Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
@ nikita lees effe ook de veel gestelde vragen en tips betreffende de Windows 10
*neem best je voorzorgen en maak je een image aan van je Windows 7 + de daar bijhorende opstart cd
 
Ik heb geen melding gekregen dat er een update is, heb dan eens handmatig gekeken en nee hoor, ook niet handmatig. Maar zoals jullie aangeven dat jullie een update kunnen selecteren voor windows 10 vind ik niet meteen op mijn netbookje. Zou er toch een update niet gebeurt zijn die voor windows 10 te krijgen nodig is?
 
ik zie hier dus op beiden Win8.1 pro ( 2 aparte opslag media's > 1 SSD en 1 HDD ) in het update scherm ...
het scherm vermeld staan dat ik eerder al vermelde ...
het betreft dit scherm ...

Ashampoo_Snap_2015.06.01_15h33m31s_002_.jpg

ben ik dan echt de enige ?

start ik dan handmatig het zoeken naar updates op dan veranderd dit scherm en krijg ik het bekende scherm terug ...

Ashampoo_Snap_2015.06.02_18h46m40s_002_.png

is het zoeken echter gedaan en er werden geen gevonden dan veranderd deze weer .. naar afbeelding 1
 
Ik kan de update niet doen, ik heb geen 16GB vrije ruimte wat nodig is voor de upgrade naar Windows 10. Ik heb er alles, echt waar werkelijk alles afgekieperd en windows zijn updates dus laten herdoen en ik heb nog 13 en een beetje GB over. Het enige wat ik nu nog kan bedenken om ruimte te bekomen is de verborgen partitie eraf te kieperen, al weet ik niet meteen hoe ik dat moet doen om nog wat ruimte vrij te kunnen maken. Die partitie zou ik wel willen behouden op mijn SD kaartje, niet helemaal kwijt dus.
 
wat word er hier bedoeld met de verborgen partitie ...

als dit inderdaad het door het systeem gereserveerde partitie is dien je deze te laten staan...
deze is inderdaad nodig om te kunnen starten ...

als men een recovery partitie bedoeld dan bevinden er zich hier de bestanden op om deze terug te zetten naar een fabrieksinstelling ...
aangezien je dus wilt upgraden naar de Win 10 kan je deze desnoods toevoegen aan de C partitie ...
maar om meer duidelijkheid te krijgen wil ik eerst een scherm afbeelding zien van je schijfbeheer .
 
ik zie hier dus op beiden Win8.1 pro ( 2 aparte opslag media's > 1 SSD en 1 HDD ) in het update scherm ...
het scherm vermeld staan dat ik eerder al vermelde ...
het betreft dit scherm ...

Bekijk bijlage 14391

ben ik dan echt de enige ?

start ik dan handmatig het zoeken naar updates op dan veranderd dit scherm en krijg ik het bekende scherm terug ...

Bekijk bijlage 14392

is het zoeken echter gedaan en er werden geen gevonden dan veranderd deze weer .. naar afbeelding 1

Hier de zelfde melding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan