Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
dan ben ik toch verder van huis want dan dien ik er toch eerst een nieuwe Windows te voorzien ...
je bedoelt waarschijnlijk om de partitie waarop de Windows aanwezig is te formateren ...
om dan vervolgens op te starten met de acronis opstart cd om zodoende de eerder gemaakte image terug te plaatsen ...
**is dit dan ook mogelijk ...weet ik niet , omdat ik dat dus nooit eerder heb toegepast !

Is dat niet de bedoeling van een IMAGE? Dat is toch een volledige copie van je besturing met al je progs of niet? Nu ja jij bent de expert, niet ikke. Ik ben diegene die normaal de vragen stel aan u en niet omgekeerd.
 
dan ben ik toch verder van huis want dan dien ik er toch eerst een nieuwe Windows te voorzien ...
je bedoelt waarschijnlijk om de partitie waarop de Windows aanwezig is te formateren ...
om dan vervolgens op te starten met de acronis opstart cd om zodoende de eerder gemaakte image terug te plaatsen ...
**is dit dan ook mogelijk ...weet ik niet , omdat ik dat dus nooit eerder heb toegepast !

dan nog dien ik dus evenzeer de 207 updates op te halen en mijn software te installeren indien ik dus met een schone lei herbegin !

Ja dat bedoel ik en zo je image weer te plaatsen.
 
ok ik heb toch maar snel besloten de partitie te formateren van uit de verkenner van de opgestarte Windows (SSD)
bijgevolg de externe drive aangesloten en daarvan opgestart ....
het was wel effe opletten dat ik de juiste schijf/ partitie benaderde als doelschijf om de image terug te plaatsen en dit is dan ook gelukt ...
de Windows 8.1 (HDD) werd in ere hersteld ...en komt nog steeds in aanmerking voor de upgrade ...
de eerdere upgrade werd eerder niet verkregen door de Windows updaten maar werd opgehaald via via ..
dit kan dan ook de reden geweest zijn dat het terug draaien van de upgrade voor de problemen heeft gezorgd ...anders kan ik het niet verklaren !
 
Qtex, het is wel heel vroeg avond daar bij u :p, ben blij voor u dat het met een format dan toch gelukt is. Het is dus geen goed idee om terug te keren naar windows 8.1 eens je windows 10.0 hebt staan, dat is nu wel duidelijk. Of je moet graag eens miserie hebben. :lachen78:
 
Kijk wat ik nu te lezen vond.
Microsoft is blijkbaar van plan om windows 10 10 jaar te ondersteunen.
Appropriately, Windows 10 to get 10-year support from Microsoft | SciTech | GMA News Online

Klinkt allemaal geweldig, maar is op zich niet zo vreemd. Windows 7 wordt nog ondersteund tot 2020 (extended support). En deze werd uitgebracht in 2009. Dus Windows 10 gaat daarmee zeker niet extremer daarin, integendeel.
Natuurlijk is het allemaal een kwestie van commercieel goed voor de dag te komen. En daar horen zulke gewichtige termen bij, die bij nader inzien dat helemaal niet zijn. Of in dit geval niet anders zijn dan alle andere OS'n dat ze hebben uitgebracht. Ze geven waarschijnlijk zelfs minder lang support als ik kan tellen.
 
Oei, dat is maar 5 jaar langer dan dat ze windows 7 gaan ondersteunen. Daar zit nog windows 8 tussen. Eigenlijk gaan ze dan windows 10 niet lang ondersteunen in vergelijk met windows 7.
 
Microsoft gaat er van uit dat een pc ongeveer 7 jaar mee gaat en dat zou best eens kunnen kloppen. De gemiddelde burger koopt om de 5 tot 7 jaar een nieuwe pc met de op dat moment actuele besturing.
En dan is een ondersteuning van 10 jaar een reeël aanbod. Ze houden helaas geen rekening met zelfbouwers die een pc veel langer in bedrijf houden.
 
Lana, jij was bang over het heropstarten na een update. Als de update is gebeurt, heb je gewoon de keuze. Zie screenshot die ik speciaal voor jou heb gemaakt.

opstarten.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan