Windows 7 Fout bij het openen van een xlsx document (Excel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Heb plots volgende fout:
Verschillende documenten, zowel op bureaublad als in de verkenner, geopend en bewerkt. Dit doe ik dagelijks.
Wil weer een Excel document openen en krijg een melding "fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma". Dit is dan verder bij alle Excel documenten zo. Met Word geen probleem.
Heb dan toevallig vastgesteld dat ik eerst Excel moet openen en dan pas kan ik de documenten wel openen. Is Excel terug gesloten komt de fout terug. Dan is verder werken wel omslachtig.
Heropstarten helpt niet. Virusbeschermer (Kaspersky Total Security) uitschakelen helpt niet.
Eén keer ging het plotseling wel terug allemaal maar dat was tijdelijk.
Werk in Windows 7 Ultimate en met Office Pro 10 64 bit. Die is er ongeveer 4 weken opgezet. De vorige versie Office Pro 7 staat er nog op. Dat zou geen probleem zijn volgens de installateur.
Kan gelukkig mijn documenten bewerken maar het is vervelend telkens eerst Excel te moeten openen.
Ligt het aan Windows of aan Office?
 
Ik raad een nieuwe installatie van Windows 7 nergens aan. Ik refereer alleen naar de activatie van Windows 10.

Privacy is allemaal wat overroepen. En kan je ook aanpassen zodat minimale hoeveelheid gegevens worden doorgestuurd.

Drivers kan je inderdaad best van de fabrikant halen. Maar voor een leek kan dit soms verkeert uitdraaien, waardoor standaard Microsoft aangeboden drivers, the next best thing is.

Classic shell is een optie, maar het menu van Windows 10 is naar mijn mening nog aanvaardbaar. Ok, ik had sommige dingen ook liever anders gezien.

Backup in the cloud. Welke veiligheid?
Privacy...? Ieder zen eigen mening. Maar persoonlijk vind ik dit allemaal zwaar overroepen. Zoals al aangegeven indien encryptie ben je veilig. Daar zit echt niemand uren of jaren tijd te spenderen om een AES256 encryptie te kraken met supercomputers voor enkele vakantiefoto's. Toepasselijk woord hier is paranoia.
Redundantie/backup van data? De gratis aangeboden diskspace is hierin meestal beperkt ja. Maar soms nog vele male beter dan een eigen disk die ergens is een schuif ligt en (onwetent) op falen staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan