Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik moest daarstraks een document scannen naar de pc via wifi en ik kreeg de foutmelding "de gescande bestanden kunnen niet worden opgeslagen op pc".
Op het toestel (printer) stond er is een communicatiefout opgetreden.

Printen via wifi ging zonder problemen dus er is zeker verbinding tussen pc en scanner/printer.
Heb nog eens met wifi wachtwoord ingegeven en software terug hersteld maar niets hielp.
De voorbeeldscan kwam wel te voorschijn op mijn laptop!!

Kunnen jullie me helpen aub

5a70f651efab1-Probleem_scanner.jpg


greets

ed
 
Soms is er een standaard map opgegeven in de instellingen. Bestaat deze map niet meer zou je zo'n melding kunnen verwachten.

Ook kan de wifi verbinding slecht zijn en dus even weggevallen zijn.
 
hoe weet ik waar die map juist moet staan die staat nu tussen mijn documenten terwijl die vroeger inderdaad ergens anders stond,
maar ik kan ze nu niet knippen en verplaatsen
hoe doe ik dit of waar kan ik die instellingen vinden
de wifi is perfect want hij print direct op aanvraag

ed
 
mijn gescante documenten , pdf's komen in de map " mijn scans " te staan en deze is dus een sub map van mijn documenten ..de scans komen dus niet rechtstreeks in mijn documenten terecht .
 
ik heb alle software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd alles werkte gewoon maar mijn scan documenten staan nu gewoon in de map documenten en niet in de map mijn gescande documenten, weet er iemand hoe ik die daar in kan krijgen?

ed
 
ik heb alle software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd alles werkte gewoon maar mijn scan documenten staan nu gewoon in de map documenten en niet in de map mijn gescande documenten, weet er iemand hoe ik die daar in kan krijgen?

ed

In de topicstart heb je een afbeelding geplaatst, daar zie je bijna links onderaan staan: Map Documenten.
Verander dat daar naar de map waar je de scan's wilt opslaan.

Zie hieronder mijn Engelstalige afbeelding Folder Documents

bg5a.png
 
Skippy ge kunt het nu geloven of niet maar het scannen lukt weer niet, zelfs met de laptop naast de scanner en het wifi tekentje is helemaal vol,
het rare is i
k kan wel een voorbeeldscan maken maar een echte gaat niet, het kan niet op de pc worden opgeslagen
weet jij nog meer raad?

5a7395b870837-scannen.png
 
Dan begin ik toch te twijfelen dat het apparaat zelf defect is en dat is waarschijnlijk iets in de electronica en niet softwarematig. Hardwarematig dus.

Probeer het eens via een kabel, doet hij het dan wel goed ?
 
ga eens naar start en scrol in de lijst programma's naar beneden tot je de Windows 10 app "scanner " vermeld zie staan ...open deze dan door er op te klikken ... klik in het menu aan de linkerkant op "meer weergeven " ..klik verder in het venster bestand opslaan in (note je dient op de gekleurde koppeling te klikken ) en je kan aangeven nu waar men deze wenst op te slaan ...
*in de afbeelding hieronder staat hier in het linker plaatje nu hetzelfde als bij u " Documenten " in het rechtse zie je dat dit gewijzigd werd ...
3ec42b833c-Ashampoo_Snap_2018.02.02_05h42m06s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
nu wil hij niet meer printen ook, via usb wel
alhoewel ik had al zoveel printopdrachten in de rij dat ik nu niet weet of het via wifi was of via usb
nu blijven die printericoontjes in mijn werkbalk rechts onder staan, enig idee hoe ik die weg krijg?
heropstarten helpt niet

ed
 
je bedoeld nu de opdrachten in wachtrij..deze kun je annuleren en daarop ook verwijderen .

bedoel je nu dat je niet meer kunt printen omwille dat je bericht #11 heb opgevolgt .. indien zo begrijp ik het niet ...de scan functie heeft niets met het printen te maken .. overigens dat de wachtrij blijft hangen heeft waarschijnlijk met de print spooler te maken of anders dat de printer off-line staat ... is dit laatste het geval dien je deze on-line te zetten .
 
nee Qtex het de wachtrij van mijn documenten heeft niets met dit van u te maken,
dit van u vind ik niet onder de map programma"s; niets van windows 10 app scanner
gisteren na mijn kon hij weer printen maar scannen dezelfde boodschap kan niet op de pc worden opgeslagen?
kan nu direct niet meer antwoorden moet gaan werken tot 23h en morgen ook
ik volg jullie op
thanks
zie die app scanner ergens anders qtex?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan