Geluid via de monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

freddie

Gast
Beste helpers,graag wil ik het volgende vragen?
Heb een beeldscherm gekregen van het type:
NEC Multisync LCD 1970 OOXP

Nu zit er onder aan het scherm een lange speaker gemonteerd waar volgens mij geluid uit moet komen.
Alleen deze doet niks.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij aub helpen.
Alle raad is welkom.

Groeten Freddie.
 
Ashampoo_Snap_2013.12.21_17h22m22s_016_.png
dit is dus een verloopstukje om van de DVI-D naar VGA te gaan
de DVI-D heeft zowel de optie om video en audio langs de kabel te versturen .
de VGA kan enkel gebruikt worden voor video (deze verstuurd dus géén audio )

dus indien ik het correct voor heb dan sluit jij de witte (DVI-D) aan op de pc en vervolgens koppel je dan een female VGA kabel aan aan deze VGA splitter die je dan vervolgens ook aansluit op je scherm..
dat is dus de reden dat je géén audio heb langs de luidspreaker.
 
|Ik begrijp het nu steeds beter.
De complete pc heb ik zo gekocht omdat deze waren afgeschreven bij een rijksinstelling.
Dus daar kan ik niet meer om raad vragen.
Voorheen werden er 2 schermen op aangesloten.
Of de speakers ooit gewerkt hebben weet ik niet,maar ik heb er in ieder geval niet meer kabels bij gekregen,behalve voor de voeding en de vga kabels voor het scherm en de splitter.
Weet alleen nu nog niet precies wat voor kabel ik nu moet kopen om de speaker werkend te krijgen.
Bedankt in ieder geval voor je reactie's

Groeten Freddie
 
indien je de splitter DVI-D naar VGA wenst te gebruiken om 2 schermen te gebruiken ... dien je 2 x een 15 pin VGA male to female kabel te gebruiken... de female koppel je aan de male van de splitter en de male koppel je aan de monitor maar dan heb je dus geen audio ..
**wil jij ook audio dien je de DVI-D kabel te gebruiken dit heb ik je eerder al meegedeeld ..
-indien je 2 schermen wenst aan te sluiten en beiden moeten ook audio hebben dan heb je een andere splitter nodig ..
jij dient dan een DVI-D male to 2x DVI-D female te gebruiken ..
Bekijk bijlage 11773

-indien je maar 1 scherm aansluit hoef je de splitter niet te gebruiken ..en sluit je enkel de DVI-D male's aan van computer naar je monitor ( ook al eerder vermeld geweest )
Bekijk bijlage 11774

**mijn gedacht is dat ze bij de Rijksinstelling nooit gebruik hebben gemaakt van de audio en daarom ook VGA kabels gebruikten ....
 
Bekijk bijlage 11771
dit is dus een verloopstukje om van de DVI-D naar VGA te gaan
de DVI-D heeft zowel de optie om video en audio langs de kabel te versturen .
de VGA kan enkel gebruikt worden voor video (deze verstuurd dus géén audio )

dus indien ik het correct voor heb dan sluit jij de witte (DVI-D) aan op de pc en vervolgens koppel je dan een female VGA kabel aan aan deze VGA splitter die je dan vervolgens ook aansluit op je scherm..
dat is dus de reden dat je géén audio heb langs de luidspreaker.

DVD-D is enkel digitaal video zoals ik eerder al vermelde. Geen audio zoals bij HDMI dus. Je vermeld hier terug dat DVI-D MET audio is?? Kan je aub een techische specificatie (document) hier aanbrengen om dit te staven?
 
Op je foto zijn 2 pluggen te zien op die box. De voedingskabel die terug naar je scherm loopt (de ronde zwarte kabel).

SAM_0492.jpg

En daarnaast de blauwe plug. Hier moet een audio kabel in, komende van de line-out van je PC.


images.jpg
Deze kabel ga je dus niet hebben, en heb je nodig voor je audio.
 
@ Ddragon
mijn surf geschiedenis word nooit opgeslagen dus de pagina terug ophalen waar dat ik gelezen had dat deze ook audio kon verzenden kan ik helaas niet .
de DVI-D stekker die je hier boven vermeld ziet doet dit nog thans wel .
de meest gebruikte DVI-D stekkers hebben een andere tekening wat betreft de pinnetjes
nu de benaming van deze stekker is in feite niet volledig , het betreft hier ook om een DVI-D stekker te gaan maar der hoort nog een letter voor te staan ...weet echter niet welke het is .
 
Wat je dus nodig hebt is een 3,5 mm audio kabeltje om de speakers met de geluidskaart te verbinden. Ik heb er denk ik hier wel 25 liggen.

Bij elke computerwinkel te koop en voor enkele eurocenten te koop op elke rommelmarkt.

minijack_stereo_cable.jpg
 
4079839.gif

DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.

DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De DVI-D-aansluiting is een tijdje de digitale standaardaansluiting geweest op consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of tv-toestellen) maar met de komst van hdmi wordt hij eigenlijk alleen nog gebruikt bij pc-monitors, omdat DVI net als de meeste monitors geen geluid ondersteunt.

TS heeft dus idd de DVI-D, maar geen enkele vorm factor van DVI heeft ooit audio ondersteund/inbegrepen.

Bron: Digital Visual Interface - Wikipedia
 
dan ben ik de gehele tijd door verkeerd geweest ...en nog thans heb ik de TS er ook op gewezen dat hij gebruik diende te maken van een mini jack kabel (zie bericht 9 )
en vanaf bericht 10 zijn we dan afgedwaald geraakt ( met we bedoelde ik dus mezelf en de TS )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan