Status
Niet open voor verdere reacties.
dag allen,
laptop acer aspire van mijn stiefzoon in handen gekregen , start niet meer op en ik hoor alleen de harde schijf tikken .
blijkbaar zitten er 2 harde schijven van 500 GB erin dus ik heb de slechte eruit gehaald en terug opgestart met één enkele harde schijf maar helaas geen windows die opstart , dan de harde schijf verwisselt in de andere connectie zelfde resultaat .
zijn reserve cd,s geeft hij ook niet meer tja wat nu te doen - kan iemand mij op de goede weg helpen
ik hoor het graag
grt
 
ok zal ik uitvoeren zodra al die update,s - ben nu al ganse dag bezig en er blijven maar update,s terugkomen .
er word ook geen licentie meer gevraagd door windows 7 home - dit zit wss vast in de laptop .
 
Je hebt een Windows 7 installatie DVD gebruikt. Deze geeft je normaal enkele dagen de tijd om Windows te activeren. Kijk eens na bij configuratiescherm - systeem. Ik vermoed dat dit niet in orde gaat zijn dan.
 
Je hebt een Windows 7 installatie DVD gebruikt. Deze geeft je normaal enkele dagen de tijd om Windows te activeren. Kijk eens na bij configuratiescherm - systeem. Ik vermoed dat dit niet in orde gaat zijn dan.

Als jezelf een installatie DVD gebruikt hebt voor Windows 7 heb je 5 dagen tijd om online te activeren. Ik herinner me dat dit vroeger bij XP 30 dagen was . Activeer je niet binnen 5 dagen is je Windows 7 onbruikbaar.
 
ok
maar welke moet ik dan deleten , nu is momenteel bezig met 199 updates aan het uitvoeren .
ook vraagje blijven bij windows 7 of bestaat er gratis upgrade naar windows 8 of 10 , ik heb ook gelezen op de site van acer dat niet alle laptops ondersteund worden voor w 10

Als je een nieuwe installatie van Windows 7 gedaan hebt is de beste werkwijze .
Onmiddelijk een antivirus installeren en Updaten.
Onmiddelijk SP1 downloaden en installeren
Automatische Updates uitschakelen en instellen op "Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren. Je krijgt dan een melding dat er nieuwe updates beschikbaar zijn. download en installeer niet allemaal onmiddelijk maar mondjesmaat , per 10 bijvoorbeeld . 199 Updates is niet niks . Als je die ineens allemaal laat downloaden en installeren mag je er gerust zeker van zijn dat er heel wat mislukt zullen zijn.

ik heb ook gelezen op de site van acer dat niet alle laptops ondersteund worden voor w 10

Desktops en laptops met Windows Vista kunnen niet Upgraden naar W10. Enkel W7 en W 8.1

er word ook geen licentie meer gevraagd door windows 7 home - dit zit wss vast in de laptop

Als bij de installatie het vakje stond aangevinkt Activeren bij eerste maal online komen werd de activatie automatisch uitgevoerd .
 
Automatische Updates uitschakelen en instellen op "Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren. Je krijgt dan een melding dat er nieuwe updates beschikbaar zijn. download en installeer niet allemaal onmiddelijk maar mondjesmaat , per 10 bijvoorbeeld . 199 Updates is niet niks . Als je die ineens allemaal laat downloaden en installeren mag je er gerust zeker van zijn dat er heel wat mislukt zullen zijn.

Je mag gerust alle updates ineens installeren welke Windows voorstelt. De methode om deze per 10 te installeren is een restant van het Windows XP tijdperk. Windows 7 stelt zelf voor welke hij normaal gezien zonder problemen kan installeren. De overige updates zijn afhankelijk van andere updates en gaan standaard niet aangevinkt staan. En ja, dat zijn er veel die hij kan en wilt installaren. Maar voorzie netvoeding en laat je PC rustig updaten. Ik kan je garanderen dat de kans op falen zeer beperkt tot nihil gaat zijn. En zelfs "mislukt" er eentje, neemt hij die volgende keer gewoon terug mee. Maar vink niet alles aan maar laat Windows zelf updaten wat voorgesteld wordt.
 
Als je rechts klikt op deze PC en daarna kiest voor Eigenschappen.
Wat staat er dan bij Windows-activering.

Eigenschappen.JPG
 
ik wil iedereen van harte danken voor de hulp en uitleg hier verschaft op de forum , ondertussen is mijn stiefzoon lustig zijn games aan het spelen op zijn laptop en ik heb hem niet meer gehoord dat er iets niet meer werkt . dus alles werkt fijn met alle update,s en antivirus programma geinstalleerd .

tav van de beheerder hier mag een slotje op close
bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan