Status
Niet open voor verdere reacties.
dag allen,
laptop acer aspire van mijn stiefzoon in handen gekregen , start niet meer op en ik hoor alleen de harde schijf tikken .
blijkbaar zitten er 2 harde schijven van 500 GB erin dus ik heb de slechte eruit gehaald en terug opgestart met één enkele harde schijf maar helaas geen windows die opstart , dan de harde schijf verwisselt in de andere connectie zelfde resultaat .
zijn reserve cd,s geeft hij ook niet meer tja wat nu te doen - kan iemand mij op de goede weg helpen
ik hoor het graag
grt
 
Zoals Lana aan geeft onduidelijk.
Als de partitie tabel corrupt is, kan
a) de schijf defect zijn (bij twee partities op een schijf).
b) een van de raid drives (stripe) zijn overleden.

Dus mogelijke oplossingen.
a) geef ons de details m.b.t. merk en type laptop,
b) kijk met een schroevedraaier hoeveel schijven er in zitten.

Succes.
 
Als je niet meer weet welke laptop je hebt.
Laat je stiefzoon eens inloggen bij Vandenborre.
Klik op My Vanden Borre.
Dan zie je uw bestellingen

Bestellingen.JPG
 
OK, ik weet nu dat er echt twee schijven in zitten, mogelijk destijds niet alles gelezen sorry.
Dan lijkt het mij een goed idee om zoals ik eerder zei, in het bios raid uit te zetten.
Dan er een SSD in te doen en een HDD.
Booten van Windows DVD en installeren op SSD.
Mocht je daar hulp bij nodig hebben dan hoor ik het wel.

Succes.
 
OK, ik weet nu dat er echt twee schijven in zitten, mogelijk destijds niet alles gelezen sorry.
Dan lijkt het mij een goed idee om zoals ik eerder zei, in het bios raid uit te zetten.
Dan er een SSD in te doen en een HDD.
Booten van Windows DVD en installeren op SSD.
Mocht je daar hulp bij nodig hebben dan hoor ik het wel.

Succes.

Een SSD is niet echt noodzakelijk, wel een duurdere oplossing dan een gewone sata schijf.
Uiteraard wel een stuk sneller dan een gewone harddisk.
Je zou nog een SSHD kunnen overwegen. Deze zijn trager dan een SSD en sneller dan een gewone HD. De prijs is iets duurder dan een gewone harddisk dus vele malen goedkoper dan een SSD.
 
SSD is niet duur.

SSD is niet duur.

Beste Lana,

Ben het niet met je eens. Voor je OS is een SSD van 80 gig al groot genoeg (65 gig OS en 15 Gig leeglaten).
Dan nog een refurbished HDD van 1 Terra en wie doet je wat. Maar zelfs brand nieuw is het goedkoper.
Je moet natuurlijk wel al je data mappen verplaatsen, maar dat stelt niets voor.

Even gezocht
  1. SSD nieuw ADATA Premier Pro SP920 ASP920SS3-128GM-C, 128 GB SSD 64,90 gratis bezorgd.
  2. HDD nieuw HGST Travelstar 5K1000, 1 TB Harde schijf 54,90 gratis bezorgd.
Totaal 119 Euro
Daarentegen:
Western Digital Black², 120 GB + 1 TB Hybride harde schijf 249,90 Euro.
Tel uit je winst.

Hieronder hoe mijn schijven er uit zien.
Die data op de SSD heb ik moeten maken om mijn 2e SSD te verkopen, wil op den duur er iets wat sneller is in zetten.
 

Bijlagen

  • Mijn schijven.jpg
    Mijn schijven.jpg
    43.6 KB · Weergaven: 95
Wat ik van dit topic begrepen heb is dat er maar 1 HD gesneuveld is.
En dan is 1x HDD nieuw HGST Travelstar 5K1000, 1 TB Harde schijf 54,90 voldoende.

Dit scheelt dan toch weer 1x SSD nieuw ADATA Premier Pro SP920 ASP920SS3-128GM-C, 128 GB SSD 64,90.

Maar uiteraard de keuze aan niccnac om te kiezen voor HD of SSHD of SSD. Het ligt er aan wat de topicstarter wil aan de hoeveelheid opslag en hoeveel geld hij er voor wil uitgeven. Daarom kan een SSHD hier het beste zijn.
 
Ik bouw nu alleen nog PC's met het OS op SSD.
Als je in Win 7 alle updates binnen hebt gehaald, is de PC met een HDD zo vreselijk traag, dat wil geen mens.
Maar het klopt TS mag zelf kiezen.
De snelheidswinst bij een hybride schijf is naar mijn mening te beperkt om daar 250 euro voor uit te geven.
 
De snelheidswinst bij een hybride schijf is naar mijn mening te beperkt om daar 250 euro voor uit te geven.

Wat een Hybride schijf betreft daar heb je een 1 TB 2.5"schijf van voor nog geen 83 euro. https://www.alternate.nl/Seagate/La...schijf/html/product/1072245?tk=11385&lk=11401 Deze schijf heeft dus tevens 8 GB snel flash geheugen aan boord.

Ik bouw nu alleen nog PC's met het OS op SSD.
Als je in Win 7 alle updates binnen hebt gehaald, is de PC met een HDD zo vreselijk traag, dat wil geen mens.
Maar het klopt TS mag zelf kiezen.

Ben het met je eens dat een snelle ssd opstartschijf een grotere prestatiewinst en performance oplevert. In al mijn pc's zitten ook ssd's als opstartschijf.

Maar het betreft in dit topic een laptop en dan is het een iets ander verhaal. Er is hierin ruimte voor twee schijven waarvan er 1 defect is. Wat doe je dan is de vraag. Ga je dan een defecte 500GB schijf vervangen door een 128 GB SSD schijf ?
Als opslagruimte niet het probleem is, is de keuze niet moeilijk. Maar heb je deze ruimte wel nodig zal je ook de goede harddisk van 500 GB moeten vervangen door een groter exemplaar om aan dezelfde opslagcapaciteit te voldoen als er een SSD van 128 GB gebruikt gaat worden.
En dan komt toch budgettair gezien een SSHD van 1 TB in beeld. Uiteraard niet zo snel als een SSD, maar een flinke prestatiewinst wat betreft de schijven die er nu in zaten.

Een goedkopere 2'5 SSHD schijf is er één van 500 GB + 8 GB flash https://www.alternate.nl/Seagate/La...schijf/html/product/1072240?tk=11385&lk=11401
 
heb toch maar bij één hardeschijf gebleven van 500gb , die is nog goed . daarna windows installatie dvd en windows 7 geinstalleerd .
bezig met alle drivers op de site van acer aan het installeren op laptob

ik krijg bij het opstarten wel altiid een beginscherm
windows 7
windows 7 set up ( EMS ingeschakeld )
 
Bedoel je dat je tijdens het booten een bootscreen krijgt met 2 opties ?

Hier kunt u een regel verwijderen met EasyBCD via de button "Edit Boot Menu"

Hier een voorbeeld met 3 bootopties:

atm3ys.jpg
 

Bijlagen

  • EasyBCD 2.2 Beta - Build 173.rar
    1.5 MB · Weergaven: 122
ok
maar welke moet ik dan deleten , nu is momenteel bezig met 199 updates aan het uitvoeren .
ook vraagje blijven bij windows 7 of bestaat er gratis upgrade naar windows 8 of 10 , ik heb ook gelezen op de site van acer dat niet alle laptops ondersteund worden voor w 10
 
Je moet degene verwijderen waarvan je niet kunt booten.
Ik vermoed deze: windows 7 set up ( EMS ingeschakeld )

Doe dit pas als Windows helemaal klaar is met updaten en herstart is en kijk in welk optie je kunt booten via het bootmenu.
Installeer daarna EasyBCD en kijk hoe alles er uit ziet. Zal vergelijkbaar zijn zoals in mijn afbeelding in antwoord #28 maar uiteraard met jouw 2 bootopties.
Klik daarna op Edit Boot Menu en zet een vinkje achter jouw bootoptieregel / entry onder default waarvan je zojuist bent opgestart.
Selecteer de entry / bootoptieregel die verwijderd mag worden en klik op de Delete knop bovenin. Klik daarna op Save Settings.
Eventueel kun je bij timeout opties de tijd op 0 zetten, omdat je toch nog maar 1 entry hebt en dus geen keuze hoeft te maken.
Start opnieuw op en de Entry zal verdwenen moeten zijn.

En wat het upgraden betreft, als de fabrikant zelf zegt dat het niet mogelijk is, dan denk ik dat zij gelijk hebben. Ik zou zeggen gewoon proberen als je gratis naar W10 wilt. Als het niet lukt krijg je vanzelf een melding en ga je weer terug naar W7

Ik plaats nog even een afbeelding van de pc waarachter ik nu zit. Deze heeft maar 1 besturing dus bij jou ziet het er anders uit.

easybcd.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan