Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond,
sinds 3 dagen kan ik geen verbinding meer krijgen met internet op mijn asus N61ja-JX046X model A4N0AA136798157
Bij controle kreeg ik de opdracht te klikken op de internet optie heb ik gedaan. Op FN en F3 ook geprobeerd met Fn maar er gebeurd niets . Ik heb hem opgestart in veilge modem maar daar deeg hij ook niets . DE laptop is draadloos en mij Destop van HP staat op een startkabel ?
Heeft u enig idee wat ik kan doen? \Ik dacht misschien de router even stopzetten? maarja dan ben ik als 76 jarige een beetje bang dat er dan iets mis gaat met de Desstop.
. ik heb al even op u site gekeken maar kon niet iiets dergelijks vinden.
Vriendelijke groet Elegance
 
Om de situatie een beetje te schetsen, corrigeer me als dit fout is;
Je hebt een laptop die draadloos werkt en een desktop die via een UTP kabel aangesloten is op een router.
En je hebt geen internet verbinding met je laptop maar wel met je desktop (die via een UTP kabel verbonden is)?
Welke router gebruik je aub (merk en model)?

Open op je laptop en je desktop een command prompt scherm en typ onderstaand commando in, laat ons daarna even het resultaat weten.
ipconfig /all
 
Dank voor u antwoord Ik heb net kunnen kijken
Dit zijn de gegevens die ik onder de Router zag staan
Router is een Sitecom
6B2F54
SN.099217613
Jo5RQ0ZYWTF
Ik heb van alletwee de computers gedaan wat u mij vroeg en heb het in woord geplaats Maar ik kan die niet als bijlage verzenden he? Maar zou u mij dan willen laten weten wat u vraag daar over is er staan zoveel dingen in.gr, Elegance
 
Je kan de inhoud van zo een command prompt scherm kopiëren en plakken hier.
Je klikt op het command prompt icoontje in de linker bovenhoek en selecteerd bewerken (edit).
Dan kan je de tekst eerst "markeren" en daarna "kopiëren". Hier een screenshot voor je een idee te geven (engelstalig wel...)
Daarna "plak" je die tekst hier in een antwoord (control-V).
ipconfig.jpg
 
IK snap echt wat de bedoeling is en heb het stap voo rstap zo gedaan echter met Control 4 doet hij helemaal niets dan kopier ik het en plak het maar dan is het een heel lange tekst. Komt nog bij sal dat was gelukt dat het op de Laptop niet gaat want daar heb ik dus geen internet op he
 
Je krijgt via IPCONFIG /ALL gegevens terug ivm je netwerkverbinding. Ik had graag gezien of de informatie die je verkrijgt op je laptop vergelijkbaar is met die van je desktop. Indien er een actieve verbinding is krijg je bepaalde waarden terug voor de velden
IPv4 Address
Subnet Mask
Default Gateway
DHCP Server
DNS Servers

Dit is de belangrijkste info eigenlijk. Indien er geen actieve verbinding is (wat mogelijk is voor de laptop), ga je deze gegevens ook niet te zien krijgen, maar gaat er iets staan zoals "Media disconnected".
 
Sory ik doe echt mijn best . maar ik kom er niet uit,
op een zelfde vraag van u geeft die wel 3 keer antwoord de ene keer met nee ,en dan weer met ja.
kan ik het soms ergens naar tpoezenden als zipje of als bijlage?
 
Sory ik doe echt mijn best . maar ik kom er niet uit,
op een zelfde vraag van u geeft die wel 3 keer antwoord de ene keer met nee ,en dan weer met ja.
kan ik het soms ergens naar tpoezenden als zipje of als bijlage?

Op dit forum kun je bijlagen meesturen door op Uitgebreide Editor te klikken. Niet alle bestandsextentie worden ondersteund, maar een zip of rar bestand kan wel.
 
Bedankt. Net even bekeken. Je draadloze verbinding is niet actief op je laptop.
Je moet dus terug een verbinding opzetten met die Wireless router.

Je hebt daarvoor volgende informatie nodig:
- De SSID (de naam van je wireless router die je in de lijst van je draadloze netwerken ziet)
- Je wachtwoord (indien beveiligd, wat zou moeten)

Ik weet niet of je die draadloze verbinding zelf opgezet hebt of iemand dat voor jou gedaan heeft?
 
Dat had een cursist van mij gedaan. maar morgen ga ik kijken of ik het zelf kan . Ik ben zo blij dat het niet mijn netwerkkaart is want dat vertelde die curcist vanmiddag. Heel veel dank he hartelijke groetjes Annet
 
Let op, het is niet uitgesloten dat die wireless netwerkkaart van je laptop defect is.
Ga anders eens naar je configuratie scherm, en ga dan naar "systeem" (onder systeem en beveiliging).
Klik dan links in het menu op "hardware beheer".
Je krijgt dan een overzicht van de hardware in je laptop. Indien er bij je netwerk adapters ergens een geel uitroepteken bijstaat, of zelfs een rood kruis, dan is er een hardware probleem.
 
router

router

Goede avond,
sinds 3 dagen kan ik geen verbinding meer krijgen met internet op mijn asus N61ja-JX046X model A4N0AA136798157
Bij controle kreeg ik de opdracht te klikken op de internet optie heb ik gedaan. Op FN en F3 ook geprobeerd met Fn maar er gebeurd niets . Ik heb hem opgestart in veilge modem maar daar deeg hij ook niets . DE laptop is draadloos en mij Destop van HP staat op een startkabel ?
Heeft u enig idee wat ik kan doen? \Ik dacht misschien de router even stopzetten? maarja dan ben ik als 76 jarige een beetje bang dat er dan iets mis gaat met de Desstop.
. ik heb al even op u site gekeken maar kon niet iiets dergelijks vinden.
Vriendelijke groet Elegance

Beste Elegance,
je kunt de router best even van de stroom halen,15 tellen ongeveer,dit heeft geen invloed op je desktop.
welke provider heb je?
Gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan