Functie "canvas size" in de versie 4.0.9 niet te vinden... zoek alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,

En beide versies installeren naast mekaar, kan spijtig genoeg niet.
Een work around zou de oplossing kunnen zijn. Zoals met de rechthoek een veld selecteren binnen de afbeelding, dan selectie omkeren en die dan deleten ?

Mvg. José.
 
Vooralsnog zit er niets anders op dan te wachten tot de makers eventueel een update uitbrengen waarbij dit wel mogelijk is.
Of overschakelen naar een ander programma dat dit wel ondersteund.

Lijkt bij geen vreemde mogelijkheid om het canvas te resizen, zou in elk bewerkingsprogramma aanwezig moeten zijn.
 
Hi,

Heb dan maar de Paint.net versie 3.0.10 geïnstalleerd en de YouTube tutorial https://www.youtube.com/watch?v=4_9LbIfizjU (spijtig genoeg zonder geluid) gevolgd. Het resultaat opgeslagen als .png file. Ik verwachtte eigenlijk dat die roos op een transparante achtergrond te zien zou zijn. Deze is wit. Is dat normaal ? En bovenal hoe gebruik je dan verder deze file om die te combineren met een andere texture of foto als achtergrond ? Niet heel duidelijk. Kan je eventueel enkele screenshot posten ?

Mvg. José.
 
Kijk eens goed wat ze bij ongeveer 1 minuut 40 doen.
Daar vullen ze een witte achtergrond. Logisch dat je als je het opslaat dan een witte achtergrond hebt.

Sla je deze stap over bij 1:40 en laat de achtergrond transparant en je slaat de roos op als png, zal de achtergrond transparant / doorzichtig moeten zijn.

Probeer maar eens.
 
Hi,

De file ziet er goed uit, maar als ik die open in een viewer (vermoedelijk die van microsoft) dan is die niet transparant maar zwart. Ik heb dan eens geprobeerd in Paint Shop Pro en daar wordt de .png-file correct getoond. Je moet er maar op komen hé.

Mvg. José.
 
Dat klopt, Microsoft maakt niet de beste viewer, veel viewers hebben hier trouwens last van.
Je zou eens kunnen proberen de png te openen met de Browser. Dit zou goed moeten gaan.
Ook bijvoorbeeld een gif bestandje met bewegende beelden wordt goed vertoond via de Browser. Geen enkele viewer kan dit volgens mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan