draadloos en toch in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een desktop met windows 7 sp. 1 en een Belkin N+ router. Telenet is onlangs geweest en heeft een modem/router geplaatst tussen de mijne en de internetverbinding. Omdat de Belkin sterker is, hebben ze deze laten staan en hun router uitgeschakeld. Nu doet zich het volgende voor : ik kan zowel bedraad als draadloos communiceren met de router. Alleen draadloos geeft dat ik een storing krijg tussen mijn netwerk en internet (in de netwerkconfiguratie een kruisje aan de rechterkant). Bedraad en draadloos tesamen lukt wel en dan krijg ik in de taakbalk wit ingevulde balkjes (trapje). Bedraad heb ik geen probleem. Ikheb ook een laptop, en die verbindt zich zonder enige moeite draadloos met mijn router en netwerk.
Tweede probleem : mijn printer (Canon mg 6150) kan ik alleen bedraad aanschakelen, draadloos reageert hij niet.In apparaatbeheer vind ik geen storingen, alles werkt perfect. Ik weet niet wat ik daar kan mee aanvangen.
 

Bijlagen

  • Snap 2012-08-03 at 14.48.27.jpg
    Snap 2012-08-03 at 14.48.27.jpg
    34.9 KB · Weergaven: 115
  • Snap 2012-08-03 at 14.49.57.jpg
    Snap 2012-08-03 at 14.49.57.jpg
    34.8 KB · Weergaven: 89
  • Snap 2012-08-03 at 16.34.14.jpg
    Snap 2012-08-03 at 16.34.14.jpg
    17.5 KB · Weergaven: 97
Ok, goed. Maar wat ik wel zie, en wat je helemaal niet mag vergelijken met de Wireless van je laptop, is een "USB" WLAN adapter. Als je een deftige PCIe (of PCI) kaart kan gebruiken in je desktop had je beter die optie genomen ipv met een USB adapter. Ik zeg niet dat die USB adapter de oorzaak is, maar ik weet wel dat de kwaliteit en bereik van die Wireless USB adapters zeer bedroevend is.
Zet die pc (met USB WiFi) eens vlak naast die router en doe de test nog eens. Want ik durf hier echt geen vergelijking maken anders...
 
Practisch gezien is dit niet haalbaar, een desktop is sowieso al lastig te verplaatsen. Misschien beter een andere driver ?

Ik begrijp je bezorgdheid, maar als je zekerheid wilt zul je toch zulke test moeten doen.
Wat je wel kan doen is je draadloze router verplaatsen (ipv de desktop) voor deze test. Deze heeft de bekabelde "WAN" (internet) poort niet nodig om een interne netwerktest te doen. Dus je kan deze verplaatsen naast je desktop, met enkel en alleen de voedingskabel aangesloten, dus geen UTP netwerkkabels nodig. Connecteer dan draadloos met je laptop EN met je desktop naar de draadloze router. Doe dan de ping test opnieuw van post #9. Controlleer wel je IP adressen! Mogelijk zijn deze verandert.
 
je vermelde dat de telenet technieker is langs geweest ...deze hebben een nieuwe modem/router geinstalleerd ,
wellicht een Wireless modem 3.0 (DOCSIS).
je vermeld dan tevens dat de technieker de draadloze router heeft uitgezet om jouw betere belkin router te gebruiken ....((opzich vind ik dit raar dat de technieker dit zelf voorstelde ))
heeft de technieker zich dan ingelogt met jouw inlog gegevens om de draadloze uit te zetten ....dit dien je te controlleren ..
surf naar mijn www.telenet.be log je in met de inlog gegevens jouw meegedeeldt door telenet zelf ..
( hier niet openbaar maken )
klik dan links in het menu op de button " internet " klik verder op draadloos ...of instellingen
er springt hier een ander scherm op, zoals je hier kunt zien staat deze bij mij al uitgeschakeldt..
Bekijk bijlage 9175
indien hier nu bij u ingeschakelt vermeld word dien je deze uit te zetten ....
bevestigen met bewaar ...(niet vergeten )
***indien deze dus bij u ingeschakelt stond dan heeft de technieker zijn werk maar half gedaan !!!!
 
ik ben vandaag met een overbuurvrouw naar de eurosys (telenet winkel ) geweest , een digibox gaan halen en deze bij haar geinstalleerd ...

heb daar het probleem van hier aangehaald ...
de technieker zei me dat de router van de docis kan uitgezet worden maar dat je dan met de belkin router een draadloze verbinding dient in te stellen (SSID)
en een kabel dient te verbinden van de telenet modem ( Docis 3 ) naar de Belkin router.
dan moet de verbinding optimaal zijn ..
 
Laatst bewerkt:
Routing zit waarschijnlijk wel goed aangezien de laptop geen problemen heeft. Maar die WiFi USB stick spreekt voor mij boekdelen e. Zo'n ding is echt beperkt in bereik. Ingebouwde antennes op zo'n kleine oppervlakte, kan gewoon niet goed werken. En zeker niet met 802.11N.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan