Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
deze morgen toen ik de desktop opstartte viel het me niet direct op ...
maar in de taakbalk rechts onder staat er een Windows logo ...
toen ik er met mijn crusor over ging bleek het om de upgrade Windows 10 te gaan ....
neem je voorzorgen en scan eerst je pc volledig zodat deze vrij is van dergelijke besmetting ..
maak daarna een image aan van je huidig systeem ...anders kan je niet terug tenzij een nieuwe installatie .

**het rare hieraan is het feit dat deze dus niet vermeld staat via de Windows update ...!

Ashampoo_Snap_2015.06.01_07h02m37s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
Qtex, is het dit wat je wil zien? Mij gaat het om die 8GB partitie.

het is inderdaad dat wat ik wilde zien ...
deze herstel partitie van 8Gb was er volgens mij niet standaard ...
deze werd eerder door een ander aangemaakt .. of vergis ik me hier in !

in elk geval kun je deze aan de C toevoegen indien dit gewenst is ....
neem je voorzorgen en kopieer deze eerst naar de SD kaart indien je deze alsnog wil behouden ! ( eigenlijk heeft dit weinig zin !* omdat je gaat upgraden !)

*wil je deze toevoegen aan de C dan dien je er eerst met rechts op te klikken en je kiest hier om deze te verwijderen ...je verkrijgt nu een niet toegewezen ruimte ..
nu rechts klik op de C en je kiest hier vergroten of uitbreiden !
maak de C groter met de niet toegewezen ruimte
 
Moest dit van mij zijn, ik koop voor ongeveer een 50€ een schijfje van 500Gb. (Als je wacht tot de soldenperiode, ik heb in de vorige solden bij Mediamarkt een 500GB gekocht met een externe schijf voor 35€) . Daarop zou ik een clone maken van de C:.Haal de schijf uit de interne bay en je kan hem achteraf gebruiken als interne schijf. Hierna de nieuwe schijf in het systeem zetten.
Met zo een klein schijfje vermoed ik dat je voortdurend tegen de grenzen zult aanlopen.
De externe schijf was zelfs voorzien van een USB 3.0 aansluiting voor die 35€.
 
ik heb de upgrade voor mijn laptop windows 7 ook maar besteld
met de test zou mijn teminale server driver en terminale server muis driver waarschijnlijk niet goed meer werken

moet ik de drivers dan update ?
 
@ Qtex, die 8 GB stond er standaard op hoor, daar is niet aangekomen geweest. Is dat zo gemakkelijk te verwijderen met een paar muisklikken?

@MIK, het is een cloudbook, er zit hierin NIETS dat werkelijk draait. Er steekt zelfs geen fan in, geen HDD. Het is onderaan behalve dan 2 kleine uitsparingen voor de speakertjes helemaal dicht.
 
@ Qtex, die 8 GB stond er standaard op hoor, daar is niet aangekomen geweest. Is dat zo gemakkelijk te verwijderen met een paar muisklikken?

inderdaad ...maar nu jij vermeld dat dit een cloudbook is (daar ik deze nooit gebruikt heb twijfel ik er nu wel aan of dit ook zelfs maar mogelijk is !)

de tip van Mik is opzich niet slecht maar ik zou dan eerder een SSD insteken van laat ons zeggen 64GB ( het dubbele van dat je nu heb ).
**enerzijds denk ik niet dat men deze cloudbook kan open doen !
 
@ Qtex, die 8 GB stond er standaard op hoor, daar is niet aangekomen geweest. Is dat zo gemakkelijk te verwijderen met een paar muisklikken?

@MIK, het is een cloudbook, er zit hierin NIETS dat werkelijk draait. Er steekt zelfs geen fan in, geen HDD. Het is onderaan behalve dan 2 kleine uitsparingen voor de speakertjes helemaal dicht.

Laat me toe te twijfelen. Een geheugen van dit formaat zou Uw cloudbook extreem duur maken volgens mijn mening. Heel misschien is er een SSD in.
Hoe oud is Uw cloudbook?
 
Laat me toe te twijfelen. Een geheugen van dit formaat zou Uw cloudbook extreem duur maken volgens mijn mening. Heel misschien is er een SSD in.
Hoe oud is Uw cloudbook?

Mijn cloudbook is amper een paar maand oud Mik, het is inderdaad een SSD die erinsteekt van 32GB. Het is het goedkoopste dat we konden vinden en het was dan nog eens eentje met windows, eentje (netbookje) met android was 20€ duurder, dus heb ik voor de windows gegaan. Ben er wel heel tevreden mee, Je kan niets upgraden, de RAM is 2 gig en is gesoldeerd en je kan dus niet gewoon een latje vervangen door een ander met bv wat meer geheugen, want de processor en moederbord kan bv 4 gig aan, en toch hebben ze er maar 2 in gestoken. Waarom is mij ook een raadsel.
 
inderdaad ...maar nu jij vermeld dat dit een cloudbook is (daar ik deze nooit gebruikt heb twijfel ik er nu wel aan of dit ook zelfs maar mogelijk is !)

de tip van Mik is opzich niet slecht maar ik zou dan eerder een SSD insteken van laat ons zeggen 64GB ( het dubbele van dat je nu heb ).
**enerzijds denk ik niet dat men deze cloudbook kan open doen !

Jawel die kan open. Je kan er niets aan veranderen. De RAM is erin gesoldeerd en de SSD geloof ik ook, maar daar ben ik niet zeker van. Heb hem nog niet open gedaan.
 
teminale server driver en terminale server muis driver
heb gaan zien op mijn laptop terminale server gebruik dat niet mijne euro viel niet dat het een netwerk is in vlaams

heb een herstel schijf gemaakt
en ben nu een backup aan't maken
heb nog een vraagje hoe dikwijls moet ik die backup bijwerken hoe doe ik dat eigenlijk ?

dat gaat lang duren heb ik gezien die backup wauw
 
heb een herstel schijf gemaakt en ben nu een backup aan't maken
heb nog een vraagje hoe dikwijls moet ik die backup bijwerken hoe doe ik dat eigenlijk ?

je bedoeld dus dat je een backup van je systeem heb gemaakt indien je de Windows 10 niet bevalt ...
heb je dan ook de opstart usb aangemaakt ?

indien je dus een volledige backup heb aangemaakt en je wilt deze gaan bijwerken dan heb ik eerder het vermoeden dat je beter een nieuwe backup moet aanmaken ...denk niet dat het mogelijk is om een bestaande backup bij te werken ...
 
Qtex, die herstelpartitie kan ik niet verwijderen. Mijn C kan ik bv dan wel weer verwijderen, maar die herstelpartitie kan ik niet verwijderen. Heel raar, maar dit is de enige waar ik niets mee kan doen. Kan er niet in kijken ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan