Fout bij het openen van een xlsx document (Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heb plots volgende fout:
Verschillende documenten, zowel op bureaublad als in de verkenner, geopend en bewerkt. Dit doe ik dagelijks.
Wil weer een Excel document openen en krijg een melding "fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma". Dit is dan verder bij alle Excel documenten zo. Met Word geen probleem.
Heb dan toevallig vastgesteld dat ik eerst Excel moet openen en dan pas kan ik de documenten wel openen. Is Excel terug gesloten komt de fout terug. Dan is verder werken wel omslachtig.
Heropstarten helpt niet. Virusbeschermer (Kaspersky Total Security) uitschakelen helpt niet.
Eén keer ging het plotseling wel terug allemaal maar dat was tijdelijk.
Werk in Windows 7 Ultimate en met Office Pro 2010 64 bit. Die is er ongeveer 4 weken opgezet. De vorige versie Office Pro 2007 staat er nog op. Dat zou geen probleem zijn volgens de installateur.
Kan gelukkig mijn documenten bewerken maar het is vervelend telkens eerst Excel te moeten openen.
Ligt het aan Windows of aan Microsoft Office 2010 ?
 
Intussen eens nagedacht, gratis.... ja....

Is alles zomaar gratis een goede gift? Menig raadgeving maakt mij daar attend op. Een gratis overschakeling of een legitieme aankoop met plaatsing? Welk zijn de reactie tot nu toe over al die (gratis) versies? Voor niets gaat de zon nog op.
 
Intussen eens nagedacht, gratis.... ja....

Is alles zomaar gratis een goede gift? Menig raadgeving maakt mij daar attend op. Een gratis overschakeling of een legitieme aankoop met plaatsing? Welk zijn de reactie tot nu toe over al die (gratis) versies? Voor niets gaat de zon nog op.
Er zijn duizenden computers gratis over gegaan van Win 7, Win 8 en Win 8.1 naar Win 10. Wat is eigenlijk u probleem? Zou je er het liefst voor betalen dan? Mij niet gelaten hoor, ga gerust je gang. Maar weet dat het gratis en voor niets kan. Qtex, mijn pc zijn zo overgestapt naar Win 10, geen enkel probleem mee gehad tot op heden. En ik ben zeker dat er hier op het forum nog wel meer zijn waarvan hun pc zo aan Win 10 zijn gekomen. Denk dat MIK zijn pc ook zo aan Win 10 is gekomen, maar daar ben ik niet zeker van. Die van mij kwam uit de doos met Win 8.1, nu draait hij moeiteloos Win 10.
 
De gratis overstap via het Media Creation Gereedschap lijkt mij inderdaad probleemloos. Velen gingen ons voor.

Maar de aankomst bij Windows 10 lijkt mij wèl een probleem. Het stond mij vanaf dag 01 tegen en ik heb het ooit 20 minuten uitgeprobeerd. (Neen, bedankt).

Windows 10 is een nog erger dwangsysteem dan Windows 7, en je leest er weinig goeds over. Hoewel de problemen natuurlijk wel meer aandacht krijgen dan dat wat goed gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan