Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
ik heb een herstel cd gemaakt en een backup nu is de eerste dat ik maak

in begin dat ik mijn laptop gekocht heb heb ik wel gedaan wat ze zeiden een recovery gemaakt 5 dvd 's

dan moet ik eigenlijk geen backup meer maken

met die herstel cd en de recovery zou dat moeten goed zijn dan ?

edit
die is een hele backup aant maken van de c schijf zie ik want ik zie mozila firefox bij momenteel uitvoer

ik ga die backup annuleren denk ik
 
Nee, je krijgt enkel "help", bij de andere heb je bovenaan een paar functie knoppen waaronder verwijderen. Bij die recovery partitie heb ik dit niet. Ik heb dan onze beste vriend google geraadpleegd en het is zoals onze vriend Mik aangaf, als je die partitie verwijderd, start de pc niet meer op. Die heb je dus nodig. Jammer maar helaas geen windows 10 voor mijn paar maand jonge netbookje. Begrijp eigenlijk niet waarom er 16GB nodig is voor een windows op een systeem te zetten maar dat staat tussen de vereisten op die site dat Qtex hier ergens gepost heeft.
 
@ raymon
je kan de backup annuleren ..
maar ga je de recovery dvd's gebruiken denk er dan aan dat je dus de pc terug zet naar de fabrieksinstelling .
denk er ook aan dat waarschijnlijk de ingebakken licentie vervangen word doordat je dus een upgrade gaat doen van de Windows 10
**echter ben ik daar niet 100% zeker van ... dus neem je voorzorgen en maak in plaats van een backup je een systeemkopie aan ( image ).
beter er één te hebben dan er achteraf spijt van te hebben .
**wil je toch geen image aanmaken dien je de huidige licentie te achter halen die in je bios aanwezig is !
 
Na 48 berichten, waarmee ik het trouwens volledig eens ben met wat hier werd gezegd, wil ik toch nog eens vermelden dat ik met mijn SSD'tje van 100 GB, waarvan 96 GB bruikbaar geen enkel probleem heb. Bovendien zie ik niet in waarom je dit zou moeten vergrootten. Ik heb behalve Windows er nog eens 144 programma's bijstaan incl. mijn mail.

Ik heb AL de rest op een D-drive staan (dat kan ook een D-partitie zijn op een grote schijf.)
Nu plaats ik hierna wat in onze laatste TopTips ook staat:

Persoonlijke bestanden zijn het best gescheiden van je systeembestanden.
Het is zeer belangrijk om er voor te zorgen dat je persoonlijke gegevens (zoals Documenten, Afbeeldingen, Video's, E-mail, Contactpersonen, …) gescheiden zijn van je systeembestanden door ze naar een aparte schijf of toch minstens op een andere datapartitie te zetten. Te dikwijls worden de persoonlijke bestanden opgeslagen samen met Windows, midden tussen de systeembestanden van het besturingssysteem. Dat is niet alléén de minst praktische opslaglocatie, maar bovendien erg gevaarlijk wanneer er iets mis gaat!
Het periodiek uitvoeren van een back-up van de persoonlijke gegevens wordt veel eenvoudiger omdat de datapartitie er ver van af blijft bij het her-installeren van Windows of zijn Image/Systeemkopie* - mocht dat nodig zijn.

► Een aparte schijf- of datapartitie heeft dus grote voordelen, bv. wanneer Windows niet meer wil opstarten!
Door op de Data-schijf of -partitie een eigen persoonlijke map aan te maken en te voorzien van een duidelijke naam, bijvoorbeeld D:\Je_Naam en daar onder de mappen Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek, Mijn Video’s, enz., staan de persoonlijke gegevens veel veiliger en overzichtelijker op je Pc.
Je verplaatst deze mappen het gemakkelijkst van C: naar D: met Ctrl+X en Ctrl+V ofwel met de officiële Windows Locatie/Verplaatsen-functie

Zo werkende is een kleine Systeemdrive geen enkel probleem. Ik heb nog ruimte over, want alles samen is het niet meer dan 54 GB.

Bekijk het toch ook even zo.

WW
 
@ Wawa das allemaal goe en wel , je tip is zelfs beter dan goe ..
maar de reden dat CVE dit vroeg om de C te vergroten was dan ook omdat er maar een SSD aanwezig is van amper 32Gb ..
van deze 32Gb gaat er 8Gb naar een herstel partitie ...de Windows 10 heeft er 16 Gb nodig
lees de systeemvereisten maar eens door voor de Windows 10

@ Cve die app vind je nergens .. heb er gisteren al de ganze dag naar gezocht om deze dan ook hier neer te zetten !



*Informatie over Windows-aanbiedingen

Windows 10 is tijdelijk verkrijgbaar als gratis upgrade voor in aanmerking komende apparaten met Windows 7 en Windows 8.1 (inclusief apparaten die je al hebt).
Wij streven ernaar dat de meeste van deze apparaten in aanmerking komen, maar er gelden bepaalde hardware/software-vereisten en de beschikbaarheid van functies kan per apparaat verschillen.
De beschikbaarheid van de Windows 10 upgrade voor Windows Phone 8.1-apparaten varieert per hardwareleverancier of telecomprovider.
Apparaten moeten op internet zijn aangesloten en Windows Update moet zijn geactiveerd.
Er gelden mogelijk ISP-tarieven.
Windows 7 SP1 en Windows 8.1 Update zijn vereist.

Enkele versies zijn uitgesloten:
Windows 7 Enterprise, Windows 8/8.1 Enterprise en Windows RT/RT 8.1.
Klanten met Active Software Assurance in volumelicenties kunnen profiteren van zakelijke upgrade-aanbiedingen die buiten de normale upgrade naar Windows 10 vallen.
Bezoek de website van de fabrikant of de Pagina met Windows 10-specificaties voor informatie over compatibiliteit en andere belangrijke informatie over de installatie.

bron
 
Laatst bewerkt:
Na 48 berichten, waarmee ik het trouwens volledig eens ben met wat hier werd gezegd, wil ik toch nog eens vermelden dat ik met mijn SSD'tje van 100 GB, waarvan 96 GB bruikbaar geen enkel probleem heb. Bovendien zie ik niet in waarom je dit zou moeten vergrootten. Ik heb behalve Windows er nog eens 144 programma's bijstaan incl. mijn mail.

Ik heb AL de rest op een D-drive staan (dat kan ook een D-partitie zijn op een grote schijf.)
Nu plaats ik hierna wat in onze laatste TopTips ook staat:

Persoonlijke bestanden zijn het best gescheiden van je systeembestanden.
Het is zeer belangrijk om er voor te zorgen dat je persoonlijke gegevens (zoals Documenten, Afbeeldingen, Video's, E-mail, Contactpersonen, …) gescheiden zijn van je systeembestanden door ze naar een aparte schijf of toch minstens op een andere datapartitie te zetten. Te dikwijls worden de persoonlijke bestanden opgeslagen samen met Windows, midden tussen de systeembestanden van het besturingssysteem. Dat is niet alléén de minst praktische opslaglocatie, maar bovendien erg gevaarlijk wanneer er iets mis gaat!
Het periodiek uitvoeren van een back-up van de persoonlijke gegevens wordt veel eenvoudiger omdat de datapartitie er ver van af blijft bij het her-installeren van Windows of zijn Image/Systeemkopie* - mocht dat nodig zijn.

► Een aparte schijf- of datapartitie heeft dus grote voordelen, bv. wanneer Windows niet meer wil opstarten!
Door op de Data-schijf of -partitie een eigen persoonlijke map aan te maken en te voorzien van een duidelijke naam, bijvoorbeeld D:\Je_Naam en daar onder de mappen Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek, Mijn Video’s, enz., staan de persoonlijke gegevens veel veiliger en overzichtelijker op je Pc.
Je verplaatst deze mappen het gemakkelijkst van C: naar D: met Ctrl+X en Ctrl+V ofwel met de officiële Windows Locatie/Verplaatsen-functie

Zo werkende is een kleine Systeemdrive geen enkel probleem. Ik heb nog ruimte over, want alles samen is het niet meer dan 54 GB.

Bekijk het toch ook even zo.

WW

Afhankelijk van de applicaties die je lopende hebt, kan het zijn dat er tijdelijk zaken weggeschreven worden naar Uw C:. Indien je geen overschot hebt, loop je tegen een onderbreking aan. Die 4GB, is te weinig. Ik geef liever iets meer uit om veilig te zitten.
Vandaar ook dat ik die 240GB van de hand heb gedaan. Bij filmmontage kon ik niet verder. Zelfs niet met die 16GB DDR geheugen die er in zit.
 
32 GB is inderdaad te weinig, zelfs met de programma's op D. Dat had ik niet gelezen, maar mijn aanbevelingen zullen misschien wel anderen inspireren.

En met filmmontage kan het inderdaad anders zijn. Ik wist ook niet dat Mik in die 'industrie' zat...
 
nieuwe werkwijze updaten...

nieuwe werkwijze updaten...

er zijn 3 optionele updates komen aankloppen ...deze hebben de KB nummers 2976978 , 3050267 , 3068708 .
sinds dat je je geregistreerd heb voor de Windows 10 is er iets veranderd in de wijze waarop deze zich aanbieden ...
eerst zag je dat er updates waren ...
nu echter dien je op de vermelding " alle beschikbare updates weergeven " te klikken om te zien of er update's zijn !
*een herstarten van het systeem is noodzakelijk om deze te configureren !
 
@ raymon
je kan de backup annuleren ..
maar ga je de recovery dvd's gebruiken denk er dan aan dat je dus de pc terug zet naar de fabrieksinstelling .
denk er ook aan dat waarschijnlijk de ingebakken licentie vervangen word doordat je dus een upgrade gaat doen van de Windows 10
**echter ben ik daar niet 100% zeker van ... dus neem je voorzorgen en maak in plaats van een backup je een systeemkopie aan ( image ).
beter er één te hebben dan er achteraf spijt van te hebben .
**wil je toch geen image aanmaken dien je de huidige licentie te achter halen die in je bios aanwezig is !

het gaat er van komen hoor zal nog wel even duren
ik had van middag een backup van mijn systeem proberen te maken zat op 50 procent heb per ongeluk aan de draad van externe schijf
gekomen viel het contact uit

moet het nu terug doen ga het effe laten rusten komt wel in orde denk ik (lachen)
(nar)
 
Even een update over mijn netbookje, het is geen SSD maar een eMMC, wat dit dan is weet ik niet, maar naar wat ik lees is het allemaal zoals ik het al vermoede gesoldeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan