Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste pc.tutsers. Ik heb graag advies over het volgende probleem. Omdat ik nog een behoorlijk aantal floppy's heb wil ik die nog eens bekijken. Ik heb een losse floppydiskapparaat gekocht, met usb.aansluiting gekoch van het merk König. Helaas krijg ik dat ding niet aan de praat. Onder apparaatbeheer staat die genoemd en krijg de mededeling "dat het apparaat correct werkt". Andere driver geïnstalleerd maar dat levert niets op. Krijg steeds de mededeling dat de floppy geformatteerd moet worden. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Je zou denken dat USB apparaten Plug and Play zijn, maar dat is niet altijd het geval.

Ook ik heb hier ook een Iomega Floppy Diskdrive in gebruik die het niet doet zonder deze eerst te installeren met een setup bestandje in de compabiliteits modus.

Heeft u er een cd rom bijgekregen met een installatiebestand ?
 
Ik volg de mening van lange pier hier. Kans is zeer reëel dat die floppy's gewoon nietmeer te lezen zijn. Waarschijnlijk liggen die al 10 jaar ergens opzij... Die dingen hadden vroeger toen ze actueel waren al dikwijls problemen, laat staan 10 jaar later. Ik zou zeggen, blijf proberen. En eventueel eens eentje formatteren en zien of ze dan wel te lezen en schrijven zijn. Welliswaar niet betrouwbaar meer...
 
Hallo Lange Pier. Bedankt voor je adviezen. Ik heb gekeken op de genoemde sites maar helaas. Niets werkt. Ik wist trouwens niet dat die floppys verouderen en daardoor onbruikbaar worden. Ik wilde alleen nog eens oude foto's zoeken die daarop opgeslagen zijn. En wat Morse betreft heb je gelijk, de moderne communicatiemiddelen hebben morse overbodig gemaakt maar als alles uitvalt is Morse je laatste verbinding.
 
ik krijg ook dikwijls bij usb stick schijf formatteren (denk dat het bij mij komt dat ik ze ook gebruik voor mijn tablet)

als ik mijn usb stick in een andere aansluiting steek, dan werkt het wel
 
Ik heb ook zo'n usb floppy drive. Die van mij doet het zonder de installatie van specifieke drivers (is van het merk Compaq).
Momenteel gebruik is het bijna uitsluitend nog om oude floppies te wissen en heel af en toe om iets te recupereren.
Het uitlezen van deze oude floppies lukt maar in zeldzame gevallen, meestal zijn ze onleesbaar geworden en sommigen willen zelfs niet meer geformateerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan