstel ...
jij heb destijds laten verstaan dat er een nieuwe harde schijf werd geplaatst door Medion met het besturingssysteem er op voorzien ... hoe kan dan jouw MS account deze dan geactiveerd hebben ?

https://signup.live.com/signup?wa=w...f469fb31e2b10259a97e3&mkt=NL-BE&lc=2067&lic=1
 
Inderdaad, dat is wat ik bedoelde : op de vroegere schijf. Dat zal nu wel weg zijn.

Maar wat me wat verbaast is het feit dat alle updates en de reservatie voor W10 binnenkomen zonder MS- account.

Verder nog interessant om weten is dat ik wel bij mij thuis op zijn Medion Desktop werk. Kan het zijn dat omwille van mijn IP-adres alles zo vlot binnenkomt? Ik heb er verder ook zonder problemen Office kunnen installeren en andere programma's die ik ook had, zoals Paragon, SIW-pro, etc.
 
Laatst bewerkt:
Een Microsoft account (email) is niet nodig om de Windows 10 upgrade te reserveren. Dit is optioneel om de gebruiker in te lichten over de status van zen reservering, en heeft verder geen enkel nut betreffende de upgrade zelf.
 
Verder nog interessant om weten is dat ik wel bij mij thuis op zijn Medion Desktop werk. Kan het zijn dat omwille van mijn IP-adres alles zo vlot binnenkomt? .

wellicht is jouw internet verbinding beter dan deze van je kleinzoon denk je niet !
welke provider heb je en welke abbo gebruik je en welke zijn deze van je kleinzoon ?
 
We zijn hier en bij hem thuis bij Proximus.

Noteer dat de Computer sinds de Medion herstelling en tot nà WIn10 bij mij thuis staat. Dus alle downloads gebeuren voorlopig via het zelfde IP-adres.

Grtn | Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan